Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko huuliherpes ilmestyä sieraimeen? Mitä hoidoksi?

Vierailija
30.10.2012 |

Nenässä on sisäpuolella muutama rakkula, jotka muistuttava herpesrakkuloita. Onkohan kyse samasta viruksesta? Huulessa rakkuloita ei tosin ole ollut moneen vuoteen. Mietin, ostanko jotain lääkevoidetta, mutta onko siitä hyötyä, kun nenä vuotaa kuitenkin ja pitää niistää aika usein?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla herpes voi ilmaantua nenän päälle, sisäpuolelle tai kasvojen iholle. En ole itse hoitanut sitä erityisemmin, sillä se ei yleensä vaivaa nenässä niin pahasti kuin huulessa.

Vierailija
2/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidetta vaan, kyllä se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tulee herkästi sieraimiin nuhan aikana kun joutuu niistämään paljon ja sierainten iho kärsii tästä.

Ehkäisy ja hoito: rasvaa sieraimia tosi paljon nuhan aikana ettei iho mene rikki.herpeshän etsiytyy aina sinne missä heikko kohta ja muista se. Mulla on sitä varten huulirasvapuikko jota pyöräytän nenässä niistämisen jälkeen tai laitan vaseliinia tai bepanthenia nokkaan.

Osta luontaistuotekaupasta aminohappoa nimeltä L-lysiini 1000mg. Ota vaikka kapseli kolmesti päivässä heti kun alkaa tuntumaan siltä että herpes olisi tulossa tai nuhassa heti kun alat niiskuttaan niin ehkäisee puhkeamisen.

Mulla on ollut herpesrakkula pakarassakin,ihan normi iholla, siinä oli ensin näppy ja kun raavin sitä niin siihen puski herpes. Arvatkaa oliko kipeä kun oli ihan reilun kokoinen röhelmä...

Vierailija
4/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi rakkulat eivät ärsytä nyt niin paljon kuin huulessa. En edes huomannut niitä ennen kuin tänään, kun ne ovat jo aika isoja.

Vierailija
5/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan nenässä rakkula, ei siihen voi muuta kuin laittaa basibactia tai herpesvoidetta ja olla koskematta. Kipeä on muutaman päivän.

Vierailija
6/9 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan sen alle. Niiden parantuminen on hidasta, kun yleensä on myös flunssa päällä ja sitä rakkulaa tulee sitten koko ajan hierottua nenäliinalla. Olen käyttänyt niitä apteekista saatavia herpeslaastareita, ei nekään koko päivää pysy siinä paikoillaan mutta jos pari kertaa päivässä vaihtaa niin aika hyvin pääsee se rakkula paranemaan siellä alla. Tai toinen vaihtoehto tosiaan se rasva, mutta ei molempia.

Vierailija
7/9 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakarassa sulla on sitten kyllä varmaanki ollut märkärupi, ei herpes..

Vierailija
8/9 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin saa käsikaupastakin tablettimuotoisena lääkettä herpekseen

Vierailija
9/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun herpes on sieraimem sisäpuolella niin onko se samallailla tarttuva kuin huulessa? Saako silloin pussailla jos on herpes nenässä ? Kuulostanpa tyhmältä mutta olen tietämätön