onko parisängyssä parempi yhtenäinen sijauspatja vai kaksi erillistä? miksi?
Kommentit (20)
Jos on yhteinen sijauspatja, niin toinenkin puoli heiluu, kun toinen kääntyy. Eli nukkumiseen erilliset sijauspatjat ovat selvästi paremmat.
Jos on yhteinen sijauspatja, niin toinenkin puoli heiluu, kun toinen kääntyy. Eli nukkumiseen erilliset sijauspatjat ovat selvästi paremmat.
ei ole niin tarkkaa missä kohtaa sänkyä nukkuu. Kun patja on tarpeeksi painava, se ei heilu kun toinen kääntää kylkeä.
eikä paljon heilu, kun on tukevat runkopatjat. Ainoa hyvä puoli erillisissä on, että päälinen mahtuu pesukoneeseen. Parisängyn petauspatjanpäälisen olen pessyt ammeessa.
En tykkää siitä kolosta patjojen välissä.
Koska erillisten väliin tulee rako ja ne erilliset patjat vaan erkanee ja erkanee ja luisuu kohti lattiaa. Never again!
ovat varmaan sitä mieltä, että yhtenäinen sijauspatja on parempi. Meillä on ollut nyt n. viisi vuotta yhtenäinen patja enkä enää ikinä huoli! Se on aivan älyttömän painava käsitellä; esim. viedä ulos. Kyllä,haluan viedä välillä kunnolla tuulettumaan. Sijauspatjan päällä meillä on vielä ohut suojapatja, joka on helppo pestä kotikoneessa.
Nyt olemme hankkimassa uusia patjoja ja ostamme kaksi erillistä sijauspatjaa ja päälle siis tuo ohut yhtenäinen patjasuojus.
Möhkälemäisiä jenkkisänkyjä en ymmärrä ollenkaan; laadukas sänky joustosälepohjalla ja hyvät joustinpatjat riittävät meille ja ovat helpot puhdistaa. Mutta jokainen valitsee makunsa ja tarpeensa mukaan tietysti!
Mies painaa 130 kg ja minä 70 kg, mies hikoilee paljon ja vaihtaa oman lakanansa usein. Helpommat tuulettaa erilliset ja viedä pesulaankin tarvittaessa.
Paljon helpompi pedata, nukkua ja vaikka koko perheen köllötellä ilman aukkoa ja erilleen liukuvia patjoja! Mä jaksan kyllä petarin nostaa, silloin harvoin kun se on tarpeen. Ja ostan muutenkin aina kunnollisen, paksun petarin, jolla nukkuu hyvin.
Mutta kukin tyylillään. AInoa harmi tuossa 180 cm leveässä petarissa on se, että joutuu ostamaan kaikki lakanat uusiks. Mä tykkään kuminauhareunaisista, ne pysyy paikoillaan kunnolla!
Aivan samoin kuin sängynkin kohdalla, ihmisten tarpeet ja mieltymykset sijauspatjan suhteen vaihtelevat. Me tykätään mieheni kanssa erilaisesta sijauspatjasta. Minulla on sellainen "mukautuva" patja, miehellä tavallinen kuitupatja.
En myöskään jaksaisi käsitellä yhtenäistä sijauspatjaa. Käytän "Full moon" -lakanoita, koska mies pyörii sängyssä niin paljon, ettei mikään muu lakana pysy paikoillaan. Sellaista olisi aika vaikea vaihtaa yksinään leveään sijauspatjaan.
Mä ainakin tykkään yhteisestä. Meillä on nyt sellainen sijauspatja, joka on kiinteä osa joustinpatjaa. Päällisen saa vetoketjulla irti ja voi pestä.
Tärkeintä sijauspatjassa taitaa olla se, että se on joustavasta kankaasta valmistettu, jotta patjan ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa. Kerran laitoin pyyhkeen lakanan alle kuukautisten aikaan, ja tuli heti tosi kipeeksi selkä, kun patja ei päässyt muotoutumaan kropalle sopivaksi.
Oijoi, meillä on kyllä aivan huippupatja. Ei oo tolla patjalla ollu selkä- tai niskakipuja miehelläkään (joka aiemmin harva se päivä valitteli selkäkipuja) ja uni maistuu hyvin. Eikä ollut ees mikään hästens tai tempur tms. sikakallis patja, vaan ihan ikea-laatua! :)
Kerrotko tarkemmin millainen ikea-patja? Tarkoitatko vain petauspatjaa vai koko patjaa? Onko se siis sellainen mukautuva patja?
Kerrotko tarkemmin millainen ikea-patja? Tarkoitatko vain petauspatjaa vai koko patjaa? Onko se siis sellainen mukautuva patja?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20156694/
-12
koska sängyissä on erilliset moottoripohjat. Homma ei toimisi yhteisen petarin kanssa. Mutta jos moottoripohjia ei olisi, haluaisin yhtenäisen sijauspatkan, koska kyllähän se rako välillä ärsyttää.
ihan kiinni toisissamme. Muuten toinen valuisi koko ajan epämukavasti sinne petareiden väliseen koloon. (Kuten aiemmissa sängyissä aina kävikin.) Eikä meidän sängyn petari heilu kun toinen kääntää kylkeä, vaikka ollaan aika isoja ja painavia (110kg ja 75kg).
ja olen 100% sitä mieltä, että erillisiä et halua, kun nukut yhtenäisellä pari yötä :)
Se rako on kauhea!
Meillä mies on aina töissä silloin, kun minulla on aikaa vaihtaa lakanat ja pestä liinavaatepyykkiä. Siis lauantaiaamuisin. Minusta olisi hölmöä hankkia kotiin jotakin, jonka kanssa ei pärjää yksin. Ja on siis useita muitakin syitä, joiden takia erilliset patjat ovat mielestäni paremmat.
Erilliset paksut petarit, jotka harsittu karhulangalla yhteen. Toimii kuin yhtenäinen petari, mutta tarvittaessa päälliset saa pesukoneeseen yksitellen, kun ratkoo harsinnat irti.
Minustakin on kauheaa valahtaa petareiden väliin ja kohta kaksi vuotta välissämme on nukkunut lapsi eikä erilleen vaeltavat petarit olisi kivoja eikä turvalliasiakaan hänelle.
Ostimme moottorisägyt ja siinä myymälässä ei ollyt sänkyyn yhtenäistä petauspatjaa.Meillä on aina ollut yhtenäinen ja ollaan oltu tyytyväisiä.Nyt on vaikea tottua kun patjojen välissä on rako ja tuntuu että petarit kallistuvat keskelle päin.Emme ole olleet näihin tuytyväisiä.Silloin kun kiertelimme katsomassa sänkyjä jossakin myymälässä oli sähkösänkyihin yhtenäinen petauspatja joka oli ylhäältä halki.
silloin ei tule keskellä "koloa", jossa sitten makoilee, kun ollaan ihan vierekkäin:)