Miten jotkut jaksaa väittää,
että kuivaksi oppiminen ei olisi MYÖS kasvatusta?
Mulla on 3 poikaa, ja kaikki ovat oppineet kuiviksi silloin kun minä olen ollut sopivassa tilanteessa siihen hommana panostamaan.
Esikoisen kohdalla se oli 2-v 3kk ikä, keskimmäisen kohdalla 2v8kk ja kuopuksen kohdalla 2-v 1kk ikä.
Yökastelu on asia erikseen, mutta pistää kyllä naurattamaan nämä TERVEIDEN 3-vuotiaiden äidit, joiden lapset vaan on niin alikehittyneitä, että eivät pysty edes vessassa käymään...
Katsokaas mammat nyt vähän peiliin taas. Onko kivaa isolle lapselle kusta ja paskoa alleen?
Kommentit (7)
Meillä minä tajusin panostaa asiaan ja kaikki lapset on oppineet kuiviksi jo 1v 1kk - 1v 3kk iässä. Ihan kiinni siitä, mitä äiti viitsii tehdä.
Luin otsikon, avasin linkin, vilkaisin tekstin ja ajattelin "Plääh. Ei kiinnosta. Vauvajuttuja." Suljin välilehden ja jatkoin ketjuotsikoiden selaamista. Sitten pysähdyin nauramaan törkeästi kun tajusin mitä oli tapahtunut. Palstan nimi on Vauva, luin vauvajuttuja, ja totesin että "ei kiinnosta". Oikeasti, miks mä tulen tänne? :D
Minä olen antanut lasten oppia omalla tahdillaan ja kappas kummaa, jokainen on oppinut viimeistään 3v iässä. Se kyllä on kasvatusta, mutta kuten tiedetään, jokainen kasvattaa oman lapsensa.
Se että sinä olet noin tehnyt, ei tarkoita sitä, että toisen tapa olisi väärä.
Kuten toiseenkin ketjuun laitoin, on surku huomata, ettei kaikki aikuiset ihmiset tajua sitä tosiasiaa, että lapset kasvavat ja oppivat omaan tahtiinsa.
on ainoa ja oikea? En itse nähnyt sitä.
Mun pointti oli se, että kun täällä ämmälauma aina noissa pottakeskusteluissa alkaa määkiä, että lapsi ei voi oppia kuivaksi ellei ole kypsä siihen ( yleensä just näiden 3-4-v potalta kieltäytyvine hemmoteltujen pikkutyrannien äidit), niin omalla kokemuksellani se ainakin on mennyt niin, että siinä kohtaa kun äiti jaksaa panostaa, lapsikin oppii.
Ja sille joka mussutti jostain 1-v potatuksesta, good for you. Olisi munkin lapseni varmaan silloin jo oppineet jos olisin jaksanut panostaa. En jaksanut vielä silloin. Mutta sinähän vain todistit mun pointtini: lapsi oppii, kun vanhempi viitsii.
Ja puhun edelleen terveistä, normaaleista lapsista.
Minä olen antanut lasten oppia omalla tahdillaan ja kappas kummaa, jokainen on oppinut viimeistään 3v iässä. Se kyllä on kasvatusta, mutta kuten tiedetään, jokainen kasvattaa oman lapsensa.
Kuten toiseenkin ketjuun laitoin, on surku huomata, ettei kaikki aikuiset ihmiset tajua sitä tosiasiaa, että lapset kasvavat ja oppivat omaan tahtiinsa.
on vaan sellainen näky, että ällöttää iso paskahousu ja hävettää vanhempien puolesta, kun ovat selvästi niin saamattomia.
Meneekö lapsesi kouluunkin opettelemaan omaan tahtiin? Että jos ei kiinnosta ekalla opetella lukemaan, ehtiihän sen vielä kolmannellakin?
on ainoa ja oikea? En itse nähnyt sitä.
Mun pointti oli se, että kun täällä ämmälauma aina noissa pottakeskusteluissa alkaa määkiä, että lapsi ei voi oppia kuivaksi ellei ole kypsä siihen ( yleensä just näiden 3-4-v potalta kieltäytyvine hemmoteltujen pikkutyrannien äidit), niin omalla kokemuksellani se ainakin on mennyt niin, että siinä kohtaa kun äiti jaksaa panostaa, lapsikin oppii.
Ja sille joka mussutti jostain 1-v potatuksesta, good for you. Olisi munkin lapseni varmaan silloin jo oppineet jos olisin jaksanut panostaa. En jaksanut vielä silloin. Mutta sinähän vain todistit mun pointtini: lapsi oppii, kun vanhempi viitsii.
Ja puhun edelleen terveistä, normaaleista lapsista.
Lueppa uudestaan se ketju ja tule sitten uudestaan märisemään siitä. ;)
Siellä sanottiin, ettei kaikkien lapsien kohdalla toimi tuo "viimeistään 1v iässä potalle, käytä ja opeta joka päivä ja tee niin ja näin".
Jokainen lapsi on erilainen ja oppii eritavalla. Joidenkin lasten kohdalla vain kannattaa hetki odottaa, ennen kuin oppii.
Ei sen lapsen tarvitse olla hemmoteltu tyranni (jo tuo todistaa, ettet ymmärrä lasten eroja -.-)
on vaan sellainen näky, että ällöttää iso paskahousu ja hävettää vanhempien puolesta, kun ovat selvästi niin saamattomia.
Meneekö lapsesi kouluunkin opettelemaan omaan tahtiin? Että jos ei kiinnosta ekalla opetella lukemaan, ehtiihän sen vielä kolmannellakin?
Et sattuisi olemaan vähän hidas? :D
Meneppäs opettelemaan johonkin kasvattajalle lasten eroista, tekisi todella hyvää sinulle!