Jade nimestä...
Onks teidän mielestä Jade hirveen ulkomaalainen nimi?
Et eikö kävis Suomes?
Vanhemmilleni ku vähän vihjasimme nimestä ni tuli että SEHÄN ON ULKOMAALAINEN NIMI. kun sit puhuimme Daniel nimestä NOIHAN ON TOLLASIA ULKOMAALAISIA NIMIÄ. Masenti mua hirveesti. Kumpaakin ku löytyy kuitenkin suomesta ihan hyvin. Et..
Pitäs olla varmaa joku Laura Maria et kelpais niillekin. Ei sillä et nimes vikaa mut must niinku tosi yleisiä, Maria hyppii suosituimpien nimien kärjes ni ei kiitos. Kiva jossain koulus et puolet luokast saman nimisiä.. ARGHH..
Kommentit (14)
Myös Daniel on ihana..Jade ja Daniel olisi kiva sisarusvaljakko ;o)
Jaden äiti ylpeänä. Hyvin on nimi matkassa pysynyt vaikka sukunimikin on ihan suomijuurilta!
YLEISPÄTEVÄ TÄTINEUVO:
Älkää hyvät ihmiset eläkö muiden normittamaa elämää vaan omaanne, ja valitkaa lapsenne nimeksi se minkä itse haluatte.
P.S minusta Danielia vielä paremmin Jaden mahdolliselle veikalle sointuisi Dane, mitäs tykkäät itse?
Meidän poika sai nimekseen Topi. Sekin joidenkin mielestä vain lempinimi tai vanhan miehen nimi... ajat muuttuvat. Jade on kaunis nimi hieman erikoinen mutta ei kuitenkaan vaikea lausua näin suomalaisittain. tulee mieleen jalokivi... jade...
Stellan neuvo on hyvä: eihän sellaista nimeä löydykään, joka kaikkia sukulaisia ja ystäviä miellyttäisi. Pääasia, että te löydätte lapsellenne teidän mielestänne sen kauneimman nimen, eikö.
Tuli tuosta koirien nimistä mieleen, että en ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi koirille annetaan ihmisten nimiä. Eihän se tee sellaisista nimistä koirien nimiä. Minulle oikeita koirien nimiä on Tessu, Ressu, Jippo ja sen sellaiset kunnon karvaturrien nimet. Jos joku antaa koirallensa nimen Enna, Saimi tai Rudolph, ei se silti tee näistä nimistä koirien nimiä. Ajatelkaapa jos ihmisille alettaisiin antaa koirien nimiä, jaix.
Toki tietenkin joku Anna on vielä suomalaisemman kuuloinen perinteikkäämpikin nimi. Voihan olla, että Jade nimen harvinaisuus ja tuo d tekevät siitä joittenkin mielestä vähän ulkomaalaisen omaisen tai oudon nimen, mutta minusta se on silti ihan pirteä, kiva nimi, eikä liian vaikea lausumiseltakaan. Daniel on enemmän ulkomaalaisen oloinen nimi, mutta nykyäänhän moni antaa Suomessakin tällaisia ulkolaisen kuuloisia nimiä:ainakin minusta tuntuu siltä, että Erik, Joel, Samuel, Mikael, Anton, Eliel ym. *ei niin supisuomalaiset nimet* on ihan suht yleisiä ja suosiossakin nykyään. Ja Jade ja Daniel ovat minustakin ihan kivasti myöskin toisiinsa sopivat nimet vaikka sisaruksillekin.
Minäkin haluaisin kannustaa teitä säilyttämään muitten mielipiteistä välittämättä oman mielipiteenne!!!! =) Teidän rakkaalle lapsellenehan te annatte nimen ja sellaiset omasta mielestänne maailman kauneimmat nimet. Mielestäni tärkeintä ei ole se, että esim. mummo ja pappa tykkäävät nimestä. Makuja on niin monia, ja luulen että moni vanhempi ihminen ( noin yleensäkin ottaen) varsinkin on hyvin perinteinen nimimieltymyksissään. Tämänhän asian voi hyväksyä. Luulisin, että kun lapselle on annettu nimi, niin moni tottuu ja hyväksyy ajan myötä myös harvinaisimpiin nimiin, ja ehkä joku oppii pitämäänkin myös aiemmin oudoksumastaan nimestä. Ajan myötä lapsesta tulee vain niin nimensä näköinen :) Ja vaikka näin ei kävisikään..niin minusta on hyvä ajatella: annetaan kaikkien kukkien kukkia myös nimivalinnoissa. Vanhemmilla on se ihana etuoikeus, että he saavat valita ihanista nimistä ne kaikkein ihanimmat omalle lapselleeen! =) ( Eikä turhaan kannata masentua siitä, että nimi ei kaikkia miellytä) Iloisia ja rohkeita nimivalintoja toivottelen! :)
Eli täällä ilmoittautuu yksi, jota kyseinen nimi ei viehätä. Musta se just on sellainen teko-ulkomaalainen nimi, jonka nyt vaan pystyy myös lausumaan kuten kirjoitetaan. En siis laittaisi omalle tyttärelleni.
Mutta mutta, jos nimestä tykkäät ja lapsen isä kanssa, niin pane ihmeessä se lapsellesi nimeksi! Meillä molempien lasten nimet on aikaansaaneet kauhean haloon isovanhempien keskuudessa (muut ei ole nimeä ennen ristiäisiä kuulleet). Esikoisen nimi on kuulemma vanhan mummon nimi (vaikka onkin nyt suosituimpien listalla) ja kuopuksen nimi on kuulemma koiran nimi/nimitys kuukautisista/liian kova nimi pienelle tytölle/jne... Meidän mielestä taas nimi oli maailman kaunein ja pehmein nimi ja sopi kuin nenä päähän meidän sievälle ja pienelle prinsessalle.
Kyllä suku tottuu! Niiden on pakko...
Eli täällä myös yksi Jaden äiti :) Toinen nimi on Maria. Todella monet ovat kehuneet nimivalintaa, ja joistakin taas huomaa etteivät pidä. Mutta minusta ja isästä kaunis nimi. Oltiin heti yksimielisiä. Minusta on pääasia että vanhemmat pitävät, kyllä ne sukulaiset ajan kanssa tottuu.
Halusimme helposti lausuttavan, muttei liian tavallisen nimen.
Minusta Jade ja Daniel molemmat kauniita nimiä ja sopivat hyvin suomalaisellekin lapselle ja ovat myös kansainvälisiä. Paljonhan nykyään matkustellaan ja opiskellaan/työskennellään ulkomailla! Ei kannata välittää sukulaisten kommenteista! Itseäni kaduttaa, että mietittiin nimeä sukulaisten kuullen, vaikka lopulta päädyttiinkin alkuperäiseen omaan suosikkiimme, josta isovanhemmat eivät niin pitäneet. Silti harmitti, kun heidän mielipiteensä vaikutti ja oltiin vähällä vaihtaa nimi joksikin toiseksi!
Sukulaiset tottuvat ajan kanssa. Nimimakuja on niin paljon, ettei kaikkia voi millään miellyttää. Itse en esim. ko nimistä pidä, mutta moni muu tuntuu pitävän:)
että sen lisäksi että tyttömme on Jade niin koiramme nimi on Daniel. :) hih taitaa olla aika samanlainen nimimaku meillä. Koiran ristin jo kauan ennen tyttöä, itse asiassa jo ennen kuin olin miehenikään tavannut.
Ota nimi taru ei liian yleinen ja nätti suomalainen nimi
Oon 11-vuotias Jade!:) Eikä oo tullut elämässä vastaan kuin 1-2 Jadea!:)
ja jokaisella omanlaisensa!
Jade on minusta aivan suomalaisen kuuloinen, lyhyt ja selkeä nimi.
Sopii erittäin hyvin suomalaiseen suuhun ja hyvä, tosiaankin HYVÄ nimi!
t:Danielin (Danin) äiti