Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään clomifeniä käyttänyttä?

Vierailija
29.11.2012 |

Syön nyt ensimmäistä clomikuuriani. Tietoa olen etsinyt netistä, kun en tunne ketään tuttua, joka olisi kärsinyt lapsettomuudesta. Olo on yksinäinen.

Onko clomien käyttö yleistä vai olenko vain poikkeus, jolla munasolut eivät tunnu kypsyvän riittäävän ajoissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse käyttänyt. Muita en tiedä.

Pari kuuria söin, mutta sitten päätimme lopettaa yrittämisen. 3 kk myöhemmin tulinkin yllättäen "luomusti" raskaaksi. Taisi auttaa oman kierron herättelyssä ne pari clomikuuria.

Vierailija
2/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan eka vai toka kierto, kun tärppäsi. Toka sai sitten alkunsa ilman apuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Clomifenia yli 20 vuotta sitten ja tulin raskaaksi 3 kuukauden käytön jälkeen. Toinen lapsi tulikin sitten ilman lääkitystä!

Vierailija
4/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat sivuvaikutukset oli, mutta neljännestä kierrosta sitten tärppäsi. Mulla oli pcos, minkä takia munasolut ei oikein kypsyneet. Tietääkseni on aika yleistä varsinkin ylipainoisilla, mutta eipä aiheesta paljon huudella.

Pidän peukkuja ap, että teilläkin tärppää pian :)

Vierailija
5/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vaan lukemaan ja kyselemään.

Ja on ihan yleistä sen käyttö lapsettomuushoidoissa.

Vierailija
6/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pcos, ja käsittääkseni ylipaino on yleistä "pcos-potilailla", eli ylipaino ei aiheuta tuota, vaan liittyy yleisesti pcos:aan. Taustalla esim. sokeriaineenvaihdunnan toimintahäiriö tai jotain sinne päin. Itse normaalipainoinen, mutta tarkkana saan olla, että siinä pysyn. Jotkut lääkärit suosittelevat vähähiilihydraattista ruokavaliota hoidoksi, juurikin ton sokeriaineenvaihdunnan tasoittamiseksi. Itse sain säännölliset kuukautiset ekan kerran elämässäni yli kolmikymppisenä, kun aloin karpata ja paino tippui normaalipainon alarajan tuntumaan.

Clomeilla sai eka lapsi alkunsa parin kierron jälkeen ja toinen sitten luomusti, kun ekan raskauskilot ja vähän päälle tiputin tuolla karppauksella.

Vierailija
7/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aktiivinen keskustelu.

Löydät sen lapsettomuus-otsikon alta ja sieltä ryhmä clomittaret.

Vierailija
8/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuuria söin, mutta sitten päätimme lopettaa yrittämisen. 3 kk myöhemmin tulinkin yllättäen "luomusti" raskaaksi. Taisi auttaa oman kierron herättelyssä ne pari clomikuuria.

....Sitä ennen kärsinyt lapsettomuudesta. Km kuitenkin.

Vierailija
9/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolitoista vuotta. Oli lääkärien laskuvirhe... ilmeisesti niitä kuuluu syödä korkeintaan neljä kiertoa, ja jos ei mitään tapahdu, siirrytään seuraavaan hoitoon. Minulla alkoi vuoden jälkeen tulla tosi kova masennus ja väsymys, jotka kaikkosivat heti, kun lopetin lääkkeen.