Suositelkaa Euroopan kaupunkilomakohteita pariskunnalle =)
Suunnitellaan miehen kanssa 3-4 päivän kaupunkilomaa kahdestaan. Vaikeuksia päättää, mihin menis ;)
Joten missä te olette olleet? Tykkäsittekö? Miksi? Miksi ei?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 04:18"]
Beausoleil, Monaco, Nizza, Menton, Marseille, Latina, Civitavecchia tai Napoli?
[/quote]
Komppaan!
Mikkeli tai Joensuu.
Skinheadit ja nähtävyydet ihan omastakin takaa.
Wien on ollut mun suosikki. Riika ja Praha olivat mielestäni tylsiä. Riikassa ei ole mitään nähtävää.
krakova :)
- euroopan edullisin hintataso
- juutalaiskorttelit
- keskitysleirit
- tunnelma
Mutta kesällä ei kannata mennä (haju + turistien määrä). Itse olin loppukeväästä 2008 ja silloin ei haissut talven kylmän jäljiltä yhtään, ja turistejakin vielä vähemmän.
Venetsia on ehdottoman romanttinen, täydellisen kaunis, historiallinen (siis kaikki on niin "oikeasti vanhaa"), ainutlaatuinen. Ja italialainen ruoka on hyvää (jos ei mene 'menu turistico'-paikkoihin). Venetsiassa ei ole paineita shoppailla missään superhyper-shopping centereissä ;) Itsellä shoppailu rajoittui vain sen kaikkein ihanimman ja upeimman naamion löytämiseen ("pakollinen" ostos Venetsiasta).
Ihastuin Venetsiaan kertakaikkiaan! Ehdottomasti haluan vielä uudestaan ja näyttää myöhemmin lapsillekin sen, vaikka etupäässä onkin romanttinen pariskuntakohde (toivottavasti Venetsia on vielä silloin olemassa, kun lapset vähintään teini-iässä). Koristeelliset talot, kapeat kävelykujat, pienet sillat, kanavat, vesi kaikkialla, kulkeminen vesibusseilla.. se on vaan kuin eläisi satumaailmassa. Koko Venetsia on juuri niin fysiikan lakeja vastaan taisteleva kuin miltä kuulostaakin.
Jo lentokentältä menimme vesibussilla Venetsiaan, vaikka sinne pääsee myös junalla ja autolla (silta). Kävimme läheisellä Muranon saarella, joka on kuuluisa lasistaan.
On tullut jo muutamia kaupunkeja, joita ei olla osattu ajatellakaan. Kiitos!
Ja lisää vinkkejä saa laittaa! Ei haittaa vaikka oma suosikki olis sanottu jo, sehän kertoo vain että joku kaupunki on tosiaan kiva, jos moni suosittelee.
Beausoleil, Monaco, Nizza, Menton, Marseille, Latina, Civitavecchia tai Napoli?