Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks kissat on nykyään niin suosittuja?

Vierailija
10.11.2012 |

Tuntuu, että kaikki on nykyään kissaihmsiä ja koirat ei kiinnosta tippaakaan. Miksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy kyllä kissa, mutta pidän koiristakin. Koiraa en kuitenkaan pystyisi tässä elämäntilanteessa hankkimaan, koska se on omalla tavallaan paljon kissaa "sitovampi". Koira pitää käydä vähintäänkin kusettamassa n. 8-10 tunnin välein, kun taas kissa pärjää yksinään vaikka vuorokaudenkin satunnaisesti.

Helpommaksi lemmikiksi en kissaa kuitenkaan sanoisi, sillä sen kanssa on taas omat vaikeat juttunsa, jos sen kunnolla hoitaa.

Vierailija
2/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

We have a chance.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on vähän houkkia ja huomionkipeitä. Kissat taas on söpöjä ja hiljaisia kanssaeläjiä, joilla on omanarvontuntoa. Aina kun kissa tulee luokse paijattavaksi omasta vapaasta tahdostaan, sitä osaa arvostaa enemmän, koska kissan kiintymys on vaikeampi voittaa.

Vierailija
4/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Koska kissa vaistoaa niin herkästi tunteet ja tulee syliin kehräämään JUURI silloin, kun sinulla on paha olo tai olet väsynyt.

-Koska kissa ei vaadi paljoa hoitoa, mutta hän antaa omistajalleen PALJON.

-Koska kissa osaa käydä silloinkin itsenäisesti vessassa, kun omistajalla on 39 astetta kuumetta tai ulkona sataa räntää.

- Koska kissat eivät kerjää ihmisten ruokaa, eivätkä pidä meteliä.

- Koska kissat eivät haise (vain epäpuhdas vessa voi haista)

- Koska kissat ovat maailman suloisimpia olentoja!

Vierailija
5/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Koska kissa vaistoaa niin herkästi tunteet ja tulee syliin kehräämään JUURI silloin, kun sinulla on paha olo tai olet väsynyt. -Koska kissa ei vaadi paljoa hoitoa, mutta hän antaa omistajalleen PALJON. -Koska kissa osaa käydä silloinkin itsenäisesti vessassa, kun omistajalla on 39 astetta kuumetta tai ulkona sataa räntää. - Koska kissat eivät kerjää ihmisten ruokaa, eivätkä pidä meteliä. - Koska kissat eivät haise (vain epäpuhdas vessa voi haista) - Koska kissat ovat maailman suloisimpia olentoja!

Vierailija
6/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat taas on söpöjä ja hiljaisia kanssaeläjiä, joilla on omanarvontuntoa.

Vierailija
7/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on nuoremman lapsen unikaveri, missä lapsi siellä kissa.

Ovat vaan niin vallan mainioita.

Pidän kyllä koiristakin, mutta oikeasti olen liian laiska niihin aamu-ulkoilutuksiin.

Vierailija
8/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on vähän houkkia ja huomionkipeitä. Kissat taas on söpöjä ja hiljaisia kanssaeläjiä, joilla on omanarvontuntoa. Aina kun kissa tulee luokse paijattavaksi omasta vapaasta tahdostaan, sitä osaa arvostaa enemmän, koska kissan kiintymys on vaikeampi voittaa.

Yrittää todistaa,että kissat ovat parempi:)

Minä sanon rehellisesti: jos mies rakastaa toista,ei kannattaa enää. AP anteeksi,sekoitin teemasi.

Vierailija
9/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepäs historian läksysi

Vierailija
10/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat nostaneet suosiotaan, koska nykyään on niin paljon ikisinkkunaisia.

Vierailija
11/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ystävä- ja tuttavapiirissäni on kaikenlaisia ihmisiä eläimien suhteen. Toiset ovat aina olleet puhtaasti kissaihmisiä, toiset koiraihmisiä, muutavat eivät voisi ajatellakkaan omistavansa lemmikkiä (toiset eivät pidä eläimien ominaisuuksista, toiset ovat laiskoja hoitajia), toiset oikein keräilevät lemmikkejä kotiinsa ja pari sellaista, jotka ovat varta vasten hankkineet maatalon isännän miehekseen eläimien takia. Kenenkään heistä en ole ikinä nähnyt loikkaavan minnekkään tiettyyn eläinmieltymykseen yks kaks. Ovat aina kuuluneet näihin ihmisryhmiin ja uskon, että kuuluvat myös jatkossakin.

Itse muuten olen kissaihmisiä ja mieheni koira :) Siispä molemmat löytyvät talostamme ja molemmat hoitavat oman tonttinsa pääsääntöisesti. Ja molemmat kyllä pidämme molemmista elukoista, mutta eri osa-alueiden hoito onkin sitten toinen juttu :) Itse en voi sietää pakollista ja säännöllistä ulkoilua koiran kanssa, eikä mieheni tiedä mitään vastenmielisempää, kuin paskapurkin puhtaanapito.

En siis voi allekirjoittaa väittämääsi. Enkä muuten allekirjoita suurinta osaa ketjun muiden stereotypisiä väittämiä kissan helppoudesta, koirien miellyttämisenhaluista ja kissojen superitsenäisyydestä. Sen kyllä allekirjoitan, että kissaa ei tosiaan ole pakko ulkoiluttaa 40 asteen kuumeessa räntäsadekelin aikaan :)

Vierailija
12/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toki tottunut siihen että kissoja on, ja koiriakin. Joko jompikumpi tai molemmat tai ei mitään. Meidän talossa on tällä hetkellä useammassa asunnossa koiria, mutta lukumääräisesti kissoja on enemmän koska yksi kasvattaa rotukissoja, ja siellä on 11 pentua tällähetkellä:)

Meidän talossa ja minun tuttavapiirissäni kyllä lähes kaikilla on jompikumpi tai molemmat.

Vierailija
13/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää todistaa,että kissat ovat parempi:)

Ne ON parempia! Koirat ovat toissijaisia ja alempia eläimiä. Kissathan ovat lemmikkieläinten arjalaisia ja aatelisia. Olisi houkkamaista ja naiivia omaksua toisenlainen asenne.

Vierailija
14/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marli heitti pihalle,eikä ruokalassa löytynyt paikkaa. Nyt pakeni viimeinen heppa. Arghhh...

Vierailija
15/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marli heitti pihalle,eikä ruokalassa löytynyt paikkaa. Nyt pakeni viimeinen heppa. Arghhh...

Arghhhh....

Vierailija
16/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on vaikeampi hoitaa. Sitä täytyy lenkittää, kouluttaa, koiraa ei voi jättää yhdeksikään yöksi yksin, siinä on kiinni kuin pienessä lapsessa.

Kissa on itsenäisempi. Se pärjää hyvin yksinkin yön yli tai vaikka parikin päivää, kunhan vaan ruokaa, vettä ja puhtaita hiekkavateja riittää.

Vierailija
18/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin. En raapi mitään,eikä ketään.

Vierailija
19/19 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kissat ovat helppohoitoisempia.

Minua miellyttää myös se, että kissat ovat ns. itsenäisempiä. Eikä niillä ole samanlaista miellytämisen halua kuin koiralla.

Koiralla on isäntä/emäntä, kissalla palvelija :D

Toki tykkään myös koirista.