Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa Plussia : 1 lapsi perheessä

Vierailija
30.10.2012 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi asiaa myös miettiä. Itselläni ei ole sisaruksia enkä niitä lapsena kaivannutkaan mutta aikuisikäisenä sitäkin enemmän.

Vierailija
22/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinastelua,kun vaan yksi lapsi.Siskolla on kaksi ja koko ajan ovat toistensa kimpussa.Menee vähemmän rahaa esim. vaatteisiin, harrastuksiin jne.Oman lapsen vaatteet olen hyvin saanut myöhemmin myytyä kirpparilla eteenpäin, koska ovat olleet vaan yhdellä ja näin ollen hyväkuntoisia.Mummit ja papat ovat mielellään ottaneet yhden lapsen hoitoon+ jopa ulkomaanmatkoille.En keksi mitään negatiivista siitä että meillä on vaan yksi lapsi.Lapsemme on myös sosiaalinen ja hänellä on kavereita.Ei ole siis "kärsinyt" siitä että on ainut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin jäänyt vain yhteen. Tässä omat plussat

- yhden lapsen äitinä olin hyvä äiti. Elämä oli tasapainossa, en ollut väsynyt, olin kärsivällinen ja johdonmukainen, hyvin harvoin huusin lapselleni tai olin inhottava (nykyään teen molempia)

- yhdelle lapselle voi tarjota melkein kaiken pienemmilläkin tuloilla

- yhden lapsen kanssa se suhde on intensiivisempi; on aikaa kuunnella lasta ja keskustella lapsen kanssa kaikessa rauhassa

Vierailija
24/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiukan eriäviä mielipiteitä jos saa tässä esittää. Mitä tulee äitiyteen niin se on yleensä aika erilaista esikoisen kohdalla kuin siinä tilanteessa että lapsia on esimerkiksi kaksi tai enenmmän. Esikoisen kanssa kaikki on vielä uutta ja ehkä jännittävääkin, seuraavan kohdalla osaa jo ottaa rennommin ja nauttia siksi vauva-ajastakin eri tavalla ja enemmän. Tämä nyt kommenttina oman ja tuttavapiirini kokemuksella kerrottuna, toki koliikkihuutajat, keskoset tai sairaat lapset ovat asia erikseen.

Meillä siis kaksi lasta ja lapset kyllä viihtyvätm hyvin keskenään mikä on pelastus etenkin kesämökillä tai reissuissa kun on aina kaveri valmiina matkassa mukana. Vanhemmat ja koko perhe ja perheen ilmapiiri ovat kyllä suuri tekijä sisarusten välisissä suhteissa. Itse olen ainoa lapsi ja ehkä nyt en ole siitä varsinaisesti koskaan kärsinyt mutta aina olen toivonut itselleni sisarusta ja näin aikuisena ehkä vielä enemmän.

Vierailija
25/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaisen elämässä on se ettei perinnöstä tarvitse sisarusten kanssa riidellä. Mutta senkin plussan kumoaa ehkä se fakta että ainoa lapsi on sitten yksin vastuussa ikääntyvien vanhempiensa hoitoon liittyvissä asioissa..

Vierailija
26/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö monia perhelomia ja yleensä hotellihuoneita myydä nelihenkiselle perheelle?

Ei ole näistä omaa kokemusta, mutta kiinnostaisi kuulla. :)

olemme maksaneet 4. sängystä tyhjän sängyn lisän.

Vierailija
27/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi muksua ja toisin kuin ilmeisesti muilla he:

- Eivät riitele juuri lainkaan

- He leikkivät innokkaasti keskenään, joten vanhemmatkin pääsevät helpommalla.

- Toinen oli huomattavasti helpompi lapsi

No en osaa sanoa, millaista elämä olisi yhden lapsen kanssa, mutta miellä ainakin tuntuu, että kahden kanssa on paljon helpompaa.

Vierailija
28/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö monia perhelomia ja yleensä hotellihuoneita myydä nelihenkiselle perheelle?

Vierailija
29/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut etä siinä vaiheessa kun ystäväperheissä on ollut vain yksi lapsi, niin perheen elämä ei ole kovin paljon muuttunut lapsettomasta. Kutsutaan kylään, kyläillään, reissataan ja käydään vihteellä. Mutta kun toinen lapsi tulee kuvioihin, ei enää ehditä, jakseta tai viitsitä muuta kun kökkiä kotona lasten kanssa.

Vierailija
30/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin lapsi viihtyy hyvin kavereitten kanssa. Yksin ollessa rakentelee legoilla ja lukee. Tai katsoon telkkaa tai pelailee. Ei ole tarvinnut mitenkään erikseen viihdyttää. Toki vietän hänen kanssaan aikaa ulkoillen, pelaillen ja joskus leikkien. Mutta eikos kaikki vanhemmat? Riippumatta siitä montako lapsia on.

Vierailija
31/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittavat ongelmakäytöksellä saada huomiota vanhemmiltaan.

Vierailija
32/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin sairaan onnellinen, että meillä on edes tämä yksi lapsi, että saimme tämän! Voisi useampikin olla ihana, mutta että saimme edes yhden =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi