Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsailla menkoilla yhteyttä kaksosiin?

01.12.2005 |

Voipi olla aivan typerä juttu, mutta aloin eien menkkakipujen keskellä miettiä, onko noilla mahdollisesti jotain yhteyttä? Eli vaikuttaako se kahden munasolun irtoaminen menkkojen määrään? Ja lähinnä siis mietin myös sitä, että kun nuo menkat ovat miltei aina hemmetin runsaat, niin irtoaako niitä munasoluja tosiaan miltei aina kaksi. (Jo pelkkä aiheen miettiminen kyllä varmasti hidastaa kuumeilua tehokkaasti..:))

En koskaan o nähnyt aiheesta mitään juttuja eli on nyt aivan mututuntumalta nämä pohdinnat ja todennäköisesti eivät edes liity yhteen. Onkos jollain jotain tietoa aiheesta? Aina on kiva oppia uutta.-)

Dummy + masutautinen kaksikko:( (7 kk)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös niin runsaat menkat että väkisinkin on tullut mieleen että jos ainainen kahden munasolun irtoaminen vaikuttaa sen määrään..Kauheeta edes ajatellakkaan,meillä kun juniorin yritykseen enään vaivaiset 5,5kk...

En ole minäkään mistään mitään tietoa tuosta löytänyt,olis ihan mielenkiintoista jos tutkisivat asiaa:)

martina ja lapset 1v6kk.

Vierailija
2/9 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksosia odotellaan syntyväksi huhtikuussa ja mulla on aina ollut todella niukat menkat. Kesto max. 3 päivää ja pienillä siteillä tai tamponeilla pärjätty aina. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Mukavaa joulun odotusta!

Paris, esikoispoika 3-v, ja masumussukat 19+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis menkathan on periaatteessa kohdun limakalvo. Munasoluthan tulevat munasarjoista. en oikein ymmärrä tota logiikkaa??? Tarkoitatteko että kohdunlimakalvo jostain tietäisi että " nyt irtos 2 munasolua,tehdään nyt sitten paksumpi limakalvo" ????

Vierailija
4/9 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että limakalvo purkautuu menkkoina, mutta sitä miten tuo munasolu vaikuttaa asiaan en sitten muistakaan. Bilsa ei aikanaan oikein jaksanut kiinnostaa eli tässä aiheessa todellakin myönnän typeryyteni!-)

Logiikka pohjautui nyt vähän esimerkiksi siihen, että jos alkuvaiheessa toinen menee kesken, niin sehän tulee verenä ulos vaikka toinen vauva jatkaisikin kasvamista. Voit tosiaan olla hyvinkin kaukaa haettu logiikka eikä perustu mihinkään muuhun kuin mutu-juttuihin.

Vierailija
5/9 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lääkärin ja ultran mukaan todella tuottavainen munasolujen suhteen ja sillä on yhteyttä kaksosuuteen tai yleensä monikkoihin

Vierailija
6/9 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tuottanut (esikoisen aikaan oli irronnut vaan yksi), mutta ei mulla kyllä mitkään runsaat menkat ole koskaan ollut. Kuukautiskupin pohjalla pieni määrä vuotoa 8-12 tunnin tyhjennysvälillä.

Marguerite rv 12+5*2

Vierailija
7/9 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta joista viimeisin oli tupla. Ja runsaat kuukautiset löytyy myös...

Vierailija
8/9 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on aina ennen ollut normaalit ellei peräti niukat kuukautiset. Ja neljä yksösraskautta. Suvussa ei ole ainakaan neljään sukupolveen kaksosia. Ja mun menkat muuttuivat jostain syystä runsaiksi (ehkä stressi mummon syövän johdosta?) syksyllä 2004. Ja kun alkuvuodesta alettiin tekemään lasta nro 5, olimukava yllätys kuulla ultrassa saavansa viidennen lapsen lisäksi myös kuudennen..

Jotain syy-yhteyttä voisi asiassa olla, mun mielestä. Jospa limaakin tulee kahdelle munasolulle enemmän.

Vierailija
9/9 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietääkseni ei kuukautisten runsaudella ole yhteyttä kaksosraskauksiin.Kohdunlimakalvon uusiutuminen ja paksuus vaihtelee joillakin todella paljon eri kierroissa.Joillakin taas kohdunlimakalvo on suunnilleen samanpaksuinen joka kierrolla.Lisäksi useat muut hormonaaliset asiat vaikuttavat menkkojen runsauteen + säännöllisyyteen.

Munasolujen kehittyminen ja irtoaminen .vaikka kehittyisi useampi follikkeli,jotka puhkeaisivat yhtäaikaa ei pitäis vaikuttaa limakalvonpaksuuteen.

nina.n+esikoinen -96,kaksoset-02 + vauva- 05

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä