Lääkäri määräsi Orudis-geeliä vaikka olen raskaana!
Siis TIESI että olen raskaana, ei halunnut ottaa mtn riskejä määrämällä mitään särkylääkkeitä, niin suositteli Orudis-geeliä, ja mies on sitä sitten muutamana iltana hieronut hartioihin, ja nyt kun googletin kuitenkin niin sanotaan
"Raskaus ja imetys
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden ensimmäisen tai toisen kolmanneksen aikana, eikä sitä saa käyttää loppukolmanneksella, koska se voi tällöin vaikeuttaa synnytystä sekä häiritä sikiön kehitystä. Imettämistä lääkityksen yhteydessä ei suositella."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far11…
Oli rv14 kun tätä määräsi.... Tiesiköhän se lääkäri mitä teki!?
Työterveyslääkäri...
Kommentit (2)
Mäkin sain sulfaa raskauden ajan virtsiittiin vaikkei sitä suositella (ja lääkäri ei kyllä voinut olla huomaamatta mun mahaa). Monissa lääkkeissä käytännössä haittoja ei ole esiintynyt, vaan ne ovat teoreettisia, saatu eläinkokeilla aikaan jollain hiirillä ehkä, ja varmuuden vuoksi niitä ei suositella. Raskaanaoleville ei suositella mitään kipugeelejä.
Kemikaalit eivät ole vaarallisia raskaana oleville naisille, koska ihon läpi ei yksinkertaisesti imeydy riittäviä määriä vaikuttavia aineita. Näinhän sitä aina hoetaan kun esimerkiksi hiusten värjäys nostetaan tapetille.
Josko se lääkäri oli tällä kannalla, eikä usko että siitä voiteesta ylipäänsä mitään imeytyy?