Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys erilaiset äidit sarjassa

Vierailija
04.11.2012 |

Ihmettelen miten annettiin sellainen puudutus että kivut hävisivät ponnistusvaiheessa kokonaan. Olen pitänyt juttuja siitä että nykyään pääsee synnytyksessä niin helpolla ihan höpöhöpö juttuna, mutta kai se on nyt uskottava.

Kun minä synnytin 18 vuotta sitten, annettiin epiduraali kun kohdun suu oli 3 cm auki, ja sitten ei enää annettu mitään kun oli 8-9cm auki, sitten sai loppuajan ja ponnistusvaiheen vaan kärsiä kivuista. Ilokaasua sain sitten kun ommeltiin, ja sinne kai laittoivat jotain puudutetta, mikä ei joka kohtaan edes auttanut, kun kätilöopiskelija yritti ommella, ja välillä piti purkaa ja ommella uudestaan.

Jotenkin muistan että siihen aikaan puhuttiin että loppuvaiheen puuduttaminen on vaarallista lapselle tai jotain. En tosin tiennyt näistä vaihtoehdoista mitään etukäteen, kun typerä neuvola-akka laittoi synnytysvalmennuksen mulle niin viimetippaan, että lapsi oli jo syntynyt monta päivää aikaisemmin kuin olisi ensimmäinen kerta ollut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen ollut 3-4 cm auki. Epiduraali on avannut minut nopeasti 10 cm auki. Ponnistaminen ei ole ollut ollenkaan kivuliasta verrattuna avautumisvaiheen kipuihin ennen epiduraalia. Tarvitsin vain yhden annoksen epiduraalia.

Vierailija
2/4 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumista, koska äiti rentoutuu. Minä ähelsin 30 tuntia kolmesta sentistä neljään senttiin. Sain epiduraalin, ja avauduin sitten supernopeasti, alle kahden tunnin päästä pääsin ponnistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten annettiin sellainen puudutus että kivut hävisivät ponnistusvaiheessa kokonaan. Olen pitänyt juttuja siitä että nykyään pääsee synnytyksessä niin helpolla ihan höpöhöpö juttuna, mutta kai se on nyt uskottava.

Kun minä synnytin 18 vuotta sitten, annettiin epiduraali kun kohdun suu oli 3 cm auki, ja sitten ei enää annettu mitään kun oli 8-9cm auki, sitten sai loppuajan ja ponnistusvaiheen vaan kärsiä kivuista. Ilokaasua sain sitten kun ommeltiin, ja sinne kai laittoivat jotain puudutetta, mikä ei joka kohtaan edes auttanut, kun kätilöopiskelija yritti ommella, ja välillä piti purkaa ja ommella uudestaan.

Jotenkin muistan että siihen aikaan puhuttiin että loppuvaiheen puuduttaminen on vaarallista lapselle tai jotain. En tosin tiennyt näistä vaihtoehdoista mitään etukäteen, kun typerä neuvola-akka laittoi synnytysvalmennuksen mulle niin viimetippaan, että lapsi oli jo syntynyt monta päivää aikaisemmin kuin olisi ensimmäinen kerta ollut.

Spinaali on vähän kuin epiduraali, mutta uudelleen synnyttäjille. Sitä ei annettu mitenkään loppuvaiheessa vaan synnytys oli nopea. 49min kokonaiskesto laskettuna siitä, kun avautuminen lähti kunnolla käyntiin. Avauduin kyllä siitä 2-4cm viikon jos tarkkoja ollaan :D

Vierailija
4/4 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kaima

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan