Onko totta, että jos työyhteisössä on vain yksi nainen, niin suurin osa miehistä himoitsee häntä?
Kommentit (25)
Minä työskentelen yrityksessä jossa on n. 40 henkilöä.
Täällä on 3 naista, josta yksi on 60-vuotias harmaavarpunen, yksi nelikymppinen ei hirveän kaunis, eikä pidetty (pomo, mä tulen kyllä mainiosti juttuun).
Ja sitten minä, 30-v nätti ja ulkonäkööni kohtalaisesti panostava nainen.
No kyllä esim. firman juhlissa saan hätistellä näitä juopuneita ukkoja ympäriltäni. Ihan firman toimarista lähtien saan huomiota. Kun on jotkin illalliset tms, miehet kilpailevat (johtotasolla) kenen pöydässä & vieressä istun, usein päädyn sitten toimarin/ varatoimarin pöytään/viereen.
Jotenkin huvittaa tämä selvä huomiostani kilpailu. Ei siinä mitään nautin tästä kun vielä voin.
Itse on nelikymppinen ainoa nainen, mutta yritän olla töissä sukupuoleton ja keskittyä asioihin. Joskus lipsahtaa ajatukset muualle, mutta harvoin.
Olen töissä sairaalassa ja siellä hoitajien keskuudessa kuvio menee toisinpäin: saahan se osaston ainoa mieshoitaja olla vähän kuin kukkona kanalassa.
En tiedä miten asia menee yleisesti, mutta ainakin naisten vapaaehtoista asepalvelusta suorittaessani vuosina 2010-2011 olin joukkueen ainut nainen, komppaniassa oli lisäkseni kaksi naista joista toinen sai siirron muualle.
Kun porukka on tiivis eikä "muken tätejä" ja "soden mammoja" lukuunottamatta naisia viikolla näe, niin ainakin osalle jätkistä selkeästi tuli mieleen että tuotakin muijaa kun pääsis polkemaan... En tiedä kuinka moni tosiaan olisi mennyt ajatuksessaan pidemmälle, mutta muutama leikkimielinen kommentti tuli kuultua.
En tosin usko, että tilanne olisi sama jos otanta olisi laajempi ja "oikea työporukka": ihmiset pääsisivät työpäivän jälkeen kotiin ja näkisivät muitakin naisia, ikää olisi enemmän kuin 19-22.
Vähän vapaamielisyyttä, ei palstalla tarvitse valita kovin tyylikkästä kirjoitusasua.