***JYVÄSMAMMOJEN JOULUQ***
Kommentit (16)
sillä on vaikeaa uskoa, ettei täällä ole mun lisäkseni YHTÄÄN jyväskyläläistä :).
Vaikkakin hiljaista on toki ollut. Tuntuu, että ne kaikki aktiivisimmat kirjoittajat ovat jo vauvansa saaneet eikä uusia ole tullut mukaan. Tuolla kuume-puolella kävin pitkästä aikaa lukemassa viestejä, niin siellä on pinoutunut JKL:n oma poppoo. Toivottavsti sieltä saadaan piakkoin uutta porukkaa tänne puolelle.
Me sitten olemme ainakin nähneet tänään =) Oltiin nimittäin itsekin siellä Kuokkalan neuvolassa. Hassua, mietikin välillä, että onkohan paikalla " tuttuja" ? En kuitenkaan kehdannut ruveta kyselemään.
Se imetysfilmi oli mielestäni muuten vähän korni vaikka siinä olikin paljon hyödyllistä tietoa. Kuitenkin ne ruusunnuppu-kohdat saivat minut hivenen hilpeälle mielelle. Harmi etten pääse seuraavalla kerralla ollenkaan kun olen niin kaukana töissä. Synnärillekin mennään vasta sitten tammikuussa, kun laskettu aikakin on vasta se viides toista.
Nyt meillä alkais kohta olla sauna kuumana. Mutta pidetäänhän tätä pinoa hengissä, ettei se ihan tyystin näivety.
T: Laura ja Ruu
Löytyy siis lisää jyväskyläläisiä odottajia :). Ja itsekin oisin ollut muuten Kuokkalan neuvolassa justiinsa valmennuksessa. Mutta, eipä mulle asiasta ole mitään puhuttu neuvolassa enkä kyllä ole kysellytkään. Kun meille on tosiaan toinen tulossa ja viime kerrasta on reippa 2 vuotta, niin en kyllä koe valmennusta edes tarpeelliseksi.
Muuten vointi on ihan ok, mitä nyt supparit vaivanneet parisen viikkoa. Eilen kävin lääkärissä näytillä, ja mitään ei ole saaneet onneksi aikaan. Kun RV 33 menossa, niin ei paranis kyllä vielä syntyä pikkuisen tähän maailmaan. Tässä illankin aikana supistellut napakammin, mut ton eilisen lääkärikäynnin ansiosta oon ihan rauhallisin mielin. Vauveli on pää alaspäin ja pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä th totesi, et on kyllä jo aikas alhaalla. Siltä se tuntuukin, kun painaa niin kovaa tonne alas.
Mitäs muuten..Vähitellen laittelen kämppää siihen kuosiin, et pikkunen syntyy aikas pian. Jos päättää tulla samalla aikataululla kun isoveljensä, niin meillähän on jo 6 vkon päästä pikkuinen vauveli. Esikoinen kun syntyi 5 päivää ajoissa. Synnytys pyörii yhä enemmän päässä ja kyllä täytyy myöntää, että jänskättää. Jospas kaikki menis sukkelammin ja sujuvammin kun ton esikoisen kanssa. Pian alkaa äitiyslomakin, vaikka eihän se tälleen kotiäippänä käytännössä vaikuta mihkään. Muuten kun siis tukien suhteen.
Koitetaan nyt pitää tätä jyväskyläläisten odottajien pinoa yhdessä pystyssä. Oon itekin ollut tosi laiska, saamaton ja hiljainen. Kun tää koneen ääressä istuminenkin on vähän tukalaa..
*tammimasu2005 33+3*
En jaksa nyt kirjoitella pitkään, mutta jotain kuitenkin, ettei taas koko kasa hautaudu. Tulin vasta äsken kotiin ja on aika väsynyt olo, kun on koko päivän ollut menossa.
Mahaa kiristää inhottavasti ja vlillä tuntuu, että kohta repeää nahka. Nyt varmaan se kunnon kasvukausi alkaa. No, olenkin jo ihan kyllästynyt kuulemaan " onpas sulla pieni maha, kasvaakohan se lapsi ollenkaan" -virttä. Seuraavaksi varmaan alkaa " kauhee kun sulla on paljon raskausarpia" -laulu. Toivottavasti ei tulisi bd.
Yritetään viikonloppuna olla aktiivisia. Missäs kaikki muut muuten on, tällä hetkellä pinoutuneiden kolmen lisäksi?
Iltaa!
Eipä ole just muista jyväsmammoista kuulunut, mutta ollaan me sitten sitäkin ahkerampina :).
Meikäläisellä ei sitten oo todellakaan Lauran mainitsemaa ongelmaa - masu on niin iso jo, että kaikki paitsi Paula neuvolassa ja äippäpolin ihmiset päivittelee sitä, miten meinaan selvitä tammikuun loppuun asti repeämättä... ärsyttävää sekin välillä. Etenkin kun sf-mitta kulkee ihan käyrillä ja vauvakin on kuulemma varsin keskikokoinen (eilen 32+0, kokoarvio äippäpolilla 2146g) ja lapsivettäkin normaalimäärä kuulemma. Tiedä sitten...
Mäkin käyn melko kaukana töissä, päivässä tulee reissattua reilu 100km. Aiemmin oon jaksanut ihan OK, mutta nyt, kun eletään vuoden kiireisintä aikaa ja äippälomakin on jo oven takana, alkaa tuntua, ettei paukut tahdo riittää. 19.12. koittais vapautus - saa nähdä, sinnittelenkö sinne asti. Tuntuu kyllä, ettei tällainen oo mitään oikeaa elämää, kun on iltaisin ihan kuollut olo. Pitäis sitä muutakin olla kuin töitten tekoa.
Siitä puheenollen, nyt on kyllä pakko painua pehkuihin. Törmäillään taas, virtuaalisesti tai livenä!
:) SolAngel & Rontti 32+1
Lauantaifiiliksiä!
Ollaan lähdössä jouluostoksille miehen kanssa (oon yhtä aikaa innoissani ja ahdistunut). Ajateltiin poiketa mm. Paviljongissa Joulumarkkinoilla. Moinen tapahtuma kuulostaa valtavan hyvältä - toivottavasti siellä ei ole näin aamusta ihan hirveästi porukkata...
:) SolAngel
elikkä en etes ole huomannut tälläistä pinoa.
Mulla menossa kolmas raskaus ja noi pojat ovat jo isoja 8v ja 5v.
laskettuaika ois tammikuun 18 mut taitaa tämäkin tulla aikasemmin.Olo ei oo enään kovin hyvä.Yöllä ei saa nukuttua kunnolla ja joutuu pitämään jalkojen välissä tyynyä ku pakottaa muuten tosi paljon.Suppareita mulla on ollut jo viikosta 30 alkaen ja terkkari laittoi mut rasitus kieltoon.Mulla ois äitipolille seuraava aika 21.12 ja äippälomalle jään 12.12.
Joulua on tullut jonkin verran laitettua mut leiponut en vielä ole ja anoppi kyl tokas etten rupeakkaan rehkimään.
terveisin oikku ja pötkylä 33+3
Eli kelpaankos mukaan vaikka maalaiskunnan puolella Puuppolassa asumme? Olen ihan raskauden alkumetreillä vasta, viikkoja kasassa n. 6+4. Tosin voi olla viikonverran enemmänkin kun ihan muista milloin oli ne viimeset menkat. No varmistuu kun joskus ultraan pääsen. Toinen raskaus menossa. Esikoinen on 7kk tyttö. Syntyi vappupäivänä -05. Mitäs muuta, meillä on kaksi koiraa (sekarotuisia) ja kissa. Naimisiin menimme tytön ristiäisten yhteydessä.
Olo on ollut huomattavasti parempi kuin esikoista odottaessa. Tosin en tiedä paljon vaikuttaa se etten nyt ole töissä ja voi ottaa vähän iisimmin jos siltä tuntuu. Ihanaa olla taas raskaana, vaikka muistankin miten viime raskaudessa välillä kirosinkin sitä olotilaa :) Varsinkin loppuraskauden närästystä, yöllisiä vessajuoksuja (helposti 6 kertaa yössä oli käytävä vessassa) ja nukkumasentojen vähyyttä. No kyllähän sen taas kestää kun palkinto on niin mahtava.
Hyvää viikonloppua teille!
-nefe
Hei hauskaa, että uudetkin ihmiset ovat tämän pinon löytäneet.
Mulla vaan maha mötkylee, kun tämä Ruu ilmeisesti haluaa tulla nahan läpi maailmaan. Toivottavasti tulee kuitenkin sitten ajallaan ja alakautta.
Aarrhg. Meillä on kaverin koira hoidossa ja ne vähän nyt katsastaa meidän oman koiran kanssa roolejaan, eikun taas perään katsomaan. Onneksi toinen haetaan kohta pois.
on tosiaan ollu hiljaista jyväsmammojen osalta tällä palstalla. monesti olen meinannut pinon aloittaa, mutten sitten ole kuitenkaan...
ja kiva kun uusiakin tulee mukaan. itse en tosin kauan enää (onneksi) tällä puolella pyöri. maanantaina klo 8 olen menossa osasto 5:lle käynnistykseen. sillon rv:t 38+6 ja siis käynnistys sen takia (lyhyesti kerrottuna) että eka synnytys(kaksi vuotta sitten) oli vaikea häntäluun murtumineen kaikkineen, että nyt lääkärit ja minä etenkin olimme sitä mieltä että parempi käynnistää ennen kun kerkee kasvaa yhtä isoksi kuin esikoinen(3660g). niinpä siis sinne. ja kyllähän tuo jo jännittää. ollaan nyt täällä 50kilsan päässä mummolasssa juhlimassa miehen veljen lakkiaisia(tulin yläkertaan huilimaan juhlahumusta...huoh) ja huomenna miehen kanssa kotiudutaan ja jätetään tyttö tänne mummolaan hoitoon.
toivon kovasti että paikat olis mulla niin kypsät että pääsisin kalvojen puhkaisulla. muuten otetaan muistaakseni se sytotec(mikä lie) käyttöön ja kypsyttämään paikkoja. saa nähdä miten kaikki sujuu ja millon saan vauvani kainaloon.
onnea teille kaikille muille odotukseen, toisilla vielä pitkä odotus ja toisilla lyhyempi.
Oksaska rv 38+4
Terve,
huomasin vasta nyt että täällä on tälläinen jyväsmammojen foorumi. Jyvässeudulla asustelen ja laskettuaika on toukokuussa. Pitänee huomenna käväsitä joulumarkkinoilla.
Kiva kuulla kokemuksia
Zelda-
Oksaskalle oikein paljon tsemppiä synnytykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja nopsaan, ja miksikäs ei menisi. Pian teillä on sitten pieni suloisuus tuhisemassa :).
Itselläni on odotusta vielä oletettavasti sellaset 6 viikkoa jäljellä(la 16.1). Vähitellen valmistellaan vauvan tulemista, pieniä sulosia söpösiä vaatteita oon pessyt. Pinnis pitäs koota ja hoitopöytää laittaa, mut eihän noilla vielä mikään kiire ole. Tosin, en kyllä oikein usko, et päästään tuonne laskettuun aikaan yhtenä kappaleena. Sen verran supistelee jo nyt, parisen viikkoa tätä jo jatkunut. Ja vauvakin on jo alhaalla, välillä tuntuu ylämäessä, et näinköhän putoo matkalle :D.
Hauskaa viikonloppua kaikille! *tammimasu2006 33+5*
Ei oo vissiin pariin viikkoon näkyny pinoa...No, en oo täällä joka päivä käynykään...
Uusille tervetuloa mukaan! Ja nyt unohdin autuaasti nimimerkit....Kuitenkin, mulla on sama la kuin toisella teistä uusista, 18.1. Niin, ja toinen uusi, mä olen kans maalaiskunnan puolelta, ei täällä erotella niin tarkkaan, kunhan jostain Jyväskylän liepeiltä on joten joukkoon mahakkaaseen vaan!
Tänne ei kai mitään uutta...Viikot vierii enkä mä tajua ollenkaan, että kohta meillä on oikeesti vauva! Tuntuu etten osaa enää hoitaa vauvaa, mitä mä sille teen?! Ei tämmösiä ajatuksia vaan ollu esikoista oottaessa...Outoa...No, eiköhän se siitä sitten lähde sujumaan aikanaan...
Mukavaa viikonloppua!
Kölli rv 33+3
Mukava taas kuulla teistä vanhoista ja huomata, että uusiakin löytyy.
Oksaskalle hurjasti onnea ja tsemppiä huomenna matkaan.Sujuvaa synnytystä toivotellaan.
Itse kävin tänään joulumarkkinoilla ja olipahan vilskettä. Tuntui, ettei oikein mitään edes löytynyt siitä tavaran paljoudesta. Itse etsin lähinnä kuusen koristeita, kun olisi ollut mukava laittaa jotain käsintehtyä eikä pelkkää Tiimari-tilpehööriä, mutta en löytänyt mitään. Töiden takia en ehdi itsekään askarrella. Kai täytyy sitten ensi vuonna panostaa siihen puoleen ja pärjätä tällä kertaa vähemmällä. JOs joku tietää jonkun paikan tai myyjäiset, mistä löytäisi kivoja koristeita, niin kertokaahan vinkkejä.
Auts. Selkä alkaa jo väsyä nopeasti. Eilen illalla kivisti jo ihan tosiaan, kun päivällä joutui istumaan monta tuntia huonossa tuolissa ja asennossa. Ja vielä pitäis tehdä pikkujoulumainos meidän urheiluseuralle. Mutta ihanaa, kun on huominen ja itsenäisyyspäivä vapaata. Saa levätä ja rauhassa puuhastella näitä joulujuttuja.
Huomenia!
Eipä tänne mitään kovin uutta kuulu, paitsi että yöunet on käyneet kovin, kovin rikkonaisiksi. Milloin sattuu mihinkin, milloin stressaan töitten paljoutta tai jotakin muuta. Onneksi neuvolan täti ratkaisi asian: meen torstaina lääkärin pakeille: saikku alkaa nyt. Voin tehdä töitä kokopäiväisesti kotona ainakin jonkun päivän...
Jep. Kirjoitelkaahan taas muutkin!
:) SolAngel & Rontti 32+4
...tämä meidän sakki, niin vanhat kuin uudetkin. Mitäs itse kullekin kuuluu? Joko joulua laitatte kovalla tohinalla?
Meikäläinen ei paljon ehdi joulua ajattelemaan, töissä on pahin kiire aina näin lukuvuoden lopussa. Mammalomakin alkaa vasta 19.12. Onneksi voi aina mennä sukuloimaan... Kai sitä silti tulee vähän leivottua ainakin, ja joulukortit ajattelin askarrella itse. Niin ja lahjojen paketoiminen on huippuhommaa!
Kävin tänään äitiyspolilla. Kaikki hyvin sekä minulla että vauvalla. Jee! Lääkäri innostui ultrailemaan vaavia n. 40 minuuttia, mukaan saatiin oikein komea kasvokuvakin pikkuisesta <3. Sain taas niin ihanaa kohtelua, ettei paremmasta väliä.
Iltapäivällä sitten Kuokkalaan perhevalmennukseen. 15.30 on ihan typerä alkamisaika, aina pitää lähteä töistä aiemmin, sekä miehen että minun. Tänään mulla ei oo ongelmaa kun oon pois töistä sen polikäynnin takia, mutta tulevat valmennukset harmittaa jo etukäteen. Edes tunnin verran myöhäisempi alkamisaika helpottaisi elämää kummasti.
Jep. Muistaako kukaan, onko Puistokoulun mammajumppa ensi viikolla normaalisti? Jotenkin jäi viime viikolla sellainen muistikuva, että jotakin erikoista oli... en vaan saa päähäni että mitä.
Vointeja itse kullekin, kirjoitelkaahan kuulumisia!
:) SolAngel & Rontti 32+0