Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntaiseurakunnan kirkkon meno? voiko sinne mennä

Vierailija
07.11.2012 |

Kuka vain? Minkälaista siellä on? Onko teillä kokemuksia? En ole uskossa enkä sitä uskoa niin haekaan. Mutta koska ystäväni ilmeisesti kuuluu kirkkoon niin mieti voinko mennä mukaan...

Omakohtaisia kokemuksia ei siis ole.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat käydä useammin, tullaan juttelmaan ja kysymään haluatko keskusteluseuraa tai rukousapua.

Vierailija
2/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskossa, mutta ekan kerran helluntaiseurakunnassa käydessäni en vielä ollut.

Ihmiset tulivat tervehtimään ja juttelemaan ja tunsin oloni tervetulleeksi.

Meno ei ollut niin hurjaa kuin olin odottanut, porukka ei juoksennellut pitkin seiniä tai kaatuillut.

Tilaisuuksissa lauletaan ylistyslauluja ja rukoillaan. Seurakuntalaiset rukoilevat yhteen ääneen ja jotkut rukoilevat kielillä, tämä saattaa aluksi tuntua hieman hämmentävältä. Sunnuntain jumalanpalveluksissa on myös saarna, joka kestää n. 30-40min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman eksoottisempaa on meno kuin luterilaisessa kirkossa ja jos seurakunta on pieni, sinut huomataan ja saatetaan tulla juttelemaan ja kosiskelemaan toimintaan mukaan. Sitten on vain tiedettävä mitä haluaa ja toimittava sen mukaan eli asetettava rajat tai olet vapaa myös helluntailaistumaan.

Vierailija
4/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokemuksia saa toki kertoa lisää.

Ap

Vierailija
5/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain pönötetään penkissä ja kuunnellaan saarnaa vakavina, toisaalla taas huudetaan kädet pystyssä ja puhutaan "kielillä".

Voihan sinne toki katsomaan mennä, ei suomessa mitään salaseuroja nää uskontojen kokoontumiset ole. Et anna nimeäsi tai muita tietojasi, niin eivät ota myöhemminkään yhteyttä jos jää yhteen kertaan.

Vierailija
6/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että ketään olisi uskoontulon jälkeen käsketty hylkäämään "uskomattomat" ystävänsä.

Vai onko kyseessä kenties kumppanisi? Seurustelua ei-uskovan kanssahan ei kovin hyvällä katsota.

Vierailija
7/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan ymmärtämään että menetän tän ystävän ja iso pala sydämestäni murtuu

ap

Vierailija
8/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuorimies tuli melkein heti juttelemaan ja oli oikein ystävällinen. Kunnes mainitsin jotain aviomiehestäni - lähti välittömästi pois.

Vierailija
9/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä

Vierailija
10/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltakävijöillekin

ap

Vierailija
11/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa Kuopion tilaisuuksissa ystäväni kanssa, joka oli hellari. Mukavia ihmisiä ja todella tunsin että siellä oli Pyhä Henki läsnä. Itse olen ev.lut. Kielillä puhuminen oli tosiaan hämmentävää ja myöhemmin kun menin tilaisuuksiin niin alkoivat kysellä yksityisasioita ja olivat sitä mieltä etten olisi saanut elää synnissä, eli avoliitossa. Jätin sitten sen seurakunnan kun alkoi ahdistaa asioihin puuttuminen!

Vierailija
12/12 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan ymmärtämään että menetän tän ystävän ja iso pala sydämestäni murtuu

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän