*****Ensikoiden Torstai*****
Kommentit (26)
Diotima:
KYSYMYS KAIKILLE: Osaako vanhemmat kasvattaa lapsia enää kunnolla?!?
Mä tapaan kanssa työssäni lapsiperheitä ja joillakin tuntuu tosiaan hakusessa olevan tuo asia! Toisaalta näen enempi niitä perheitä, joissa saattaa jotain ongelmaa olla muutenkin, joten se vääristää mun näkemystä asiasta. Hirveesti ei auta arvostella, se on ulkopuolisena niin helppo neuvoa, mutta katotaan miten käy kun on omia lapsia. :) Mulla on lähipiirissä parikin perhettä, joiden emännät saaneet koulutuksen lasten kanssa työskentelyyn ja kun on saaneet omia lapsia, on homma karannut ihan täysin käsistä ja maalaisjärki päästä!
Jännityksellä odotan, että miten itelle käy!
Minäkin teen työtä lasten parissa ja itselläni on kova itsekritiikki ja tarkkailen koko ajan itseäni, että osasinko toimia missäkin tilanteessa hyvin vai huonosti vai siltä väliltä. Hirveältä tuntuu, jos lapset valittavat, että olen liian ankara, mutta jos lapset hyppii seinille, niin musta tuntuu, että olen liian lepsu. Mun ei todellakaan passaa hirveesti arvostella muita kasvattajina, vaikka tottakai jotkut vanhempien ylilyönnit (tai alilyönnit) on kaikille ilmeisiä. Lasten kasvattaminen on todella vaativaa, ja toivon vaan, että minä ja mieheni siinä tulevaisuudessa onnistutaan edes joten kuten, jos oma lapsi saadaan.
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)
Eipä ole tullut hetkeen taas kirjoitettua tänne vaikka melkein päivittäin lukemassa oon käyny..
Plussanneille oikein paljon onnea ja enkeleitä matkaanne!
Tädin kouriin joutuneille voimia ja onnea uuteen kiertoon! kyllä se joku päivä teidänkin elämään onni astuu ehkä juuri silloin kuin ette sitä odota!
Q: sinäkö sait ikäviä uutisia miehen simppatestistä? (anteeksi jos muistan väärin!). Meillä tosiaan kans yritystä pidempään jo(20 kiertoa) ja miehen pitäisi testeihin mennä, mutta ei uskalla kun pelkää tulosta ja syyttää koko aika itseään..toivon totisesti teille inssistä plussaa, varmasti raskasta aikaa ja tunteesi tiedän hyvin, uskon puute on iskenyt niin miljoona kertaa, mutta jostain aina se pieni toivon kipinä löytyy ja usko siihen, että ehkäpä vielä joskus! Voimia ja paljon peukkuja!
Muppeli sinullako oli suuri suru läheisesi menetyksen vuoksi? Paljon voimia ja halauksia suruunne!
Oma napa ei oo mitenkään kummoinen, ovis tais olla odotettua aikasemmin ja puuhailut meni sen suhteen huti, mutta uusi vuosi uudet kujeet!
Kaikille oikein kaunista ja rauhallista joulun odotusta, toivottavasti kovin moni meistä saisi sen parhaimman joululahjan!
Käärö kp16/25-30
Heippa rakkaat enskat!
Ja tervetuloa mukaan joukkoon Riverlady!!!! ...ja olikos joku muukin tervetulotoivotuksia vailla... ? Ai niin, serafina!!! Teretulemast!
'
Jonneli: Hyvin menee, toiveikkaana taas kohti uusia seikkailuja. :) Mä oon rouskinut juuri kyseisiä Multi Tabs Special 2+ jo kohta 2kk, ei o viä varmaan alkaneet vaikuttaa :) Ehkä on ostettava sitä greippimehua, mitä täälläkin on jo mainostettu... On vaan varmasti tosi hirveen makuista, mutta mitäpä ei yrittäisi. :) Tänään siis kp7(/27-32), pupuilut käynnistetty. Nyt jos ei tärppää, niin.... jo on kumma!
Ull-Majlle tsemppiä, kuulostaa TODELLA lupaavilta oireilta! :)
Brookelle hyvää matkaa, tule ehjänä takaisin! :)
Lasten kasvattamiskeskusteluun: Musta on pakko tulla ihan sairaan hyvä kasvattaja, koska mulla riittää todella napakoita mielipiteitä ongelmaan kuin ongelmaan. Jos lapsia saadaan, meillä ei koskaan syödä olkkarissa, ei katsota piirrettyjä joka päivä, karkkipäivä on kerran viikossa etc. ....Oottakaa vaan, varmasti sujuu just näin... :)
Mutta oikeesti: tuntuu että vanhemmilta on joskus se vanhemmuus tosi kateissa! Lapsidyrannin on paha olla.
Nyt petiin miekkosen viekkuun! Lumista torstaiyötä kaikille ja +++++-pölyä!!!
T: uninen keinuheppa
eli lapsityrannin...
kirotushäriöitä yömyöhällä.....
......
Nyt taisin löytää oikean paikan:)
Esittely viestini tippuikin jo tonne jonnekki. Mutta siis ensimmäinen olisi haaveissa.. kai? On niin jotenki sekavat fiilikset, ku toisaalta haluaisin lapsen yli kaiken, mutta sitte ajattelee että pärjätäänkö ja toisaalta tietää taas että pärjättäisiin. Päätä sekottaa vielä se, että olen aina sanonut etten koskaan halua lasta (johtuu pelkästään synnytyksestä, joka pelottaa) tosin, olen aina tiennyt huijaavani itteeni. Vannomatta siis paras.
Kasvatuksesta sen verran, että olen ollut todella tyytyväinen äitini kasvatukseen. Rajat on ollut ja niistä on pidetty kiinni. Aijon myös kasvattaa lapseni samalla tavalla. Tiukat rajat on ollut, muta sopivasti joskus joustettu. Tosin äitini on pikkuveljeni kohdalla lepsunut todella pahasti ja pelkäänki, että minkälaista tulee olemaan ku veljeni tulee murrosikään. Veljeni ku on aina saanut kaiken tarjottimella eteensä. Toisaalta kateus puhuu, mutta kyllä sitä on onnekkaampi saamasta kasvatuksesta.
No, mutta haluaisin kuitenkin toivottaa paljon onnea kaikille saman asian kanssa kamppaileville. Toivottavasti saatte toivomanne joululahjan:)
Lähen tästä jumppaan, pitkästä, pitkästä aikaa! Vitsi oon tyytyväinen, kun en koko syksynä oo mitään muuta tehnyt, kun pehvaani levittänyt! Sit vois kotimatkalla hakee jonkun karkkipussin itsensä kunniaksi ja kattoo BB:n! :D
Plussaonnee kaikille Enskoille nyt oikein kilokaupalla!!!!
Ai niin vielä Tappertille: hyvin sanottu! Samaa mieltä olen (vaikkei koiraa ookkaan). Just sitä mitä munkin asiakkaat saisi harjoitella eli pikkulapsilta ei tarvii joka kohdassa kysyä " haluatko" , jos homma on kuitenkin hoidettava! Plussasäteitä vielä erityisesti sun suuntaan. Jos toi oireettomuus oiskin hyvä merkki...
Ja muuten sitä vielä mietin, että kun teistä on mielessään muodostanut monesta jonkinlaisen kuvan, niin varmaan kaikki on ihan pielen menneitä: Pepsiksestä ajattelin, että ilman muuta olet tumma, etkä vaalee! :)
T. Diotima