Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä perhettä joka ei anna teinille käyttörahaa yhtään

Vierailija
07.11.2012 |

Kyseessä ei ole mikään köyhä perhe vaan lääkäriperhe. Lapsille ei IKINÄ anneta rahaa, vaatteet tietty ostetaan, mutta ns. omaa rahaa ei ole koskaan. Viimeksi tämän perheen teini oli omalle lapselleni velkaa 3 e ja meni viikkoja ennenkuin sai sen kasaan. siis ikinä ei voi lähtee mäkkäriin, leffaan tms jonne tarvisi rahaa.

Eivät kuskaa lasta koskaan minnekään: leffaan, kaupungille, ja kun ei ole rahaa, jotta voisi mennä bussilla, ei pääse minnekään (paitsi kesällä jos voi mennä pyörällä)

Nyt eri paikkakunnalla koulussa ja saa bussikorttiin rahat kelalta tms. äiti järkännyt jonku tutun kuskaamaan ja pitää ITSE RAHAT.

Ikinä eivät käy lomamatkoilla perheen kesken, vanhemmat korkeintaan keskenään käyvät jossain hotellissa jossa voi panna rauhassa. Samasta syystä lapset kuskataan aina kesälomilla mummolaan

ei vaan tajuu

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyseinen teini saa kuukausirahan kerran kuussa, panee sen heti haisemaan ja on sitten lainannut sun lapseltasi sen 3 euroa. No seuraavan kuukausirahan maksuun saattaa hyvinkin kulua kolmisen viikkoa ja oikeasti se on ihan vain kersan oman suunnittelykyvyn vajavaisuuden syytä.

Vierailija
2/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyseinen teini saa kuukausirahan kerran kuussa, panee sen heti haisemaan ja on sitten lainannut sun lapseltasi sen 3 euroa. No seuraavan kuukausirahan maksuun saattaa hyvinkin kulua kolmisen viikkoa ja oikeasti se on ihan vain kersan oman suunnittelykyvyn vajavaisuuden syytä.

olen tuntenut kyseisen perheen 15 v.

Ja äiti sanonut monta kertaa ettei anna lapsille rahaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että vanhemmat pelkäävät kontrollin menetystä, mikä voi olla sekä vanhemmista itsestään tai lapsista lähtöisin. Tai sitten pelkäävät liioitellun paljon pilallehemmottelua.

Vierailija
4/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei kyllä saanut kotona asuessakaan, mutta 15v lähdin toiselle paikkakunnalle lukioon, se vähäinenkin rahantulo loppui.

Aika tiukilla eli välillä.

Ikävintä oli minusta se kun kesälomalla asuin kotona ja vanhemmat lähti toiselle paikkakunnalle töihin ja jätti minut rahatta. En heti alkukesästä päässyt kesätöihin, joten olin aivan pennitön kun vähäiset säästöt oli mennyt lukiokirjoihin ja muuta. Nälkä pakkas joskus vaivaamaan. Onneksi pääsin veljen kotiin välillä syömään.

Ja meillä oltiin kyllä ihan varakkaita, ettei se siitä ole kiinni.

Ja kyllä, isäni oli ihan selkeästi narsisti. Minä olin se huono lapsi, joka jätettiin rahatta ja siskolleni hyysättiin kaikki mahdollinen ja jopa aikuisena hoidettiin lapset ja maksettiin talolainaa yms.

Minkäs teet. Kaikki nyt ei vain tässä maailmassa ole niin kamalan tasapainoisia vanhempia.

Vierailija
5/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että vanhemmat pelkäävät kontrollin menetystä, mikä voi olla sekä vanhemmista itsestään tai lapsista lähtöisin. Tai sitten pelkäävät liioitellun paljon pilallehemmottelua.

Puhuvat vain siitä miten on ihanaa kun lapset muuttavat kohta pois, käytännössä siis ajetaan ulos kun ovat 18 vuotiaita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi