Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka tarkasti käytte kauppakuitit läpi?

Vierailija
27.10.2012 |

Kuinka usein niissä on virheitä?

Minulle tapahtuu todella usein niin, että myyjä on ottanut vähän välistä. Euron tai pari. Varsinkin pienissä myymälöissä joissa voi vedota siihen, ettei tiennyt tai muistanut hintaa. Sanoisin, että 7/10 kuiteissani on virhe ja aina asiakkaan tappioksi.

Kassahan voi ottaa ylihintaa ja sitten jälkikäteen tehdä "korjauskuitin", josta ottaa siis tuon palautettavan summan omaan taskuunsa.

Törkein tapaus oli keski-ikäinen nainen kaupunkifestivaaleilla. Hän "laski väärin" ja otti vohveleista ja kahvista 4 euroa ylihintaa. Huomasin heti ja täti meni noloksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä on kumpaankin suuntaan. Jos minä olen saamassa takaisin, reklamoin tietenkin ja haen rahani takaisin; jos virhe on toiseen suuntaan ja olen saanutkin liian halvalla, en ole niin hanakka reklamoimaan. Joskus on pakko sanoa tästäkin.

Vierailija
2/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos näen väärän summan siinä ruudulla kun tuotteita vasta vedetään lukijasta läpi, reagoin siinä vaiheessa.

En usko virheiden yleensä olevan tahallisia, vaan siitä johtuvia että kassaihmiset eivät tiedä mitä muualla myymälässä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kuin käyn tiliotteet läpi.

Joskus laskeskelen ostosten loppusumman kassalla/ennen kassalle menoa. Keväällä hoksasin, että ison marketin kassa ei antanutkaan 40 % alennusta suksista, vaan 30 %. Menin silloin saman tien valittamaan.

Kyllä niitä virheitä aina silloin tällöin löytyy. Reklamointi yleensä auttaa.

Vierailija
4/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kska niisssä on ain joku väärin. Pienimmissä kaupoissa ostoksia on yleensä niinvähän että sen huomaa hrti jos loppuumma on väärin.

Vierailija
5/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos summa tuntuu epäilyttävän isolta. Minulla on jo aika tarkka käsitys ostosten yhteisummasta kassalle mennessä.

Vierailija
6/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei ota tahallaan ylihintaa, sillä korjauskuitteihin tarvitaan asiakkaan allekirjoitus. Ja niitä korjauskuitteja syynätään todella tarkkaan, pomon toimesta, joten ihan turha edes kuvitella tekevänsä tiliä asiakkaan rahoilla.

terv.kaupan täti