Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalaöljykapselit

01.12.2005 |

Onko kellään kokemusta kalaöljykapseleitten antamisesta lapsille? Olen meinannut kokeilla 8 ja 10 vuotiaille koululaisille. Kaupassa kattelin pakkauksia, kaikissa oli annostusohje 2 kpl päivässä, pidettävä poissa lasten ulottuvilta... Minkä ikäisille olet antanut, ja kuinka monta päivässä/viikossa. Mitä merkkiä? Mulla on myös 4 ja 6 vuotiaat pojat, voiskohan niin " pienille" antaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin kolmen kuukauden kuuri yhdellä kapselilla päivässä, sitten siirryttiin ottamaan sitä joka toinen päivä. Kapseleita voi ottaa kun vaan pystyy sen nielemään.

Vierailija
2/4 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle vastauksesta. Eiköhän meilläki kokeilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä neuvolassa että apteeksissa, ettei normaalia monipuolista kotiruokaa syövät tarvitse mitään muita vitamiineja kun tuota d-vitamiinia. Sitä saavat omatkin lapseni (6, 4 ja 1v) ja sitä myös me aikuiset otamme sen 5 tippaa/vrk. Käytämme tosin luomumaitoa, johon sitä vitamiinia ei ole lisätty mutta siitä huolimatta muut taitavat olla turhia. Kalaa lautaselle monta kertaa viikossa, kasviksia, hedelmiä ja täysjyvätuotteita sekä tietysti maitotuotteita, niin kapselit voi jättää hyllylle :D

T: Vuokko rv 25, lapset -99, -01, -04

Vierailija
4/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin apteekista Smart Fish -kalaöljyvalmistetta, joka on suunnattu lapsille. Tosin meidän poika ei niitä suostunut syömään :(

Hyvä vaihtoehto on myös Camelina-öljy (ruokakaupasta), jossa on myös runsaasti omega-3-rasvahappoja, niinkuin kalaöljyssäkin.

Vielä tuosta ruokavalion monipuolisuudesta. Aika harva aikuinenkaan syö kalaa suosituksen mukaan (2-3 kertaa viikossa). Jos kala ei maistu riittävän usein, niin on ihan perusteltua antaa rasvalisää, juuri omega-3-rasvahappojen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan