Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkeimmat Finnair-kokemukset

Vierailija
09.11.2012 |

Oletko saanut huonoa palvelua Finnairilla?

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhden kirjoittajan kommentti on hassu, ihan kuin lentoyhtiö voisi vaikuttaa sääolosuhteisiin.

Vierailija
22/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki tarjoilu maksullista. Tuli ihan halpalentoyhtiöfiilis. Missään muualla ole koneessa tarjoilusta maksanut paitsi Ryan Airin lennolla aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerran kun olin nuori, kakskymppinen ja minun piti tulla Tukholmasta Helsinkiin, ja kone oli lähes tyhjä, niin menin istumaan varauloskäynnin luokse (koska siinä oli parhaiten jalkatilaa). Lentoemot tulivat ajamaan minut pois koska väittivät että se oli heidän paikkansa. Lennolla ei saanut muuta ruokaa kuin yhden appelsiinin, mutta niin lyhyellä lennolal ei ole muutenkaan niin nuukaa mutta kohtelu oli tylyä. Olin siis nuori mieshenkilö enkä sunnuntaivaatteisiin pukeutunut.

ja käytännöt, kuka saa istua missäkin ja sinua kohdeltiin asiassa aivan kuten ketä tahansa muutakin.

Vierailija
24/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt mm. Singapore airlinesilla, Sassilla, Blue1:lla, American airlinesilla, United Nationilla, Berlin airlinesilla, Tiger Airwayssilla, British airlinesilla, Polish Airlinesilla, Ryan Airilla, Finnairilla ym. ym...

Eli kyllä tätä kokemusta nyt jonkin verran on

ja kaikki tarjoilu maksullista. Tuli ihan halpalentoyhtiöfiilis. Missään muualla ole koneessa tarjoilusta maksanut paitsi Ryan Airin lennolla aiemmin.

Vierailija
25/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, nyt muistui mieleen pari muutakin keissiä.

Lennolla Nizzasta Helsinkiin toisesta silmästäni katosi näkö. Kukaan ei kuitenkaan vaivautunut auttamaan minua terminaaliin, joten puolisokkona soittelin sitten silmäsairaalaan ja etsiskelin laukkuani hihnalta.

Kolmannella kerralla vieruskaverin päälle kaadettiin kiehuvaa kahvia. No, vahinkojahan sattuu, ja tuolloin kyllä ottivat asiakkaan nimen ylös mahdollista korvausvaatimusta ajatellen.

Eipä silti, Finnairin palvelu on ihan kohtuullista verrattuna moneen muuhun lentoyhtiöön. KLM:n emot olivat hermot kireällä 12 lennolla. Elettiin aikaa, jolloin juomia sai tilata vapaasti. 9 tunnin kohdalla kaverini pyysi kolmatta olutta minitölkissä. Toivat sen happamana, mutta ilmoittivat, että rouva on tainnut sitten ottaa jo tarpeeksi. Toisen kaverin sormille napsautettiin, kun hän erehtyi ottamaan kaksi sämpylää yhden sijaan. Lufthansan koneessa olen itse "rohmunnut" kaksi suklaakonvehtia, ja emon tuimasta ilmeestä päättelin, että yksi olisi kai ollut se sallittu määrä. Ilmoitti vielä seuraaville kovaan ääneen, että ottakaa tekin nyt sitten kaksi, kun tuo yksi jo rohmusi.

Mielenkiintoisinta oli Lufthansan operoimalla lennolla, jossa kone muutettiin viime tipassa Tirol airwaysin pieneksi potkurikoneeksi. Koneessa mahtui kävelemään vain köyryssä ja käsimatkatavarat piti jättää koneen ulkopuolella ruumaan. Potkurit pitivä metakkaa, ja jo kättelyssä kuulutettiin, että jos vessassa haluaa käydä, niin ilmoittakaa ensin lentoemännälle. Mihin lienee mustaan aukkoon huussi olisi sitten imaissut, se jäi kokeilematta.

Vierailija
26/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt mm. Singapore airlinesilla, Sassilla, Blue1:lla, American airlinesilla, United Nationilla, Berlin airlinesilla, Tiger Airwayssilla, British airlinesilla, Polish Airlinesilla, Ryan Airilla, Finnairilla ym. ym... Eli kyllä tätä kokemusta nyt jonkin verran on

??? YK:lla hommissa? Vaikka ei heilläkään tietääkseni ole omaa lentoyhtiötä.

Vierailija
27/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lähdössä häämatkalle Malesiaan, Thaimaaseen ja Singaporeen. Meillä oli menolennot kahdella välilaskulla Kiinan kautta Singaporeen.

Me tyhmät ei oltu tajuttu ottaa selvää, että noitten Kiinan välilaskujen takia olisi pitänyt olla viisumit ja meinas tyssätä unelmien häämatka lähtötarkastukseen.

Mutta kappas, mies keksi mennä kysymään lennon siirtoa, koska lentomme oli 4 tuntia myöhässä kauhean lumimyräkän takia ja emme olisi ehtineet mitenkään jatkolennolle. Ei maininnut sanaakaan puuttuvista viisumeista ja saatiin lento Lontoon kautta Singaporeen. Ja kun lento lähti vasta seuraavana aamuna, saatiin syödä ja yöpyä Finnairin piikkiin lentokenttähotellissa.

Tuolloin ei voinut kyllä valittaa.

Vierailija
28/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt mm. Singapore airlinesilla, Sassilla, Blue1:lla, American airlinesilla, United Nationilla, Berlin airlinesilla, Tiger Airwayssilla, British airlinesilla, Polish Airlinesilla, Ryan Airilla, Finnairilla ym. ym... Eli kyllä tätä kokemusta nyt jonkin verran on

??? YK:lla hommissa? Vaikka ei heilläkään tietääkseni ole omaa lentoyhtiötä.

Vierailija
29/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut viinaa. Oli yhtä tuskaa 40 min.

Vierailija
30/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin aivan järkyttävän paljon. Pyysin lentoemännältä vilttiä kun niitä muillekkin ympärillä toivat. Vastaus oli todella tyly "Et sä sellaista tarvitse" Hetken päästä sama lentoemäntä tuli viereiseen riviin kysymään toiselta matkustajalta voiko jotenkin palvella ja tarvitsisiko matkustaja esim vilttiä tai tyynyä.

Vierailija
31/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentäkääpä joskus Alitalialla. Kyseisen yhtiön emännät on ilmeisesti palkattu pitämään muotinäytöksiä ilmassa, ja suhtautuvat hyvin ylimielisesti jos heidän eleganttia sipsutteluaan käytävillä häiritsee asiakas kysymällä palvelua.

Vierailija
32/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin aivan järkyttävän paljon. Pyysin lentoemännältä vilttiä kun niitä muillekkin ympärillä toivat. Vastaus oli todella tyly "Et sä sellaista tarvitse" Hetken päästä sama lentoemäntä tuli viereiseen riviin kysymään toiselta matkustajalta voiko jotenkin palvella ja tarvitsisiko matkustaja esim vilttiä tai tyynyä.

Tuo on lähes identtinen kokemus kuin minun perheelläni! =0

Katsooko ne oikeasti jotain pärstäkerrointa vai mitä ihmettä!?

Vierailija
33/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät tuoneet ruokaa.He vetosivat turbulenssiin joka oli olematon.Paha mieli näkyi silloin palvelussa.

Vierailija
34/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla on hyviä kokemuksia henkilökunnasta.

Vierailija
35/168 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä 2 eri matkaa. Eri kohteet.

Siitä huolimatta molemmilla lennoilla oli täsmälleen samat ruoat.

Koskien siis molemmissa matkoissa meno-paluu.

Ei se ruoka pahaa ollut lentoruoaksi, mutta olisi ollut kiva saada vaihtelua.

Jos lomalennoista kyse, niin niissähän on aina tietyn kauden sama ruoka, tietysti oisit voinut etukäteen tilata jonkun "erikoisruokavalion" mukaisen aterian, siinähän sitä vaihtelua olis jo tullut.

Vierailija
36/168 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

Varoituksen sananen (lähiaikoina) Finnairin lennoilla matkustaville henkilöille.
En suosittele pakkaamaan laukkuihinne mitään tavaraa, jota ette ole valmiita menettämään.

Itse matkustin menneenä viikonloppuna Finnairin lennolla, ja lennolla laukustani katosi kolme kultasormusta. Korurasian neljästä sormuksesta kultaiset olivat kelvanneet varkaalle, pronssinen Kalevala-koru oli jätetty laatikkoon.

Tein asian perillä matkakohteessa huomattuani ilmoituksen tulopalveluun ja sain vahinkoilmoituksen tehtyä puhelimitse. Minua kehotettiin ottamaan yhteyttä tulopalveluun uudelleen, kun saavun lentokentälle takaisin paluulennollani. Näin tein ja minulle luvattiin, että esimies ottaa yhteyttä asian tiimoilta mahdollisimman pian. Kolmantena päivänä tästä soitin jo uudelleen itse tulopalveluun ja kysyin milloin odotettu puhelu mahtaa tulla. Sain onneksi puhelun takaisin puolen tunnin sisällä.

Finnairin tulopalvelun esimiehen kommentti oli "Kiitos palautteesta, on hyvä tietää, että tällaista tapahtuu, mutta konkreettisiin toimenpiteisiin asian selvittämiseksi emme ryhdy."
Esineitä tuskin korvataan, koska laukkuun ei saa laittaa arvotavaroita. Se on jopa ymmärrettävää, en peräänkuulutakaan korvauksia vaan toimenpiteitä.

On hyvin todennäköistä, että tavarat on varastettu Helsinki-Vantaan lentokentällä. Perillä kohteessa matkatavaroiden saapuminen laukkuhihnalle oli ennätysnopeaa, kesti vain reilusti alle 10 min, että laukut pyörivät jo matkatavarahihnalla!

Maamme päälentokentällä laukkuja käsittelevät henkilöt käyvät ruumaan meneviä matkatavaroita läpi löytääkseen helposti työpaikalta ulos kuljetettavia kultaesineitä. Myös matkalla mukana olleen ystäväni laukkua oli käyty läpi mutta mitään ei ollut viety (laukussa ei ollut kultakoruja). Asian selvittely jatkuu Finnairin asiakaspalvelun kanssa, johon tulopalvelu kehotti olemaan yhteydessä. Myös rikosilmoitus tullaan tekemään mahdollisimman pian.

Tahdoin kirjoituksellani varoittaa matkustajia pakkaustoimenpiteissään. Vain kulta kelpasi tällä kertaa, mutta en kokemuksen perusteella suosittelisi pakkaamaan mitään muutakaan arvokasta esinettä, vaatetta tai tunnearvoltaan tärkeää asiaa ruumaan menevään laukkuun.

Kiitos Sinulle, lukija. Toivottavasti kirjoituksesta oli hyötyä ja osaat kertoa asiasta esimerkiksi ystävällesi tai kollegallesi, joka puhuu matkustamisesta Helsinki-Vantaan lentokentän kautta.

Vierailija
37/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö käyttäytyä kuin juntiti konsanaan?

Opetelkaa etiketti, niin ne muutkin, dear höpsykät!!

Vierailija
38/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö käyttäytyä kuin juntiti konsanaan?

Opetelkaa etiketti, niin ne muutkin, dear höpsykät!!

Vierailija
39/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on hyvä yhtiö ja siellä on koulutetut, kielitaitoiset lentoemännät. Ympäri maailmaa reissanneena voin sanoa, että on kuin kotiin saapuisi kun astuu Finnairin koneeseen ;-) Suomalaiset ovat ihmeellinen kansa, omia on aina mollattava... Voin sanoa, että Amerikassa ja Venäjällä lenneltyäni Finski on ihan best!!! Onnea työtaisteluun.

Vierailija
40/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 vielä jatkaa, jo tuo otsikko kertoo kaiken "surkeimmat kokemuksesi...", tämän takia Suomi on nuiva paikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan