Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan katsoisit 1kk ikäisen räkätautia?

Vierailija
02.11.2012 |

Siis ennen kuin käyttäisit lääkärissä? Jos oireena pelkkä räkäisyys.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pahoja oireet ovat.

Vierailija
2/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäisin on nukkuessaan (ylläri). Räkä on sellaista paksua keltaista venyvää. Rohisee jossain, kuullostaa tulevan nenästä, mutta ei kuitenkaan tule sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kerran mitään muuta kuin pelkkää nuhaa, niin ei siinä lääkäri mitään voi tehdä. Sängyn päätyä ylemmäs, suolaliuosta nenään ja nenäfridalla tyhjäksi. Tuo rohina voi olla ihan vaan maidosta johtuvaa, on tosi yleistä noin pienillä.

Vierailija
4/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käyt ostamassa nenäfriidu vai mikä se nyt oli:)

Muuten ei mitään hätää jos syö ja nukkuu hyvin eikä kuumetta tai muuten erityisen kiukkuinen.

Kyllä minä ainakin viikon pari pelkkää nuhaa kattelisin

Vierailija
5/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin aina neuvolaan, kun mietitytti. Päivystykseen en soita neuvoja kysyäkseni, sieltä eivät olisi antaneet lääkärinaikaan monta päivää vatsatautia sairastaneelle 8-kk lapselle, joka oli jo mennyt veteläksi (lapsi oli siis vatsataudistaan huolimatta aluksi ihan hyvävointinen, kunnes alkoi oksentaa ja meni heti huonoon kuntoon) - tuli viiden päivän sairaalareissu.

2

Vierailija
6/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin, että kuinka kauan katsoisitte pelkkää nuhaa ja vastauksia olen saanut ihan muuhun. Kyllä me nuhan kanssa pärjäämme, kysymys ei ole siitä. Maidosta ei tuo rohina johdu.

Kai joskus kuitenkin on lääkäriin vietävä jos nuha vaan jatkuu ja jatkuu??

Vierailija
7/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä.

Sitten lapsi alkoi käyttää hengitykseen apulihaksia.

Syöminen oli vaikeaa koska imi rintaa ja silloin ei onnistunut kunnolla syöminen ja hengittäminen.

Kaikki muutokset pitää ottaa huomioon: ärtyisyys, nukkuuko enempi, onko haluton. Kaikki tärkeää.

Seuraa että pissavaippoja tulee tarpeeksi. Ulkona on hyvä hengittää, kuumeessakin voi vaunuissa sairas lapsi aina nukkua!

Lääkäriin lähdet ajoissa. Lääkkeitä et voi itse nyt antaa mutta lääkettä lapsi voi tarvita.

Me oltiin aikanaan viikko sairaalassa flunssapotilaan kanssa, hengitykseen spirraa ja kuulelääkettä antoivat. Siellä lääkäri katsoo lääkityksen.

Syksyllä ja keväällä on sr- virusta liikkeellä ja vauvalle se voi olla kohtalokas.

Vierailija
8/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa kysyä neuvolasta - niin mä tein. Sieltä olen saanut aina avun.

2

Vierailija
9/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei MITÄÄN muuta ole

lueppa tarkemmin...

Vierailija
10/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

Olevinaan luulin vastaavani kysymykseen :D Jos siis vauvalla PELKKÄ NUHA, en veisi nyt enkä ensi viikolla lääkäriin. Jos taas muuta (kuumetta, hengitysvaikeuksia, ei syö, yleskunto laskee...) niin sitten asia eri.

Vierailija
11/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei veisi lääkäriin pelkän nuhan takia. AP kuitenkin kysyi että kuinka kauan katsoisitte nuhaa. Eli nuhan jatkuessa viikkoja tai kuukausia.

Vierailija
12/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiset neljä kuukautta mutta muuten terveen oloinen. Neuvola kehoitti pistämään suolaliuostippoja nenään. Nuo tipat irroitti räkää. Tukkoisuus helpotti vauvan kasvaessa.

Vierailija
13/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tuli flunssa kun isommat sisarukset sairastuivat ensin samaiseen flunssaan. Isoimmilla lapsilla tauti on mennyt jo aikoja ohi, mutta pienellä näkyy olevan sitkeämmässä.

Vierailija
14/14 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei veisi lääkäriin pelkän nuhan takia. AP kuitenkin kysyi että kuinka kauan katsoisitte nuhaa. Eli nuhan jatkuessa viikkoja tai kuukausia.

No, kolme lasta jo olen saanut pysymään hengissä, vaikka ketään en ole pelkän räkäisyyden takia lääkäriin kiikuttanut. Kuumeen jatkuttua yli 3 päivää olen vienyt näytille tai jos muuten on vauvan/lapsen yleiskunto heikentynyt, mutta pelkkä räkäisyys ei ole vaatinut (eikä vaadi) lääkärikäyntiä. Kyllä sen normaali ihminen huomaa, milloin lapsi pitää viedä lääkäriin.