Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei halua hoitaa lapsenlastaan!

Vierailija
30.10.2012 |

Hän asuu parinsadan kilometrin päässä ja vaatii meitä käymään siellä kylässä vauvan kanssa ja vaatii päästä myös meille kyläilemään.

Hän haluaa pitää vauvaa sylissä vierailuilla vain niin kauan kun vauva on hyvän tuulinen. Ja kun vauva alkaa itkemään työntää sen takaisin meille vanhemmille.

Ja kun esimerkiksi saunomme hänen luona yökyläillessä, ei hän halua hoitaa vauvaa senkään aikaa, että kävisimme saunassa.

Alkaa tuntua kohtuuuttomalta, koska me autamme häntä aina kun pyytää apua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki tuuppaa vauvan vanhemmille kun se alkaa itkeä? ;)

Vierailija
2/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuota en ymmärrä, että ei saunan aikaa voi hoitaa. Ei meilläkään isovanhemmat ole ikinä sen pidempää vauvaa hoitaneet kuin saunareissun ajan ja toki saavat lykätä itkevän vauvan mulle tai miehelle, mehän sen vanhemmat ollaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmillista, mutta kaikki ei suostu ja haluakaan suostua ilmaisiksi lapsenvahdeiksi. Kiva kuitenkin, että pitää yhteyttä, se on jo paljon se!

Ja samaten, teidänkään ei ole mikään pakko auttaa äitiä jos ette halua.

Vierailija
4/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, mun mies ei halua hoitaa omaa vauvaansa kun hoitaa mieluummin vain entisestä liitosta olevaa lastaan. Että näin meillä.

Vierailija
5/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä oikein tuota miten ihmiset edes sellaista odottavat! Kiitollinen voi olla jos isovanhemmat haluavat hoitaa, mutta mitään velvollisuutta heillä siihen ei ole, eikä siten lapsen vanhemmilla oikeutta valittaa jos eivät hoida.

Meilläkään ei ole ikinä isovanhemmat lapsia hoitaneet, eikä olla kyllä pyydettykään. RIittää että tykkäävät lastenlapsia välillä aina nähdä kun käymme kylässä.

Vierailija
6/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollista saunoa yhdessä? Kun käytte miehesi kanssa peräjälkeen, niin ei hoitovastuu jää mummolle.

Vierailija
7/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva nukkuu.

Vierailija
8/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältähän tuo kuulostaa, mutta toisaalta monella muullakin on "vastaava ongelma". Ole onnellinen, että äitisi sentään haluaa tavata lastasi. Meidän lasten toinen mummo kun ei välitä tavata lastenlapsiaan koskaan. Hän ei soita, ei pyydä kylään, eikä itsekään tule kylään, vaikka pyytäisimmekin. Hän ei siis ole tekemisissä laisinkaan lastenlastensa kanssa. Häntä ei kiinnosta millään tasolla pitää yhteyttä. Enää minua ei heilauta asia pätkääkään. Antaisin sinulle saman neuvon. Jos et siis uskalla sanoa äidillesi asiasta etkä voi asiaa muuttaa, anna olla. On elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin joku typerä ja empatiakyvytön mummo tai ukki.

Vierailija
9/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin riittää, että mummo on kuulolla ja hälyyttää teidät jos vauva herää.

Vierailija
10/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitini kanssa en edes välittäisi olla tekemisissä meitä arvostelevan ja vaatimuksia esittävän luonteen vuoksi. Onko siis oikein, kun hän on lapsen isovanhempi, saa hän esittää vaatimuksia vierailuista ym. ja meidän toteutettava ne, vaikkei hän halua olla avuksi edes siinä ainoassa asiassa mitä me häneltä pyydämme eli hoitaa vauvaa edes joskus vähän aikaa?

Vierailija
11/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsiaan hoitamattomat isovanhemamt ovat jotenkin outoja. Kai normaalilla tunne-elämällä varustettu tyyppi haluaa tutustua lapsenlapsiinsa ja viettää heidän kanssaan aikaa? Ihan yhtä tolloja ovat nämä "no ei heillä ole siihen mitään velvollisuutta" -kommentit. No ei kai olekaan, mutta millainen ihminen ei ikinä halua hoitaa lapsenlapsiaan? Jos mun lapsi aikanaan saa lapsia, todellakin haluan viettää aikaansa heidän kanssaan.

Ap:lle: ihan normaalilta kuulostaa. Jos vauva itkee, niin eikö ole aika luonnollista antaa hänet vanhemman syliin..? Siinähän vauvalla on paras ja turvallisin olla. kuulostaa kuitenkin siltä, että äitisi on kiinnostunut lapsestasi.

Vierailija
12/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänkään ole koskaan hoitanut vauvaa kun olemme olleet saunassa. Eikä paljon sylissäkään pitänyt, koska hänellä on nivelrikko.

Silti olen auttanut äitiäni, enkä kostanut sitä äidilleni, että olen käynyt vuorotellen saunassa mieheni kanssa kun lapset olivat pieniä.

Äitini on nyt kuolemaisillaan ja olen onnellinen, että on kaikista sairauksistaan huolimatta jaksanut ottaa meidät aina vastaan luokseen kun kävimme vierailulla.

Käy äitisi luona silloin kun äitisi elossa on....

pakollista saunoa yhdessä? Kun käytte miehesi kanssa peräjälkeen, niin ei hoitovastuu jää mummolle.

Vierailija
13/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuku paljoa. Meillä on 1kk vauva, joka nukkuu päiväsaikaan (eli n. klo 10-20) ehkä kolmet puolen tunnin päikkärit jos sitäkään. Näiden aika vaihtelee, ja välillä vauva saattaa nukkua kahdenkin tunnin päikkärit, muttan iitä on tosi harvoin. Yleensä valvoo ja nukkuu vain pieniä pätkiä. Siinä on vähän paha suunnitella mitään yhdessä saunomisia tiettyyn aikaan.

t. joku muu

Vierailija
14/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuku paljoa. Meillä on 1kk vauva, joka nukkuu päiväsaikaan (eli n. klo 10-20) ehkä kolmet puolen tunnin päikkärit jos sitäkään. Näiden aika vaihtelee, ja välillä vauva saattaa nukkua kahdenkin tunnin päikkärit, muttan iitä on tosi harvoin. Yleensä valvoo ja nukkuu vain pieniä pätkiä. Siinä on vähän paha suunnitella mitään yhdessä saunomisia tiettyyn aikaan.

t. joku muu

Ja kyllähän puolessa tunnissa saunassa käy. Näin:

Kun edellisistä päikkäreistä on jonkin aikaa, lämmitetään sauna. Pidetään lämpimänä ja mennään heti kun vauva nukahtaa. Saunotaan nopsaan.

Jos vauva ei koskaan nuku yli 30 minuuttia yhteen menoon, veisin lääkäriin. Voi olla refluksia tai mahavaivaa.

Vierailija
15/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse järkeilleet näin. Meidän vauvan/pikkulapsen vanhempien ensisijainen tehtävä on hoitaa vauvaa rakkaudella. Sukulaisten ja ystävien apu on tervetullutta, mutta emme siihen pakota. Toivomme, että lapselle muodostuu sukuun hyvä suhde, siksi tavataan, mutta vain vauvan ja meidän jaksamisen rajoissa. Palaan alkuun: meidän ensisijainen tehtävämme on hoitaa vauvaa - ei viihdyttää sukulaisia. Tämä ei ole mennyt helposti perille, sillä nykyajan isovanhemmat ovat kovasti vaatimassa kaikkea kivaa ja viihdytyspalveluja.

Vierailija
16/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti suunnitteli etukäteen kovasti osallistuvansa vauvan hoitoon. Todellisuudessa apua olemme saaneet vasta vauvavaiheen jälkeen. Pienen vauvan hoito osoittautui vaativaksi, eli saunastakin tuli kesken hakemaan, jos vauva ei heti rauhoittunut ensimmäisellä konstilla. Aina kaipasi hänen mielestään rinnalle, vielä yli puolivuotiaanakin.

Olen samaa mieltä, että kiva kun on teistä kiinnostunut. Aika vaativa tyyli on omallakin äidilläni, mutta tyynen rauhallisesti selitän hänelle mitä me milloinkin olemme päättäneet ja miksi. Välittämisestä siinä on kyse, vaikka rasittavaa onkin.

Mummo saattaa vielä aikaa myöten reipastua. Olkaa kärsivällisiä.

Vierailija
17/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan tavatonta ettei halua hoitaa vauvaa. Mä en itse mielelläni ota vauvaa hoitoon, isompia kyllä yli 2 v sitä helpommin.

Vauvan hoito voi olla rankkaa, siis se itkun rauhoittelu ja kanniskelu. Isomman kanssa pärjää puheella.

Ja siis en ole mummo, mulla on 1 v nuorin itsellenikin. Isompia hoidan mielelläni.

Mun mielestä on ihanaa että onnistuttu löytämään yhteistä aikaa välimatkasta huolimatta. Järjestätte vaivan hoidon muulla tavoin.

Vierailija
18/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siperia opettaa.

Lapset kasvaa ja tarvitsee valvontaa niin ette voi käydä miehesi kanssa samaan aikaan saunassa.

Käyn aina yksin saunassa ja nykyään nautin siitä suunnattomasti.

Vierailija
19/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en kertonutkaan

että äitini kanssa en edes välittäisi olla tekemisissä meitä arvostelevan ja vaatimuksia esittävän luonteen vuoksi. Onko siis oikein, kun hän on lapsen isovanhempi, saa hän esittää vaatimuksia vierailuista ym. ja meidän toteutettava ne, vaikkei hän halua olla avuksi edes siinä ainoassa asiassa mitä me häneltä pyydämme eli hoitaa vauvaa edes joskus vähän aikaa?"

Vierailija
20/21 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pidettiin yhteyttä: 6 vuotta sitten nähtiin kerran, 15 min ja 4v sitten äii soitti parin minuutin puhelun.

Tässä kaikki yhteydenpito 10vuoden ajalta. Vanhimman lapseni on siis nähnyt kerran, vartin ajan, siinäpä olikin mummoilut sitten. Kahta nuorempaa ei ole jaksanut nähdä ksaan.

Joten ihan realistisesti, ap, mitä hittoa valitat? Äitisi on oikein hyvä mummo vaikkei hoidakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan