Baby Bornille vaatteita itse ommellen... kaavoja??
Beibbarin vaatteet ovat kaupassa aivan tajuttoman kalliita ja kävin viikonloppuna käsityömessuillakin katselemassa, mutta sielläkin hinnat olivat melkoisia tai sitten käytetyt materiaalit eivät esteettistä silmääni ihan miellyttäneet. Jotain ostinkin, mutta ajattelin että voisin itsekin kokeilla jotain ommella. Kaavojen piirtäminen ei ole vahvoin lajini, joten mahtaisikohan netistä löytyä tulostettavia kaavoja?
Kirjastoon suuntaan illalla hakemaan kirjoja ja käsityölehtiä, mutta jos jollakulla on heittää linkkivinkkejä nettikaavoihin ja/tai ohjeisiin, niin olisipa hieno homma. Hakukoneilla en nimittäin löytänyt mitään.
Tätä on varmaan kysytty ennenkin, mutta jouluksi varmaan muutkin miettivät pehmeitä paketteja itse ommellen eli tiedolle olisi käyttöä!!
Kommentit (4)
tai sitten kirpparilta tai kaupasta 50cm vaatteita. Aika jännä juttu, että vauvojen vaatteet ovat halvempia kuin nuken vaatteet :)
Tuolta saa ainakin tilata kaavoja:
http://www.wollyonline.com/finland.asp
Kuvista voi ehkä katsoa ideoita, jos ei kaavoja tilaisikaan.
Minulle tuli vuosia sitten Suuri Käsityölehti, ja ainakin seuraavissa vanhoissa lehdissä on nukenvaatekaavoja: 10/98 (n. 48-senttisen tyttönuken vaatteita), 11/99 ja 7/2001 (baby bornin vaatteita ja mm. hoitolaukkuja). Varmaan uudemmissakin lehdissä on, mutta nuo nyt ainakin löysin. Ehkäpä kirjastosta löytyy noin vanhoja numeroita.
Ainakin muutamia perusvaatteita. Kantokoppa sametista ja mukava kantoreppu, samanlainen kuin oikeat. Ohjeet ja kaavat
löytyy. Vilkaiseppa www.ottobredesign.com muistaakseni sivuilla voi katsella lehtiä.