Sori mutta en ollenkaan ymmärrä aikuisia, jotka joka päivä...
En ollenkaan ymmärrä aikuisia, jotka syövät karkkia joka päivä tai lähes joka päivä. No en ymmärrä lapsiakaan, mutta aikuisten irtokarkkien puputus on jotenkin ihan absurdia ja naurettavaa. Kertokaa nyt, miksi??? Onko sitä karkkia ihan pakko saada? Onko siihen riippuvuus vai mitä? Maistuuko ne esanssisokeripallerot oikeasti hyvältä jonkun mielestä?
Kommentit (22)
Vaikken joka päivä syökään vaan 2-3 kertaa viikossa. Tekisi kyllä mieli syödä päivittäin.
Itse ihmettelen samaa kuin ap, mun ei tulisi koskaan mieleenkään ostaa itselleni karkkia. Suklaata ehkä joskus mutta jotain irtokarkkeja, hyh.
Tätä listaahan voisi tietty jatkaa. Itse en ymmärrä ollenkaan niitä, jotka juovat kahvia monta kuppia päivässä. Eihän se edes maistu hyvältä.
Jne. jne. jne.
Minä en taas ymmärrä sellaisia aikuisia jotka syövät eineksiä ja roskaruokaa miltei päivittäin, nehän ovat pelkästään säilöntäaineita ja rasvaa..
(en syö karkkia ollenkaan, mutta tiedän että joillekin sokerikoukku on oikeasti paha asia.)
ihmisiä, jotka juovat kahvia tai alkoholia tai tupakoivat. Eiväthän ne maistu hyvälle ja niistä on haittaa. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka kirjoittavat aloituksia AV:lle yhdentekevistä asioista.
Jos lopettaa polttamisen, tissuttelun tai vaikka kahvin ja teen niin karkit tai muu mässy tulee usein tilalle
Verrattavissa alkoholismiin - sokeria on vaan pakko saada. Itse olen tällä hetkellä kuivilla oleva sokeriaddikti.
joka päivä tai usein
polttaa (kerran olen polttanut, pahaa oli)
juoda viina kännätäkseen (ihan tyhmää)
Juoda kahvia (pahaa)
juoda teetä (pahaa)
juoda yrttijuomia (pahaa)
käyttää huumeita (elämä kärsii)
käydä lenkillä (pakkomielteistä)
ilkeillä (ei tarvitse selitystä)
Itse syön karkkia, mutta muiden tavat ovat täysin väärin!!!
Ugh! Av-mamma on puhunut.
Kotona karkkia sai päivittäin, joten siitä on aikuisena todella vaikea päästä irti.
koska tykkään niistä. Ei kait siihen mitään kummallisempaa selitystä tarvita. Voin olla ilmankin, ei teetä vaikeuksia.
Jos av nyt haluaa syvällisemmän analyysin niin lapsena karkkia sai oikeastaan vain kerran vuodessa (jouluna) koska oltiin köyhiä joten mihinkään ylimääräisen ei ollut varaa. Pelkkä makupalakin oli luksusta. Eli kait sitten ota nyt takaisin sen, mitä en lapsena saanut.
Voitte aloittaa huumeiden käytöstä, alkoholista ja kahvista oman ketjun. Tämä keskittyy KARKIN syömiseen ja sen ihmettelyyn, miksi aikuinen ihminen syö joka päivä karkkia. Niissähän ei ole mitään mitä ihminen tarvitsisi.
Ketjun perusteella siis selvisi tähän mennessä, että sokeri on addiktion muoto ja monet syövät niitä, koska "onhan niitä pahempiakin paheita maailmassa". Joidenkin mielestä ne ovat myös tosi hyvän makuisia kun siis tykkää hirmusti esim. keinotekoisesta "mansikan" mausta sen sijaan että söisi oikeita mansikoita.
Veikkaan että enemmän henkinen kuin fyysinen ainakin mulla. Ja ihan kyllä pidän karkeista.
Nuo tupakointi- kahvi- ynnä muut jutut olivat aivan asiallisia pointteja tähän keskusteluun. Koska miksi nyt ylipäänsä ihmiset tykkää eri asioista, miksi ylipäänsä ihmiset tekee mitään mikä ei ole heille ehdottoman tarpeellista, puhumattakaan siitä miksi ihmiset tekevät jotakin joka on jopa haitallista heille.
Yksinkertainen vastaus on, että moni on koukussa karkkeihin ja monen mielestä ne ovat oikeasti hyviä. En tiedä mitä muuta keskustela tästä ap haluat saada aikaiseksi.
En irtokarkkeja vaan jotain jota voi imeskellä pidempään (Werther's originalit ja Mariannet on parhaita). Niitä menee yksi tai kaksi päivässä. Haluan suuhuni ruuan jälkeen hyvän maun. Yleensä otan purkan, mutta välillä karkin. Ei ole mitään ongelmia olla ilman. Usein meneekin päiviä tai viikkoja ennen kuin saan täytettyä karkkikuppini uudestaan, pussista hakeminen on liian vaivalloista. ;)
En pidä sitä riippuvuutena, koska en syö pakonomaisesti enkä suuria, terveydelle haitallisia määriä. Olen hoikka, ja syömäni suklaamäärät on tosiaan tyyliä 2-4 palaa suklaata päivällisen jälkiruokana. Eipä siitä haittaakaan ole, mutta minulle varsinkin talviaikaan tärkeä nautinto.
yleiseen sokerinhimoon ja sokerikoukkuun. Ainakin paria lihavaa tuttua seuratessa se käy ilmi että sokerille on ikäänkuin annettu periksi, makeaa pitää saada joka välissä. Varmaan niitä menee huomaamatta ja luullaan että osa niistä sokerisista ruuista kuuluisi normaaliin päivittäiseen ruokavalioon. Monella nuorella tytöllä on iso roikkomaha ja selluliittia, kyllä ne tulee juuri tästä sokerin mättämisestä. Ja diabetes kolkuttelee viimeistään ekan raskauden aikana oven takana.
joiden aamu ei lähde käyntiin ja päivä on pilalla jos ei saa, nyyh, kahvia! Nurettavaa ja lapsellista. :D
Mä en syö karkkia kovinkaan usein, mutta ainon ihanaa maitosuklaa-jäätelöä voisin syödä vaikka joka ilta ison kipon, mutta koitan olla syömättä edes joka toinen ilta!
Ja limppaa juon aika usein myös. Ei tarkoita sitä että meillä olisi lapset ylipainoisia ja hampaat täynnä reikiä, meillä lapset ei aina saa sitä mitä aikuiset. Ja minä herkuttelen rauhasssa kun ne nukkuu.
Verrattavissa alkoholismiin - sokeria on vaan pakko saada. Itse olen tällä hetkellä kuivilla oleva sokeriaddikti.
Ei nyt ihan verrattavissa, ainakaan seurauksia jos miettii. Harvapa on sokerin takia menettänyt lapsensa, miehensä tai työnsä jne. Ja autoakin saa ajaa sokerin vaikutuksen alaisena.
En pidä sitä riippuvuutena, koska en syö pakonomaisesti enkä suuria, terveydelle haitallisia määriä. Olen hoikka, ja syömäni suklaamäärät on tosiaan tyyliä 2-4 palaa suklaata päivällisen jälkiruokana. Eipä siitä haittaakaan ole, mutta minulle varsinkin talviaikaan tärkeä nautinto.
Ei ainakaan laadukas, tumma suklaa...
En ollenkaan ymmärrä aikuisia, jotka syövät karkkia joka päivä tai lähes joka päivä. No en ymmärrä lapsiakaan, mutta aikuisten irtokarkkien puputus on jotenkin ihan absurdia ja naurettavaa. Kertokaa nyt, miksi??? Onko sitä karkkia ihan pakko saada? Onko siihen riippuvuus vai mitä? Maistuuko ne esanssisokeripallerot oikeasti hyvältä jonkun mielestä?
Niin, riippuvuutta on monenlaista. Itse olen onnistunut pääsemään sokerikoukusta irti, mutta kyllä, edelleen (tietyt) karkit maistuvat taivaallisilta.
Tätä listaahan voisi tietty jatkaa. Itse en ymmärrä ollenkaan niitä, jotka juovat kahvia monta kuppia päivässä. Eihän se edes maistu hyvältä.
Jne. jne. jne.