Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisvaltaisen työpaikan kirous

Vierailija
26.10.2012 |

Onko jokaisella naisvaltaisella työpaikalla/ alalla sama ongelma kuin meillä eli valitetaan jatkuvasti ihan mitättömistä asioista?

Menee jo hermo, enkä jaksa kuunnella. Yritän pysyä sivussa, ja olen jopa lopettanut kahvilla käymisen, ettei tarvitsisi kuunnella ruikutusta. Ja meidän työpaikalla on asiat oikeasti hyvin. Ehkä liiankin hyvin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen täällä vauva-foorumillakin, että turhasta valitetaan koko ajan. Minkäs nainen luonnolleen voi...

Vierailija
2/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se selkään puukottaminen on järkyttävää. Olen vuosien varrella huomannut, että siltä ei välty kukaan, aina se joka kääntää selkänsä lähteäkseen kahvihuoneesta, joutuu seuraavaksi haukkumisen kohteeksi :(

Vierailija
4/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se kuulkaa ole siellä miesvaltaisella alalaa yhtään sen parempaa. mun duunikavereista 98% on miehiä ja kyllä ne on kuulkaa ihan samanlaisia juoruajia ja selkäänpuukottajia.

mua jotenkin niin ärsyttää se, että klisee, että miesten kanssa työskentely olisi jotenkin helpompaa. ei ole.

Vierailija
5/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenollut oikein mukavissa työyhteisöissä, joissa on vain jokunen mies. Riippuu monesta tekijästä onko työyhteisö terve. Yksi mätämuna saattaa myrkyttää paljon.

Lisälsi olen kuullut paljon miesten kertomuksia siitä millaisia miesten työpaikat ovat: ihan samaa juoruilua ja puukotusta, mutta jopa kierommin.

Vierailija
6/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei okeastaan. Ehkä mulla on vaan niin kivat työkaverit, että turhasta ei valiteta. :D Ei oo oikeastaan eroa siihen, valittaako miehet vai naiset työpaikalla enemmän, kyse on vaan persoonista ja niiden eroista, ei sukupuolista. Jos joku useamman kerran valittaa muiden mielestä turhan vähästä, siihen kyllä puututaan aika suoraa. Ei mitenkään ilkeästi, mutta toisaalta tarpeeks suoraa, että ei ilmapiiri häiriinny eikä valiitajasta "tarvii" selän takanakaan puhua.

Vierailija
7/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä valitetaan, mutta mielestäni ei lainkaan merkityksettiömistä asioista vaan oikeasti todella ongelmallisista.

Firma on sikäli tyypillinen että ylin johto on pääasiassa miespuolista vaikka suurin osa työntekijöistä ja iso osa vielä päällikkötasostakin on naisia. Suurimmaksi osaksi ne epäkohdat joista valitetaan liittyvät nimenomaan näiden miesten tapaan työskennellä, härskisti muiden ihmisten yli kävellen.

Vierailija
8/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se kuulkaa ole siellä miesvaltaisella alalaa yhtään sen parempaa. mun duunikavereista 98% on miehiä ja kyllä ne on kuulkaa ihan samanlaisia juoruajia ja selkäänpuukottajia.

mua jotenkin niin ärsyttää se, että klisee, että miesten kanssa työskentely olisi jotenkin helpompaa. ei ole.

Miehet eivät ota työasioita henkilökohtaisesti eli oikaisuista ja virheitä voi puhua suoraan. Voi sanoa: EI! tarvittaessa ja keskustella asioista ilmabn että se mies ottaa asian henkilökohtaisesti. Joukossa on myös kaksi naista jotka suurinpiirtein hakevat saikkua jos ovat tehneet virheen, ainakaan eivät myönnä sitä. me kaikki teemme virheitä, miksi se on niin vaikea käsittää saatika hyväksyä omat virheet.

Vierailija
9/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministinä asia nolottaa mua ihan hirveästi, miehistä se on todiste naisten sopimattomuudesta muihin kuin suorittavan portaan töihin, koska eivät kykene asettumaan pikkumaisuuden yläpuolelle.

