Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset äidit, teiniäidit, köyhyysartikkelit... Ovat saaneet minut tajuamaan!

Vierailija
31.10.2012 |

Miten äärimmäisen, siis niin äärimmäisen äärimmäisen kiitollinen olen siitä, miten perheessäni asiat ovat. Millainen lapsuus minulla on ollut. Ei voi sanoa, että kaiken olisin saanut. Mutta kyllä voin kuitenkin.

Kaupasta ei voi ostaa mitä tahansa ruokaa, mutta silti voimme käyttää viikossa 100-150 euroa nelihenkisen perheemme kauppaostoksiin.

Jos lapsi tarvitsee kunnon talvikengät, hän ne saa. 70euroa en kengistä maksa, mutta 50e helposti.

Jos pesukone menee rikki niin, ettei sitä voi korjata, marssimme kauppaan ja ostamme uuden. sen 700 euroa maksavan ilman, että loppukuu syödään kaurapuuroa.

En tarkoita, etteikö köyhyys tai teiniäitiys tekisi kenestäkään yhtään huonompaa äitiä kuin minäkään, mutta onnellisemmaksi ja kiitollisemmaksi nuo ohjelmat ovat minut tehneet!

Toivottavasti joku muu on havainnut saman, ja lakkaa valittamasta pikkuasioista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin ja muutenkin lapset menevät etusijalle. Olen kiitollinen, että olen voinut olla kotona hoitamassa lapsia ja silti rahat riittävät hyvin tavallisen arjen pyörittämiseen. Ei tarvitse jättää lasten joululahjoja ostamatta, kerjätä sukulaisilta rahoja pyykkikoneeseen tai käydä sossussa.

Vierailija
2/5 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen teiniäidin lapsi ja minulla on ollut hyvä lapsuus. Minulla on myös selvästi sinua enemmän rahaa käytettävissäni nyt (mutta olen varmaan myös vanhempi, joten se on odotettavissakin), joskin olen ollut myös ihan oikeasti ja todella köyhä. Minun onnellisuuteeni tai tyytyväisyyteeni telkkarin tirkistelyohjelmillaei kuitenkaan ole mitään vaikutusta: minun onnellisuuteeni vaikuttaa tällä hetkellä lähinnä se, kuinka oma pitkäaikaissairas lapseni voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun on ruoka pöydässä ja katto päällä niin lopun materian tavoittelu on tosi rankkaa. Aina on joku jolla on jotain mistä voi olla kateellinen. Meillä on rahaa lähes sata tonnia tilillä, enkä silti koe olevani yhtään onnellisempi kuin 10 v sitten, jolloin tili oli tyhjä aina tilipäivän lähestyessä. Onnellisuus tai tyytyväisyys rakentuu jostain ihan muusta. Harmoniasta itsensä jä läheisten kanssa.

Vierailija
4/5 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kiitollinen siitä, että isä voitti lotossa 90-luvulla. Koko perheellä on nyt osakkeita ja hyvät autot alla. Kauppaan menee päivässä 50 e ja hyvästä ruuasta tykkäämmekin!

Onneksi on se miljoonien pesämuna. Eihän tämä elämä ilman rahhoo näin hyvältä maistuisi!

Siis tämä minulle tulee aina mieleen kun köyhiä näen.

Vierailija
5/5 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjelmasta ihan tykännyt. Ainut mitä ohjelmaa katsoessa miettinyt, on se, että kuinka pienestä tämä elämä on kiinni ja kuinka suuria lahjoja lapset ovat.

Itse olen onnellinen, ettei lasteni ole koskaan tarvinnut olla päiväkodissa eikä koulun ip-kerhossa. Ovat saaneet olla eskari-ikään asti kotona ja tulla koulusta kotiin jossa olen heitä odottamassa. Ja kotiäitivuosistani huolimatta on ollut varaa ostaa kauniita ja kunnollisia vaatteita lapsille, hyvää ruokaa, matkoja jne. Ja minä olen saanut lapseni nuorena 20 ja 23v. Lapset on nyt koululainen ja toinen tässä kotona

Erilaiset äidit ohjelmaa en ole katsonut, mutta teiniäidit kylläkin ja ohjelmasta ihan tykännyt, suloisia lapsia noilla äideillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä