Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Acer Aspire kannettavat tietokoneet hyviä ja kestaviä?

Vierailija
30.10.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ne kalliimmat mallit on hippasen parempia. Uhraa muutama satanen enemmän ja osta kunnon vehje.

Jos mietit 500e hintaista peruskonetta, niin älä. Investoi muutama saturainen lisää ja saat kunnon koneen. Ei Mersua saa Ladan hinnalla. Ajattelet koneen kestävän useamman vuoden? Siitä on hyvä laskea sitten, että mikä tulee kokonaishinnaksi.

Halpa kone hajoaa ja vanhenee nopeammin (==tehot loppuu, koska heikko, halpa ja vanhan mallin prosessori ei jaksa sitä warea mikä tulee valmiina asennettuna). Vaikka huolto toimisikin, niin oletko valmis odottelemaan aina kuukauden että huollosta kone palaa? Olen joutunut kerran taistelemaan kuluttajaneuvoja apunani kun yksi Acer oli aivan kuraa. Taisi olla kaiken kaikkiaan 3kk huollossa, mutta korvasivat lopulta.

Paras kannettava mikä minulla on ollut, oli HP:n business-malliston yläpään kone. OVH oli vuonna 2006 jotain 2300 euron luokkaa, mutta se toimii edelleenkin erinomaisesti.

Hyvä miettiä koneen kestävyyttä ja kuinka pitkälle se elää. Itse rakennan pöytäkoneenikin aina viimeisimmistä komponenteista. Jaksaa ja kestää useita vuosia.

Vierailija
2/49 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ne kalliimmat mallit on hippasen parempia. Uhraa muutama satanen enemmän ja osta kunnon vehje.

Jos mietit 500e hintaista peruskonetta, niin älä. Investoi muutama saturainen lisää ja saat kunnon koneen. Ei Mersua saa Ladan hinnalla. Ajattelet koneen kestävän useamman vuoden? Siitä on hyvä laskea sitten, että mikä tulee kokonaishinnaksi.

Halpa kone hajoaa ja vanhenee nopeammin (==tehot loppuu, koska heikko, halpa ja vanhan mallin prosessori ei jaksa sitä warea mikä tulee valmiina asennettuna). Vaikka huolto toimisikin, niin oletko valmis odottelemaan aina kuukauden että huollosta kone palaa? Olen joutunut kerran taistelemaan kuluttajaneuvoja apunani kun yksi Acer oli aivan kuraa. Taisi olla kaiken kaikkiaan 3kk huollossa, mutta korvasivat lopulta.

Paras kannettava mikä minulla on ollut, oli HP:n business-malliston yläpään kone. OVH oli vuonna 2006 jotain 2300 euron luokkaa, mutta se toimii edelleenkin erinomaisesti.

Hyvä miettiä koneen kestävyyttä ja kuinka pitkälle se elää. Itse rakennan pöytäkoneenikin aina viimeisimmistä komponenteista. Jaksaa ja kestää useita vuosia.

tämä noin 400€ vuonna 2006 maksanut acer toimii ihan hyvin ellei erinomaisesti, eli olen voinut sijoittaa 1900€, johonkin ihan muuhun kuin sinä. Mutta minulle tämä on kannettava tietokone, niinkuin autoni on auto, ei minkään jatke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pelle,

tämä noin 400€ vuonna 2006 maksanut acer toimii ihan hyvin ellei erinomaisesti, eli olen voinut sijoittaa 1900€, johonkin ihan muuhun kuin sinä. Mutta minulle tämä on kannettava tietokone, niinkuin autoni on auto, ei minkään jatke.

Tekee niin paljon mieli piikitellä ja mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta hillitsen itseni.

Niin, siis. Tarkoitin toki että todennäköisyys sille että halpa Acer hajoaa on suurempi kuin että tonnin maksava laadukas hajoaa samassa ajassa. On silkkaa liiketoiminta-ajattelua että halvempi malli tehdään halvemmista komponenteista. Halvempi komponentti tarkoittaa yleensä:

a) Se on vanhempaa mallia

b) Se ei ole yhtä laadukkaista materiaaleista valmistettu

Omat ja lähipiirini kokemukset eivät tietenkään ole koko totuus. Luen kuitenkin aktiivisesti useita keskustelupalstoja, arvosteluita, alan lehtiä, sekä käytän työssäni paljon tietokoneita. Perustan mielipiteeni kaikista näistä lähteistä hankittuihin kokemuksiin ja tietoon.

Ole iloinen että halpa Acerisi on kestänyt. Mahtavaa! Iloitsen myös puolestasi, koska et ole joutunut ostamaan uutta, tai taistelemaan takuuasioiden kanssa. Siihenhän kaikki pyrkivät.

Harmillista vain, että Acerin halvimmat mallit vain noin yleisesti ottaen ovat huonompilaatuisia kuin muiden valmistajien laitteet. Toki Acer saa komponenttien laadulla ja muista asioista tinkimällä painettua hintoja alas, ja siihen halpaan moni meneekin - markettimikro, jonka voi napata kainaloon samalla kun hakee ruokaostokset Prismasta.

Kaikki on valintoja, ja kuten sanontakin sanoo, niin "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". En siksi osta halvimpia kodinkoneitakaan, joten miksi tietokoneelle ei antaisi samanlaista painoarvoa.

Kaikkea hyvää sinulle joka tapauksessa!

T. Pelle

Vierailija
4/49 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan päällä olevat muovikuoret on erilaisia ja niissä on eri logot, sisältö on samaa aasiassa valmistettua elektroniikkaa. Ja näin on oli koneella hintaa 300€ tai 3000€. Ihmisiä on vaan niin helppo höynäyttää hinnalla, mitä kalliimpi niin hölmöt luulee että se on parempi.

Vierailija
5/49 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kone kestänyt kuutisen vuotta, joten en nyt huonoksi haukkuisi.

Vierailija
6/49 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki Acerin koneet olleet huippuja; muita ei enään ostetakkaan tähän talouteen.

Vierailija
7/49 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi Acerin konetta - molemmat hyviä niin kauan kuin toimivat. Toinen hajosi viikko takuuajan loppumisen jälkeen ja vaikka kävin myyjäliikkeessä sekä laitoin palautetta valmistajalle, en saanut mitään korvausta. Toinen on hiiiiiiidas ja jotenkin jähmeä. Luen sillä vain tekstitiedostoja (word, powerpoint), en edes yritä enää mitään niin vaikeaa kuin facebook.

En suosittele. Ostin itse seuraavaksi koneeksi hp:n, mies lenovon.

Vierailija
8/49 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Acer- ja Asus-kannettavat ja molempiin olen ollut todella tyytyväinen. Vaikka erityisesti Acerista kuulin paljon huonoakin ennen kuin ostin, muistaakseni juuri siitä että takuuhuolto ei oikein toimi. Mutta mun kokemukset on ollut todella positiivisia, Acer oli käytössä nelisen vuotta ja luovuin siitä lähinnä siksi että omaa tyhmyyttäni hajotin sen näppiksen. Nykyinen Asus on ollut käytössä 4+ vuotta ja edelleen toimii kuin uusi. 

Samassa ajassa kaverit on vaihtanut koneita, näytöt on hajonneet ja kovalevyt poksahtaneet  mutta mulla ei ole ollut näiden kanssa mitään ongelmia.

Vierailija
9/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut nyt 4,5 vuotta päivittäisessä käytössä. 3 vuoden jälkeen akku posahti, mutta sen vaihdettua kone on toiminut hyvin.

Vierailija
10/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Aspire pian kolme vuotta eikä ole mitään valitettavaa. Hyvä peruskone.

Vierailija
11/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuottahan se takuu on. sen jälkeenhän ihan sama jossei toimi kun ostaa uuden romun. jos työt siitä kiinni niin sitte toki eri asia mutta tässä nyt lienee surffailut yms kyseessä

Vierailija
12/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2013 klo 16:43"]

Myöhemmin ostettu HP on pelkkää peetä.

[/quote]

Sama kokemus. Acer joka ostettaessa silloin joskus kuusi vuotta sitten maksoi n. 500 euroa toimii edelleen. Miehellä ollut tässä välissä kaksi HP:n konetta, joissa koko ajan jotain ongelmaa. Voi se tietysti vähän riippua siitäkin, että miten sitä konetta käsittelee. Tuntuu että nykyään ihmiset luulee että tavaroista ei tarvi huolehtia ollenkaan. Autoihin ei vaihedta öljyjä, läppäreitä paiskotaan miten vaan...ei ne silleen kestä.

Vierailija
13/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2012 klo 19:55"]

Nämä kinastelut sopivat pikkupojille.
Acer on maailman suurimpia valmistajia, ja merkkejä ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen.

[/quote]Hyvä vastaus!

Vierailija
14/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä merkit ovat kestäneet lyhimmän ajan:  HP, Compaq ja Fujitsu. Yksi vaihdettiin takuussa toiseen merkkiin ja yksi kesti juuri ja juuri kaksi vuotta. Nyt käytössä ollut acer on jo reilu 3 vuotta toiminut hyvin. Akku meni tosin aika nopeasti, mutta johdon päässä toimii. Kaikki olleet samaa halpaa hintaluokkaa.

Vierailija
15/49 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi vuotta vanha acerin pöytäkone (windows7) ei tahmaa ollenkaan ja on muutenkin priima kunnosa. Ostettu 400 eurolla, oli jokin huipputarjous silloin.

( Myös kuusi vuotta vanha acerin matkaläppäri pelittänyt about tähän asti, tahmaa kuitenkin jonkin verran (windows xp käyttis).)

Sen sijaan pari viikkoa (2 viikkoa) vanhassa reilun tonnin maksaneessa toisen valmistajan läppärissä ohjelmat kaatuilee ja kone saattaa heittää käyttäjän ulos ilman syytä. Ja maksanut tosiaan yli tuhat euroa, ja piti olla niin sanotusti paremman luokan kone.

Acer ollut hyvä valinta meille tähän asti.

Vierailija
16/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin viestiä naputtelen v. 2008 ostetulla Aspirella, mallli 7520G.

Päivittäisessä käytössä. Ja käyttiksenä vielä parjattu Vista!!

OT: Joku kirjoitti, että "5 v toimi hyvin, sitten alkoi hidastelemaan" :DDD

Se että Windows kerää itseensä kaikkea kuraa ei riipu tietokoneen merkistä!

Vierailija
17/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 2009 ostin ja vielä toimii! Tosi hyvä siis.

Vierailija
18/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toimi 5 vuotta ihan hyvin, vähän rupes takkuilemaan loppua kohden

Vierailija
19/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teinipojalla (lähinnä) pelikoneena jo aiemmin pelikoneena ollut aspire, on tosi kovassa käytössä ja nyt neljä vuotta vanha, eikä ongelmia. Toki siihen on ostettu näytönohjain, että jaksaa pyörittää pelejä kunnolla.

Vierailija
20/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:45"]

Meillä on teinipojalla (lähinnä) pelikoneena jo aiemmin pelikoneena ollut aspire, on tosi kovassa käytössä ja nyt neljä vuotta vanha, eikä ongelmia. Toki siihen on ostettu näytönohjain, että jaksaa pyörittää pelejä kunnolla.

[/quote] Ja luinpas huonosti, tietenkään tuo pelikone ei ole kannettava. Anteeksi.