Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti läheisen kuolemasta "pääsee yli"?

Vierailija
03.11.2012 |

Äitini kuolemasta on nyt kulunut noin kaksi kuukautta ja edelleen mietin päivittäin asiaa kyyneleet silmissä.

Äitini sairasti pitkään ja mahdollisuutta parantumiseen ei ollut. Luulin, että olisin henkisesti valmistautunut asiaan, mutta kuolema oli kuitenkin shokki. Seurasin kaksi vuotta äitini sairastamista todella läheltä ja se kulutti henkisesti yllättävän paljon, mutta nyt tuntuu, että kaikki asiat vaan kaatuu niskaan entistä pahemmin.

Työt ahdistaa, parisuhde ahdistaa, oma terveydentila ahdistaa entistä enemmän. En haluaisi sopia mitään menoja etukäteen, koska kaikesta tulee vain taakka ja lisää stressiä. Tuntuu, että kaikki jaksaminen on kortilla. En pysty rentoutumaan ja nauttimaan hetkestä, koska kaikki tekemättömät asiat ikkunan pesusta tekemöttämiin töihin tai tuleviin menoihin ahdistaa, eikä minulla ole voimia hoitaa kaikkea pois alta, joka lisää ahdistusta entisestään.

Millä läheisen kuolemasta pääsee yli? Kuinka kauan se kestää?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee yli siten, että asia ei ole niin usein mielessä.

Minun perheestäni kuoli perheenjäsen, kun olin lapsi. Muistan, kun ala-asteikäisenä puhuin tästä äitini kanssa. Äiti purskahti itkuun, ja sanoi, että on välillä vieläkin niin ikävä. Tämä oli ehkä ainakin viisi vuotta tapahtuman jälken.

Uskon, että aika auttaa ja arjessa kiinni oleminen.

Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi