Ovulaatio ja raskaaksi tuleminen.
Olen nyt illalla tuntenut kunnon oviskipuja.
Lapsen saaminen olisi ajatukena ja eilen harrastimme seksiä.
Nyt mies on työmatkalla ja tämän oviksen sekstailut ovat sitten vaan se eilinen.
Voisiko joku ystävällinen ihminen kertoa, onko tämä vihlova oviskipu sitä munarakkulan puhkeamista? Eli siis milloin se munasolu sitten on perillä kohdussa?
Onko edes teoriassa mahdollista raskautua tässä kierrossa?
Meillä on nyt muutama kuukausi yrittämistä takana ja alkaa pinna kiristyä jo.
Kommentit (15)
Kauanko munasolu matkaa sieltä tulemaan? Eli siis kauan kestää kun munasolu on kohdussa?
Ja siis tämä kipuilu voi kestää parikin päivää. Eli tapahtuuko se rakkulan puhkeaminen vasta kun kipuilu päättyy?
ja seksiä oli ainakin aina kierron 12pv, 14pv ja 16pv ja silti kesti puolitoista vuotta ennenkuin tulin raskaaksi...
Joku joka ei edes halua lasta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä 2pv kuukautisten jälkeen tulee raskaaksi niin ei käy tasan onnen lahjat!
ja seksiä oli ainakin aina kierron 12pv, 14pv ja 16pv ja silti kesti puolitoista vuotta ennenkuin tulin raskaaksi... Joku joka ei edes halua lasta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä 2pv kuukautisten jälkeen tulee raskaaksi niin ei käy tasan onnen lahjat!
eipä käy tasan onnen lahjat, kun täällä yritystä kohta 5 vuotta täynnä... hedelmöityshoidoissa ollaan.
ovulaatiokipu on munasolun irtoamiskipua, sitten se matkaa munanjohdinta pitkin ja jos matkalle osuu siittiö (jotka siis menevät myös munanjohtimiin asti) niin hedelmöitys tapahtuu (siellä munanjohtimessa ja hedelmöittynyt munasolu sitten matkaa kohtuun ja kiinnittyy sinne) ja 1-2 viikon kuluessa munasolu on perillä kohdussa (kiinnittymiskivut tulee tällöin jos munasolu hedelmöittynyt) jos ei niin sitten tulee hetken päästä kuukautiset.
Siittiöt selviää sen 1pv-1 viikko joten voit raskautua tuosta. Itseasiassa paras hetki seksiin on päivää ennen ovulaatiota (jostain näin lukenut)
ja selvennuksistä. Auttoivat ymmärtämään, vaikka olen jo luullakseni kaikki mahdolliset, aiheeseen liittyen, netistä lukenut.
Olen niin pahoillani teidän molempien puolesta, kun ette lasta ole vielä saaneet. Ehkä saitte minut myös maan pinnalle takaisin.
Hyvä ystävä oli myös hoidoissa ja kun oli tauko niin tuli luomusti raskaaksi kun yritystä oli takana se 5v. Eli toivossa on hyvä elää :)
Minä olen se joka yritti puolitoista vuotta ja kun olin menossa hoitoihin niin tärppäsi luomusti :) Pieni terve tyttö tuli!
2.lapsen "teko" kesti myös puolitoista vuotta... välissä oli 1 alkuraskauden keskenmeno ja 1 tuulimunaraskaus joka kaavittiin rv12. Odotusaikana epäiltiin, että vauvalla olisi sydänvika mutta sain terveen ison 4kg pojan.
Enempää lapsia ei tule ;)
T:lapsistaan onnellinen
Mullakin asenne on se, että kaikki mulle heti! Ja tottakai ymmärrän, ettei edistä raskaaksi tulemista, mutta silti en pääse tästä vauvakuumeesta yli.
Miehenikin jo sätti minua tämän "hulluuden" takia. Myönnän kyllä itsekin.
ap
Minuunkin iski vauvakuume 25v. ja se vauva olisi ollut niin ihana saada heti...toki näin jälkikäteen on helppo järkeillä, että oli kuitenkin parempi ettei heti tärpännyt.
Meillä ainakin suhde muuttui vielä vahvemmaksi kun kaikki ei mennytkään ihan niinkuin halusimme.
Mies halusi toki lapsen mutta ei ollut aluksi yhtä "innostunut" kuin minä ja tämä vauvan "tekeminen" varmaan säikäytti hänet kun tuli epäilys ettei lasta tule ollenkaan.
Minulla auttoi molempien raskauksien kanssa vyöhyketerapia...siinä rentoutuu ja stimuloidaan oikeita kohtia.
1.raskaus alkoi yhden hoidon jälkeen ja 2.raskaus toisen hoitokerran jälkeen...en usko, että oli sattuma.
Et päivää ennen ovisplussaa kipuja alkaa olla sillä puolella, jolta ovis tapahtuu ja ovisplussapäivänä kipu ja pingottuneisuuden tunne lisääntyy. Tänään on juuri se päivä ja tunne on aika ikävä, tekis mieli ottaa kipulääkettä. Sitten kun munarakkula puhkeaa, kivut ja pingotuksen tunne häviää heti. Esim. Viime kierrossa kipuja oli nukkumaan mennessä, mutta kun heräsin pissalle yöllä, oli kivut hävinneet. Siittiöt elää sen 2-3 päivää, ehkä jopa 4. Hedelmöittyneen munasolun matka kohtuun kestää 3 päivää ja kiinnittyminen kohdun seinämään 5-10 päivää oviksesta.
Kakkosta kuumeillaan ja kuume on kova! Plussatuulia!
Nyt on niin järkyt oviskivut, ettei. tarvitse suorassa kävellä. Kävelen siis kyyryssä nukkumaan.
Kiitos viesteistä!
Öitä
nyt on kyllä pakko kirjottaa.. miten siis ihmiset sanoo kun toinen ihminen kysyy että onko mahkuja tulla raskaaksi esim sillon muutama pv ennen ovista vastaukseks saadaan lähestulkoon kaikilta " eiii en ainakaan usko, tosi pienessä on mahdollisuudet. sun pitää harrastaa seksiä koko sen hedelmällisyyden ajan ovulaatioon asti ja vaikka muuta pv sen jälkeenkin." huhhuu mut sit ku joku kysyy hei mä harrastin suojaamatonta seksiä, apua nyt pelottaa että tuun raskaaksi ja en todellakaan haluu sitä!! Vastauskset ihmisiltä tähän kysykseen/ aiheeseen. " oma vikas ku lähet harrastaa suojaamatonta seksiä, kyl sä sit 9 kk päästä poksahdat ja laps sulle tulee se on varma"!!!! en oikeesti tajuu kaikkien logiikkaa.
Noinhan se menee. Kaikki on kännipanosta raskaana ventovieraalle menkkojen aikana ja sitten kun yrittämällä yrittää niin onnistumisprosentit laskee sinne 10-20% per kierto. Hullu hullu maailma :D
Nim. Puolitoista vuotta yritystä ja hoitoihin odotan..
No pari päivää ainakin pärjää siittiöt jemmassa, mutta ei ne siellä kohdussa odottele vaan eikös ne mee munatorveen vai mikä se käytävä on jonne se sun munasolukin kohta putkahtaa. Jos sulla vaikka huomenna tapahtuu se ovis niin kyllä on mahkut vielä.