Kumpi parempi lasten kanssa: All inclusive vai vuokrattu asunto?
Ei ole käyty kertaakaan ns. Etelän lomalla ja houkuttelisi lähteä joskus. Tuollainen vuokrattu asunto olisi tavallaan kiva, en niin tykkää hotellihuoneista tai sitten pitäisi olla joku sviitti. Onkohan noilla all inclusive-matkoilla mahdollista varata huoneisto hotellista. Maksaa sitten tietysti hunajaa? Pienet hotellihuoneet ahdistaa kun niissä kuitenkin lasten mukana ollessa joutuu jonkin verran aikaa viettämään.
Kommentit (11)
Haluan pitää lomalla lomaa myös ruuanlaitosta. Tykkään että kaikki on valmiina ja siinä lähellä pienten lasten kanssa.
haluatko sä lomallasi kokata monta ateriaa per päivä ja siivota jälkiä, vai mennä ruoka-aikaan syömään ja hakea allasbaaristä jäätelöt ja välipalat silloin kun siltä tuntuu.
Valita voi myös sellaisen hotellihuoneen, jossa esim makkari (tai makkareita) erikseen. Ei tarvii kaikkien siinä samassa tilassa pärjätä. Usein näissä myös jonkinlainen keittiö. Ei siis mitään sviittitasoa, mutta kustannus ei juurikaan perushuoneesta poikkea.
Kannattaa vaan valita sellainen hotelli jossa näitä kaksioita tai kolmioita on...
monta ateriaa ja siivoamaan jälkiä, onhan sitä ravintoloitakin :) Eli voi välillä kokata ja välillä syödä ravintolassa.
Mä kattelin tota all inclusive hotellia, mutta mitä se siistimpi pukeutuminen illalliselle on? Kun ei mies kuitenkaan suoria housuja halua mukaan ottaa ja mitkään kangashousut ei oikeen oo sen juttu. Eli farkut ei käy? Siistitkään?
Minä haluan aina hotellin, koska haluan valmiit aamupalat ja siivouksen. AI on helppo lasten kanssa, tosin hiukan tylsä kyllä.
eikä tartte kokata!
t: 3 lapsen äiti
lasten kanssa huoneisto, jossa voi itse kokata. Ollaan syöty huoneessa aamupala ja lapsille tehty toinen ruoka, ja sitten käyty toinen ruoka syömässä ravintolassa. Säästyy pitkä penni, kun itse tehdään osa ruuista. Aamupala varsinkin etelän hotelleissa meidän kokemuksemme mukaan on tosi kallis siihen nähden, mitä siellä tarjotaan. Sitäpaitsi aamupalaan saa vaihtelua, eikä tarvitse miettiä hotellin aamiaisaikoja.
Kannattaa vain etsiä se paikallinen varsinainen ruokakauppa, turistikaupoissa vain pieni ja kallis valikoima.
Mä kattelin tota all inclusive hotellia, mutta mitä se siistimpi pukeutuminen illalliselle on? Kun ei mies kuitenkaan suoria housuja halua mukaan ottaa ja mitkään kangashousut ei oikeen oo sen juttu. Eli farkut ei käy? Siistitkään?
se siisti pukeutuminen tarkoittaa, että ravintolaan ei mennä uikkareissa eikä ilman paitaa. Ei siis missään rantaräteissä.
Meillä ainakin kun neljä lasta ja eri- ikäisiä, niin hotellissa kiva kun aina löytyy kavereita ja kaikki on saatavilla. Saa hkea jätskä ja limua kun haluu ja kaikki ruuat kuuluu hintaan. Saa oikeasti itsekin vain löhötä ja lomailla.
jonkun kivan kaupungin/suurehkon kylän välittömästä läheisyydestä niin, että on kävelymatkan päässä useita ravintoloita. Silloin ei tarvitse itse kokata eikä ole pakko syödä koko viikkoa samassa paikassa samojen naamojen kanssa.
Näitä löytää parhaiten kun itse etsii netistä, isoilla suomalaisilla matkanjärjestäjillä ei ole hyvätasoisia huoneistoja tarjolla.
mutta ei AL. Samaa paskaa tarjotaan joka aterialla. Seisovat pöydät on lähes aina pahoja, mauttomia. Ei tartte kokata vaikka ei olisikaan AL. Ravintoloihin voi mennä myös lasten kanssa ja saa vaihtelua ruokailuun.
mä en jaksa lomalla kokata ja siivota, siksi hotelli