Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkosuomalaisena olen järkyttynyt av-palstalla kohtaamastani vastarinnasta :(

Vierailija
01.11.2012 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ulkosuomalaisena ihan livetuttujenkin kanssa tottunut, että mitään mitä ei kysytä, ei kannata kertoa ja siitäkin mistä kysytään, ei kerrota koko totuutta, kateus kun vie kalatkin vedestä.

Vierailija
2/10 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA-mamma

Itse olen ulkosuomalaisena ihan livetuttujenkin kanssa tottunut, että mitään mitä ei kysytä, ei kannata kertoa ja siitäkin mistä kysytään, ei kerrota koko totuutta, kateus kun vie kalatkin vedestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vaikka puoliväkisin keksiä jotain kielteistä sanottavaa uudesta kotimaastani, vaikka oikeasti olemme täällä tosi onnellisia.

Vierailija
4/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos te tuutte tänne haukkumaan Suomea niin...?

Vierailija
5/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain naisille on sellainen päävika, että he kuvittelevat että muita jaksaa kiinnostaa, kiinnostaa, kiinnostaa... Perusta nyt vielä blogi, jossa jaat neuvoja elämän suhteen muillekin ihan kuin olisit itse keksinyt elämän.

Vierailija
6/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko vähän avata aloitustasi

Vierailija
7/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkikaa elämänne sieltä missä olette.

Vierailija
8/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos te tuutte tänne haukkumaan Suomea niin...?

asuvat Suomessa kuin ne jotka asuvat jossain muussa maassa. :=DD

Vierailija
9/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat ulkomailla asumista, niin olen itsekin asunut ulkomailla, kolmessa eri maassa. Nyt asun tyytyväisenä Suomessa, enkä kaipaa täältä pois, ainakaan tässä elämänvaiheessa. Ja tiedän, että ei mitään Onnelaa ole PAIKKANA olemassakaan, kaikkialla on omat hyvät ja huonot puolensa - myös täällä Suomessa. Onnela löytyy meistä itsestämme.

Ulkomammoilla tuntuu monella olevan jonkinlainen alitajuinen tarve todistella muuttonsa hyvyyttä ja elämänratkaisujensa erinomaisuutta. Se on inhimillistä, ihmiset haluavat uskotella itselleen ja muille, että tekemänsä valinnat ovat olleet onnistuneita. Kriittisyys vaatii aika hyvää itsetuntemusta ja kypsää itsetuntoa, niitä ei kaikilla ole.

Joten lähinnä minua vähän säälittää ja myötähävettää, kun joku suu vaahdossa puolustelee ratkaisujaan. On ne sitten mitä tahansa.

Eletään, ja annetaan muidenkin elää. Se, mikä sopii minulle, ei sovi välttämättä sinulle.

Vierailija
10/10 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat ulkomailla asumista, niin olen itsekin asunut ulkomailla, kolmessa eri maassa. Nyt asun tyytyväisenä Suomessa, enkä kaipaa täältä pois, ainakaan tässä elämänvaiheessa. Ja tiedän, että ei mitään Onnelaa ole PAIKKANA olemassakaan, kaikkialla on omat hyvät ja huonot puolensa - myös täällä Suomessa. Onnela löytyy meistä itsestämme.

Ulkomammoilla tuntuu monella olevan jonkinlainen alitajuinen tarve todistella muuttonsa hyvyyttä ja elämänratkaisujensa erinomaisuutta. Se on inhimillistä, ihmiset haluavat uskotella itselleen ja muille, että tekemänsä valinnat ovat olleet onnistuneita. Kriittisyys vaatii aika hyvää itsetuntemusta ja kypsää itsetuntoa, niitä ei kaikilla ole.

Joten lähinnä minua vähän säälittää ja myötähävettää, kun joku suu vaahdossa puolustelee ratkaisujaan. On ne sitten mitä tahansa.

Eletään, ja annetaan muidenkin elää. Se, mikä sopii minulle, ei sovi välttämättä sinulle.

Oman itsetunnon kanssa näillä ulkosuomalainen ihmettelee -avauksilla on paljon tekemistä.

t. tällä hetkellä muualla, ehkä tulevaisuudessa Suomessa