Akat! Lopettakaa! Jokainen pikkuasia ei ole ruikutuksen arvoinen ja niitä asioita, jotka ovat puuttumisen arvoisia, ei hoideta läyhäämällä kahvihuoneessa, vaan puhuttelemalla asianomaisia ja jos ei se auta, niin esimiestä.

Mua on aina kiinnostanut tämä ilmiö ja olisi loistavaa, jos joku näin anonyymina kehtaisi vastata: mitä siitä kahvihuoneessa tai muissa porukoissa läyhäämisestä saa? Mitä tarkoitusta se palvelee? Siis tämä kuiskuttelu ja päivittely, että "Taas se Seija oli unohtanut kahvinkeittimen koko aamuksi päälle, ARVAA vaan meinasinko oksentaa, kun maistoin, niin ja eikös sulla ollut se vatsahaavakin, sehän vois vaikka PUHJETA tollasista pannunpohjista, oikeestaan Seija on ihan HIRVEE välinpitämätön DEMONI, sehän selvästi yritti TAPPAA sut, mikä sillä voi olla sua vastaan, ethän sä oo ikinä sille mitään tehnyt!"

Vierailija
10/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdä kaikki muut naiset juoruavina selkäänpuukottajina. Puhuja itse sitten on poikkeuksellisen hyvä nainen, melkein kuin mies. Hän tulee miesvaltaisissa porukoissa hyvin toimeen ja miehetkin aina kehuvat, ettei hän ole tyypillinen nainen. Jos tämän keskustelun naisia arvostelevat naiset koottaisiin yhteen työpaikkaan, muodostaisivatko he sitten erityisen mukavan työyhteisön?

Minulla on kokemusta vain naisvaltaisista työyhteisöistä. Osassa on ollut mukava työskennellä ja joissain on ollut hirveä ilmapiiri. Äitini on siirtynyt täysin naisvaltaisesta työtehtävästä sellaiseen, jossa kaikki hänen työkaverinsa ovat miehiä. Hänen mukaansa miehet osaavat olla mukavia, mutta myös ikäviä laiskottelijoita ja juoruavia turhasta valittajia.

Vierailija
11/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministinä asia nolottaa mua ihan hirveästi, miehistä se on todiste naisten sopimattomuudesta muihin kuin suorittavan portaan töihin, koska eivät kykene asettumaan pikkumaisuuden yläpuolelle.

Akat! Lopettakaa! Jokainen pikkuasia ei ole ruikutuksen arvoinen ja niitä asioita, jotka ovat puuttumisen arvoisia, ei hoideta läyhäämällä kahvihuoneessa, vaan puhuttelemalla asianomaisia ja jos ei se auta, niin esimiestä.

Mua on aina kiinnostanut tämä ilmiö ja olisi loistavaa, jos joku näin anonyymina kehtaisi vastata: mitä siitä kahvihuoneessa tai muissa porukoissa läyhäämisestä saa? Mitä tarkoitusta se palvelee? Siis tämä kuiskuttelu ja päivittely, että "Taas se Seija oli unohtanut kahvinkeittimen koko aamuksi päälle, ARVAA vaan meinasinko oksentaa, kun maistoin, niin ja eikös sulla ollut se vatsahaavakin, sehän vois vaikka PUHJETA tollasista pannunpohjista, oikeestaan Seija on ihan HIRVEE välinpitämätön DEMONI, sehän selvästi yritti TAPPAA sut, mikä sillä voi olla sua vastaan, ethän sä oo ikinä sille mitään tehnyt!"

Muut naiset eivät saa demonisoida Seijaa, mutta sinulla on oikeus yleistää kaikki naiset epäkelvoiksi ruikuttajiksi ja pikkumaisiksi akoiksi? En oikein ymmärrä, miten sinä nyt toimit tässä ylevämmin kuin halveksimasi akat.

Vierailija
12/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä esittää toimivia ratkaisumalleja epäkohdille. Toisten haukkumisia en siedä ja olenkin mennyt haukkumisen kohteena olleelle kertomaan, mitä hänestä on puhuttu. Raikastaa muuten mukavasti naisalan työilmapiiriä, kun paskanpuhujat joutuvat tilille. Teen jatkossa samaa.

Vierailija
13/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut naiset eivät saa demonisoida Seijaa, mutta sinulla on oikeus yleistää kaikki naiset epäkelvoiksi ruikuttajiksi ja pikkumaisiksi akoiksi? En oikein ymmärrä, miten sinä nyt toimit tässä ylevämmin kuin halveksimasi akat.

Kokemusta kymmeniltä naisvaltaisilta työpaikoilta. Saattaa toki olla, että miehet läyhäävät yhtä paljon ja silloin tuo kysymys on kaikille sukupuoleen katsomatta.

Mitä siitä läyhäämisestä saa?

Vierailija
14/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä esittää toimivia ratkaisumalleja epäkohdille. Toisten haukkumisia en siedä ja olenkin mennyt haukkumisen kohteena olleelle kertomaan, mitä hänestä on puhuttu. Raikastaa muuten mukavasti naisalan työilmapiiriä, kun paskanpuhujat joutuvat tilille. Teen jatkossa samaa.

Kaikki kortit pöydälle.

T: Se joka valitti turhautuneena "akoista". Anteeksi siitä.

Vierailija
15/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kortit pöydälle.

Ymmärrän kyllä turhautumisen, enkä itsekään halua työpaikalla osallistua seläntakana puhumiseen. Suoraan sanominen onkin varmasti hyvä keino. En usko, että kaikkien muiden naisten näkeminen kieroina lehminä ratkaisee ongelmaa.

Vierailija
16/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kortit pöydälle.

Ymmärrän kyllä turhautumisen, enkä itsekään halua työpaikalla osallistua seläntakana puhumiseen. Suoraan sanominen onkin varmasti hyvä keino. En usko, että kaikkien muiden naisten näkeminen kieroina lehminä ratkaisee ongelmaa.

Yksittäin juuri kukaan ei ole. Ongelma ilmenee joukoissa, kuten juurikin työporukoissa (ei kaikissa, tämä on kärjistystä ilmiön esiin nostamiseksi) ja pään pistäminen piiloon ja ilmiön kieltäminen EI auta. Pitäisi miettiä mistä se johtuu (niissä työyhteisöissä jossa tätä ilmenee) ja mitä sille tehdään. Sukupuolella ei sinänsä ole mitään väliä, tuo täytyy karsia kaikilta työpaikoilta.

Vierailija
17/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo ole vain naisten ongelma. Itse olen miesvaltaisessa ympäristössä ja kyllä ne miehetkin osaavat valittaa. Ja miehillä vielä tuntuu olevan asenne mulle tänne heti ja nyt sekä mulle ihan varmasti kuuluu se ja se. Miesten on myös vaikea "nöyrtyä" uusiin työtapoihin, jotka helpotttavat kaikkien muidenkin tekemistä organisaatiossa.

Vierailija
18/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoruutta, mutta se ei toimi jos asianosaiset ovat keskenään eriarvoisessa asemassa. Esim. meillä johtajamiehet ovat hyvin suoria naisalaisiaan kohtaan: haukkuvat, huutavat ja kiroilevat päin näköä jos esim. ovat jostain työasiasta eri mieltä tai eivät esimerkiksi pidä alaisen tekemän selvityksen lopputuloksesta. Meidän yrityskulttuurissamme johdolle ei kuitenkaan saa olla suora takaisin (tiedän ettei tämä päde kaikissa firmoissa, mutta meillä pätee), vaan on nieltävä se kohtelu hiljaa. Näin on suoraan sanottu, tämä ei ole oma tulkintani.

Se kahvipöydässä ongelmien tuulettaminen on terapiaa. Keskustelijat ovat täysin selvillä siitä ettei asia siitä mihinkään muutu että siitä työkaverille valittaa, mutta silti tuntuu helpottavalta saada vähän sympatiaa. Se auttaa jaksamaan sitä "ihanan suoraa" kohtelua.

Vierailija
19/19 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tän ihan täysin.

Itse kans miesvaltasessa työpaikassa ja miehet on ihan yhtä pahoja juoruamaan toisten asioita.Kovasti myös arvostellaan toisten tekemisiä eikä se ole kaunista kuultavaa ja oikein etsimällä etsitään toisten töistä virheitä ja naureskellaan selän takana ja jopa päin naamaa.

Että ei todellakaan se miesten kanssa työteko ole yhtään sen helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän