"haluan lapsen koska muillakin on"
Meillä on mieheni kanssa vuoden ikäinen lapsi. Toinen suunnitteilla. Siskoni, joka on minua kolme vuotta vanhempi haluaisi nyt myös perustaa perheen, koska monilla muillakin on lapsia. Menee vähän ohi mun tajunnan. Jokatoinen kuukausi saan kuulla hänen suustaan että ottaa eron miehestään (alkoholisti) ja jokatoinen, että kun on taas parantanut tapansa, joten nyt kannattaa perustaa sitten perhe.
Tottakai haluan ihania sisarenlapsia, täditettäviä, mutta en ihan ymmärrä hänen pointtiaan. Mistä lähtien lapsia on tehty kun muutkin tekee?? Lisäksi ovat molemmat nyt työttömiä.
Ei tietenkään ole minun asiani puuttua heidän aikeisiinsa, toivoisin että ovat ennenkaikkea yhdessä onnellisia ennen sitä vauvaa. Toki tuen siskoani jos lapsen tekee, mutta surettaa silti vähän. Olisihan se hienoa että meillä molemmilla olisi omat pienet ja voisi vaihtaa kokemuksia tms mutta kumpa nyt saisivat edes oman elämänsä kuntoon.
Olenko ihan kamala kun mietin tälläisiä asioita? Onko muilla vastaavia tilanteita?
Kommentit (4)
Varmaan itsekin olisin kauhuissani jos tulevia lastensuojelun asiakkaita oltais väsäämässä.
Mulla oli yksi ystävä, jolla oli MS-tauti niin pitkälle edenneenä, ettei olisi voinut huolehtia lapsesta (esim. nostaa sitä). Silti olisi sellaisen halunnut - ilman parisuhdettakin.
Joillakin ei äly riitä, ei.
AP
:)