Kuka helvetti ottaa limupullon mukaan synnärille??
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012110916308300_rb.shtml
Ja karkkipussinkin? Nyt kyllä kannatain odottavien äitien rajoituksia ravinnon suhteen, vaikka se olisikin kuinka natsimaista.
Kommentit (34)
Painoa tuli koko raskaudessa 8kg ja niistä 7 jäi synnärille. Ihan oli kuule karkkia ja pepsiä mukana synnytyksessä ja lapsivuodeosastolla.
N32v 171cm 62kg.
Ihan vain sen takia että raskausaikana todettiin radi, en sitten loppuraskaudesta koskenutkaan makeisiin tai limuihin, en jounut muuta kuin vettä tai sitruunavissyä ja olin päättänyt että heti kun vauva on ulkona olen ansainnut hörpyn colaa ja suklaata =D
(BMI raskauden alussa 25, paino nousi 6kg, lapsi painoi 3kg)
Painoa tuli koko raskaudessa 8kg ja niistä 7 jäi synnärille. Ihan oli kuule karkkia ja pepsiä mukana synnytyksessä ja lapsivuodeosastolla.
N32v 171cm 62kg.
Onko limsariippuvuus noin paha?
En ole ylipainoinen enkä juuri muuten juo limua. Mutta kyllä siinä synnyttäessä jano tuli ja jaffa maistui ihanalta :-) Karkkia taisin syödä sitten synnytyksen jälkeen. Hyi minua!
Mulle ainakin kätilöt kanto mehua ja käski juoda. Miksi limsapullo olis niin eri asia? Ihan niinkuin se synnytyksessä juotu limsa olis joku diabetesvaara :DDD
Muuten olisin voinut ottaakin, inhoan nääs lämmintä limua. Lakuja oli kyllä kaksikin pussia mukana, ja kivasti auttoivat kakkimista synnytyksen jälkeen.
Painoa tuli raskausaikana 9kg, lapsi oli alle kolmekiloinen ja vedin loppuajasta valehtelematta pussin karkkia päivässä, koska en jaksanut syödä normaalia ruokaa niin paljon, että nälkä olisi lähtenyt. Nyt sama meno jatkuu 8kk synnytyksestä, painoa 52,5kg ja 165cm pituutta. En koe karkinsyöntiäni ongelmana, screw you!
Olen cola-riippuvainen. Odotusaikana en uskaltanut juoda kuin puoli litraa päivässä. Kun meidän tuplat syntyivät 11 vuotta sitten, niin minulla oli sairaalan vaatekaapissa (kukaan ei siis tiennyt pullojemmastani) litra limpparia odottamassa.
Lapset syntyivät sektiolla, joten heti en päässyt pulloon toki käsiksi :). Tuplista tuli painoa 16 kg, joista 10 kg jäi laitoksella ja loput 6 menivät hyvin, hyvin nopeasti alas myös.
ja moni tuttuni. Ja en juo useita litroja päivässä, hölmö. Mutta limppari on musta hyvää ja se siitä.
taas tuli raskauden aikana pakkomielle colaan, ihan älytön semmonen!minkäs mahto...
mutta ei ollut mitään herkkuja synnärillä mukana :)
en ole lihava 173/59
Näitä kohuotsikoita nyt revitään milloin mistäkin. Suurin osa odottajista on ihan normaalia porukkaa, ja nykyään kun on niin hyvä raskausdiabeteksen toteamis- ja seurantasysteemi, niin nämäkin ihmiset seulotaan jo raskauden aikana, tarvittaessa hoidetaan lääkehoidolla ellei ruokavalio pure.
Lihavuus on tietenkin ongelma, mutta paljon suurempi ongelma lapsen kannalta ovat päihteet ja tupakointi.
Sitä paitsi ylipainon ja raskausdiabeteksen väliin ei voi vetää yhtäläisyysmerkkiä, RD riippuu monesta muustakin seikasta ja hyvin usein puhkeaa normaalipainoisellekin.
Se on tietysti itsekkyyttä, jos napostelee sokerisia ja rasvaisia herkkuja vaikka RD on todettu, mutta sellaisia äitejä on pieni vähemmistö. Toki voi ja pitääkin ajatella, että yksikin on liikaa, mutta on kummallista, että tällaisista lääkärin lausunnoista heti tehdään yleisiä "totuuksia", aivan kuin kaikki ylipainoiset odottajat olisivat pelkästään lapsiinsa totaalivastuuttomasti suhtautuvia luusereita.
En voi käsittää limpparin latkimista, ymmärrän että lapset tykkää mutta aikuiset ihmiset juo sitä töissä, lähijunissa, ravintolassa ruualla, kadulla kävellessä jne...
Miksi? onko jatkuva jano vai sokeriko koukuttaa?
Mulle ainakin kätilöt kanto mehua ja käski juoda. Miksi limsapullo olis niin eri asia? Ihan niinkuin se synnytyksessä juotu limsa olis joku diabetesvaara :DDD
Sairaaloissa tarjottavat sokeripitoiset jugurtit ja mehut eivät ole sen terveellisempiä kuin limsa.
Mutta Seinäjoella odottajille varmaan tarjoillaan jotain huipputerveellisiä välipaloja. Eihän siellä nyt sokerijugurtteja, hyvänen aika, kun siellä on noin vastuuntuntoinen ylilääkärikin.
koska olen niin kahviriippuvainen, että cokis ja kokonaan pois, koska kahvia en vain pystynyt vähentämään siihen 3 kuppiin päivässä. Synnytyksen jälkeen mikään ei tuntunut paremmalta juomalta, kuin jääkylmä kokis :)
Ja jotainhan sitä on pakko juoda. Nämä, ketkä vastustavat sen limun mukaan ottamsita, eivät varmaan juoneet sitä tarjottua pommaciakaan!
Jessus sentään. Limsa on hyvää, ja sitä on helppo juoda pullosta jonka korkin saa kiinni. Sairaalan sekamehu on lähinnä ällöttävää. Minua janotti synnytyksessä, tiesin sen edellisen lapsen kokemuksella. Karkista saa helposti energiaa, mutustat pari pantteria, niin siitä saa sokeria sen verran ettei ala heikottaa.
Limsa on juoma siinä missä se sairaalan mehukin. Synnyttävän naisen kannattaa juoda. Piste.
N32v 171cm 62kg.
Onko limsariippuvuus noin paha?
Sukulaiset toi kyllä viinirypäleitä ja Dr. Pepperiä :)
jos kyse on todella siitä että äiti ottaa synnytykseen karkkia tai limua. Entä sitten? Mammat vouhkaa siitä kuinka diapeetikko vaarantaa vauvan, mutta mieleen ei koskaan juolahda että eikös sen synnytyksen tarkoitus ole että vauva tulee sieltä mahasta pois. Miten se vauva vaarantuu synnytyksen jälkeen syödystä suklaasta tai juodusta limsasta? Eri asia on toki se jos artikkelissa tarkoitettiin osastolle esim seurantaan tulevia äitejä.
p.s. Mulla synnytyksessä käytetty spinaalipuudute jouduttiin laittamaan paksummalla neulalla ja selkäydinneste jäi hieman vuotamaan. Aiheutti voimakasta päänsärkyä pystyasennossa. Ja tiedättekös millä sitä hoidetaan? Kofeiinilla. Siellä kantoi kätilö Pepsi MAXia mulle sänkyyn ihan pyytämättä.
syö tai juo jotain omia? ottakaa nyt herranjestas kaikki irti mitä sairaalasta saa VAAAAATIKAAA laskun ne lähettää kuiteski
Voi helkkari sentään...
Itse olen sellainen että HYVIN harvoin syön karkkia ja juon limua/muita sokerilitkuja, mutta kyllä sinne synnytykseen sitten otin oikein kunnon suklaalevyn mukaan! Ja miehelle oman karkkipussin.
Trippejä otin myös. Ja kyllä tarpeeseen tulivat kaikki herkut, koska mitään kunnon ruokaa en pystynyt koko päivänä syömään ja muutama karkki sekä mehu auttoi todella paljon jaksamisen suhteen.
Mitä helv*** se kertoo yhtään mitään minusta millainen olen ja mitä otan mukaan synnytykseen kun se on kuitenkin vain yksi päivä/hetki elämästäni?! Joo ja se suklaalevy oli siellä vuodeosastolla siinä pöydälläni... Kai siitä kaikki sen nähneet repivät johtopäätöksiä että syön suklaata koko ajan ja joka päivä. Hei oikeesti ihmiset, jotain rajaa... Ja minullahan siis ei mitään sokeritautia ollut.
PS. Ei muuten kannata ottaa sitä suklaata siihen SYNNYTYKSEEN mukaan, koska laittaa janottamaan hirveästi ja minulla pissi rakossa sattui vietävästi ja pissiminen oli hankalaa... Jotain perus hedelmäkarkkeja kannattaa ottaa ennemmin. Toki sillä suklaalevyllä voi palkita itsensä sitten suorituksen jälkeen.
yöksi. Varmasti oli sama hiilaripitoisuus mikä limussakin on. Aika tekopyhää mollata limsaa kun siellä tarjotaan yhtä huonoja vaihtoehtoja.
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012110716300867_rb.shtml