Miksi et ole vuokrannut asuntoasi yksityiseltä?
Silloin kun asuin vielä vuokra-asunnoissa, olin vuokrannut jokaisen yksityiseltä.
Yksi asunto oli peruskaksio, mutta rempattu.
Yksi oli pieni yksiö, mutta järven rannalta.
Yksi oli iso yksiö, 50m2 keskellä kaupunkia.
Yksi taas pienkerrostalossa, yksiö jossa oli peräti kaksi alkovia, vähän kuin olisi kolmiossa asunut.
Jokainen asunto oli siisti, ei harmaita muovimattoja eikä halvinta keittiötä, mitä markkinoilta saa. Eikä ne edes olleet kalliita, tuokin iso yksiö vähän alle 400e kuussa.
En käsitä, miksi kukaan haluaa asua esim. VVO:n kämpissä?
Kommentit (11)
Koen yksityisen epävarmana, voi koska tahansa pistää myyntiin.
yksityisillä on lemmikkieläin-kielto.
Täällä takametsissä on aika vähän yksityisiä vuokranantajia eikä kukaan niistä suostu ottamaan vuokralaiseksi sellaista, jolla on lemmikkieläimiä. Joten siksi asun kunnan vuokra-asunnossa. Vuokra ei ole yhtään halvempi kylläkään.
Kai ihminen vuokraa sieltä, mistä saa parhaan hinta-laatusuhteen, sijainnin jne. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään, kuka vuokranantajani on, kunhan kaikki vaan sujuu hyvin. Olen asunut sekä yksityisellä että yritysten/järjestöjen ylläpitämissä asunnoissa, enkä ole huomannut juuri eroa missään.
Me asutaan SATOn kämpässä ja meillä on parketit ja laatat ja kaikki mitä nyt hienossa asunnossa tarttee olla.
Haluan asua institutionaalisen sijoittajan talossa siksi, että kaikki toimii ja ei ole riskiä lentää pois.
Sen jälkeen on vuokrattu isoilta firmoilta, mieluiten niiltä jotka ovat sidoksissa kuntaan jotenkin.
Yksityisillä on joskus suuret luulot omaisuudestaan, aina on riski että asunto myydään alta tai että omistaja haluaakin sen omaan käyttöönsä. Yksityiset minun makuuni hiukan liian arvaamattomia.
On huomattavasti huolettomampaa vuokrata vakuutusyhtiöltä tai kaupungilta. Isommat tahot ovat vuosia jo vuokranneet asuntoja, pelisäännöt ovat selvät ja homma toimii.
Todella kivasti kaksi vuotta sitten rempattu kaksio lähellä kaikkea koulusta ruokakauppaan. Suhteellisen rauhallinen taloyhtiö ja älyttömän halpa vuokra:) Yksityisellä maksaisimme samanlaisesta n. 200-300€ enemmän.
Todella kivasti kaksi vuotta sitten rempattu kaksio lähellä kaikkea koulusta ruokakauppaan. Suhteellisen rauhallinen taloyhtiö ja älyttömän halpa vuokra:) Yksityisellä maksaisimme samanlaisesta n. 200-300€ enemmän.
Niin ja lemmikkikielto.
mutta ottaisin kyllä heti vastaan kunnan/vakuutusyhtiön asunnon, jos sellaista tarjottaisiin. Helsingissä yksityisen hinnat ovat ihan törkeät ja maksan kaukana keskustassa olevasta yksiöstä 640€.
Olen siis ollut kunnan asuntojonossa jo yli vuoden, mutta ei ole tarjouksia tullut... Vakuutusyhtiöiden asuntoja yritän myös saada, mutta ei ole sieltäkään napannut.
Välillä miettii pitäisikö hankkiutua paksuksi ja alkaa yh:ksi, niin ehkä voisi kunnan asunnon saadakin...
Nytkään en ole kunnalla tai VVO:lla tms vaan vakuutusyhtiöllä.