Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin ja läheisyyden puute ahdistaa

Vierailija
05.11.2012 |

Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä jo useita vuosia, ja meillä on pieni lapsi. Ongelma on, että vaimo ei anna minkäänlaista fyysistä läheisyyttä seksistä puhumattakaan. Viimeksi seksiä on ollut noin 1,5 kk sitten ja muutenkin sitä on noin1-2 kuukauden välein. Se ei olisi ongelma, jos saisin häneltä muuten fyysistä kontaktia, mutta minkäänlaista hellyydenosoitusta ei heru. Iältämme olemme kolmekymppisiä.

Iltaisin lapsen mentyä nukkumaan hän haluaa katsella kanssani tv:tä, jonka jälkeen menee lukemaan kirjaa ja nukkumaan.

Hän vannoo rakastavansa minua, ja sanoo, että hän vain ei tarvitse fyysistä kontaktia. Ei kuitenkaan tunnu tajuavan, että minä tarvitsen. En tiedä mitä minun kannattaisi tehdä.

Meillä on yhdessä mukavaa, ja teemme paljon asioita, mutta varsinkin viimeaikoina on alkanut ahdistamaan fyysisyyden puute. En haluaisi kuitenkaan salasuhdetta, vaikka sekin on käynyt mielessä. Pelkään, että hairahdun, jos joku tulisi humalassa ehdottelemaan.

Olemme puhuneet asiasta monet kerrat, mutta mitään muutosta ei tapahdu. Tuntuu, että vaimolle riittää, että hän on tässä asiassa tytyväinen.

Onko hyviä vinkkejä tai ideoita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta asiasta kärsineenä neuvon keskustelemaan ja tekemään selväksi että haluat läheisyyttä . Jos keskustelu ei tuota tulosta eikä suhde kehity niin suosittelen eroa, itse tuli liian pitkään riuduttua vastaavassa tilanteessa. Kylmyys ja läheisyyden puute syö miehen loppuun parissa vuodessa.Osalla naisista on harhakäsitys että läheisyyttä haluava mies haluaa vain seksiä.

Vierailija
2/5 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä naisena/pienten lasten (2 lasta) äitinä olen usein puhunut miehelleni, että kaipaan läheisyyttä kuten meillä on ennen ollut. Ja siis puhun hänelle niin seksistä kuin läheisyydestä yleensä. Aina puhumisen jälkeen mies saattaa jollain aikavälilä tehdä 1-2 kertaa aloitteen seksiin, mutta sitten asia taas "unohtuu". Meillä välistä seksiä useampi kerta per viikko, mikäli jaksan olla aina aloitteen tekijä (mies ei kieltäydy), mutta jos jää miehen kontolle, niin ehkä 1 krt/kk. Mies ei oikein tunnu kaipaavan läheisyyttä enkä tiedä, mistä johtuu??? Auttakaa arvon miehet!!!

Muutoin parisuhteemme on mielestäni kunnossa, alkuajan huumat on menneet (yhdessä 12v), elämme normi perhearkea. Olemme noin 30v.

Sympatiat sinulle ap, ymmärrän, mutta en osaa auttaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäöllisistä seikoista ei voi johtua, sillä en ole lihonut/lopettanut itsestäni huolehtimista 12 vuoden yhdessä olon aikana lasten saamisesta huolimatta. Painoa (BMI noin 20,5) nyt noin 3 kiloa enempi kuin seurustelumme alkaessa ja nuorempi lapsistamme vasta 4kk, eli kyseessä vielä raskauskiloja. Lisäksi mies ei ole meillä kaiken maksaja vaan minulla on vakkarityö ja hyvä palkka ja sen myötä äitiyspäivärahakin on hyvä. Mies saa meillä harrastaa, kunhan myös perheelle/lapsille on aikaa. Myös saunailtoja viettää kavereiden kanssa ja käy baarissa, että mikään pirttihirmu en ole. Miehen kavereiden kanssa tulen toimeen hyvin ja ovat aina meille tervetulleita vaikka yökylään. Ikinä en ole kieltänyt.

Keskusteluyhteyskin meillä miehen kanssa on ja mies on minusta myös positiivisella tavalla mustasukkainen, mikäli joku vieras tekee tuttavuutta. Mikäli mieheni on paikalla, niin tulee nopeasti omistavasti lähelleni. Ja uskottomuutta meillä ei ole koskaan ollut ja jotenkin sinisilmäisesti pidän meitä molempia hyvin uskollisina puolisoina.

Täydellinen meistä ei ole kukaan, mutta minäkin kaipaisin ap:n lailla läheisyyttä...

Vierailija
4/5 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi aina ollut tyytyväinen vähempään fyysiseen kontaktiin kuin sinä?

Lapsen saamisen jälkeen voi hormoonitasapaino heittää, mikä vaikuttaa ihan oikeasti seksuaaliseen halukkuuteen. Hormoonitasapainoa voi korjata.

Jos taas aina ollut vähemmän kiinnostunut, niin se ei ehkä muutu...? Mutta toki voi tehdä tietoisen valinnan että panostaa fyysiseen läheisyyteen. Esim. itse olen 3 kk vanhan lapsen äiti ja imetän, eikä seksi kiinnosta juuri yhtään nyt. Mies kinuaa ja lähes kaikki läheisyys muuttuu seksiehdotuksiksi, vaikka olen pyytänyt että saisin läheisyyttä ilman paineita seksistä. Itse kuitenkin autan häntä purkamaan paineita pari kertaa viikossa! Silti tuntuu että aina ruinaa :P Omasta mielestä ansaitsisin myös minä sellaista hellyyttä, jota nyt tarvitsen - hierontaa ja kainaloa. Toki hän hieroo minua, mutta se johtaa usein hänen halujen heräämiseen ja taas tuntuu, että hän "ei koskaan saa" , vaikka pari päivää sitä ennen olisi saanut... No, ei tämä taida auttaa sinua, mutta olen itse yrittänyt että sovittaisiin että molemmat sais sitä mitä toivoo vuorotellen. Minä oon vaan jääny enempi ilman - väsynyt äiti kaipais apua kotiöihin jne. enempi kuin seksiä. Mut siis ihan vaikka konkreettisesti kalenteriin varaus! Jotkut ajattelee et ei noin, mut miten se puhe muuten muuttuu teoiksi... Ite joudun pitää kirjaa seksistä jälkikäteen kun mies aina sanoo, ettei oo taas kuukauteen mitään saanu ja oho, siitä olikin alle viikko....

Vierailija
5/5 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa. Oli sama vika täällä vielä pari viikkoa sitten, nyt näyttää korjaantuneen. Useamman vuoden kestikin, vain lapsi piti suhteen kasassa. Puhukaa siis asiasta, tee selväksi että et kestä ilman läheisyyttä ja/tai seksiä. Ja ehdottomasti kokeilkaa seksin lisäämistä, joka väliin kun vaan ehtii. Monta kertaa viikossa parin viikon ajan. Suuseksiä vaimolle kunnes vinkuu. Saattaa olla, että vaimosi innostuu kun saa vaihteen päälle. Meillä kävi lopulta niin, vaikkei sitä olisi voinut vajaa kaksi viikkoa sitten uskoa.

Väistämättä reaktiosi vaimoosi ja tämän toimiin muuttuu toisenlaiseksi jos teillä on 3-10 kertaa viikossa seksiä ja useampi kerta päivässä halauksia, ja hänen reaktiosi sinun reaktioihisi muuttuu luultavasti vielä paljon dramaattisemmin. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Negatiivinen kierre vaan poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän