Kuinka paljon enemmän rahaa työssäkäyvällä saa olla verrattuna ei-työssäkäyvään?
Joskus täällä valitetaan kuinka työttämät lypsää yhteiskuntaa ja välillä käsketään työssäkäyviä olla valittamatta rahavaikeuksistaan, kun ovat ottaneet liian suuret asuntolainat.
Miten tämän suhteen pitäisi olla? Kuinka paljon enemmän rahaa sun mielestä kokoaikatyötä tekevälläl ihmisellä pitää olla käytössään verrattuna ihmiseen joka ei tee työtä?
Ja kertokaa kumpaa ryhmää itse edustatte?
Aloitan: 1000e.
t. työssäkäyvä
Kommentit (8)
Mutta kyllä eron pitäisi olla ainakin tuon tuhannen euron luokkaa. Työmatkoineen yms. täyspäiväiseen työpäivään menee helposti 210 tuntia kuussa. 1000 eurolla silloin jäisi todelliseksi tuntipalkaksi 4,76 €/, jos verrataan tilanteeseen, jossa ei olisi töissä. Moni joutuu tekemään vielä palkatonta ylityötä, työmatkoja, hankkimaan siistimpiä työvaatteita jne, jolloin todellinen tuntipalkka on vielä pienempi.
tällä hetkellä työssäkäyvä. Työtön en ole ollut koskaan, mutta opiskelija ja kotiäiti kylläkin.
Eroista riippumatta on ensisijaista, että kaikilla on oikeus toimeentuloon riippumatta siitä onko työtön, opiskelija, sairas, eläkeläinen tai mikä vaan.
naapurilla. Muuten ei ole väliä onko työssä vai työtön.
eikä sitä pidä mihinkään muuhun suhteuttaa.
Asumiskulut noin ylipäätään Suomessa ovat suuret, paitsi jos asut Petäjävedellä (tjsp).
Työssäkäyvällä pitäis mun mielestä olla noin suunnilleen 1000 e netto, työssäkäymättömällä sitten vähän vähemmän, riippuen tilanteesta.
ja ihan mielekkäissä töissä. Mulle jää 1500 e/kk käteen. Olen onnekas. En kadehdi ketään. Ei asuntolainaa, asun aso-asunnossa.
Jotkuthan eivät käy töissä, koska tuloja on muutenkin tarpeeksi. Siis pääomatuloja tjsp. Itse olen pienipalkkainen, mutta tottakai työttömienkin pitää elää, eivätkä työttömätkään hirveän paljon pienemmällä rahalla voi elää kuin työssäkäyvät. Tarkoitan siis esim. asuntoa ja ruokaa, ilman autoakin voi pärjätä työssäkäyväkin.
Joskus täällä valitetaan kuinka työttämät lypsää yhteiskuntaa ja välillä käsketään työssäkäyviä olla valittamatta rahavaikeuksistaan, kun ovat ottaneet liian suuret asuntolainat. Miten tämän suhteen pitäisi olla? Kuinka paljon enemmän rahaa sun mielestä kokoaikatyötä tekevälläl ihmisellä pitää olla käytössään verrattuna ihmiseen joka ei tee työtä? Ja kertokaa kumpaa ryhmää itse edustatte? Aloitan: 1000e. t. työssäkäyvä
Jos ei ole töissä ei pidä saada mitään. Jos tekee töitä niin vaikka 100 miljoonaa.
Ja työssäkäyvän pitäisi saada sen verran reilummin rahaa siitä hyvästä että käy töissä, että jää jotain rahaa säästöönkin, ja voi ostaa omistusasunnon.
Mielestäni on tosi hyvä palkka jos jää käteen 2000€, ja työttömällä sais jäädä käteen 1000€, totuus on vain ihan jotain muuta. Mulla esim. jää käteen alle 700€ kun on kaksi pientä lasta joista saa lapsikorotuksen. Siitä kun maksaa laskut, ei paljon jää elämiseen, mies maksaa suurimman osan kaikesta.
Minä maksan omat kulut, ja sitten ruokaa ehkä viikoksi, lapsilisät menee kans sit ruokaan, sit kun mun tili on tyhjä, pitää käyttää loppukuu miehen rahaa siihenkin.