Tietääkö kukaan, koska Freddie Mercurylla todettiin HIV?
Tarttuuko HIV automaattisesti siemennesteen luovuttajalta?
Oliko siemmennesteen luovuttaminen mahdollista niihin aikoihin, kun Freddie oli vielä voimissaan?
Kommentit (20)
Asiahan ei minulle tietenkään KUULU, mutta kun nyt laskin yksi plus yksi yhteen, niin tajusin liian monen palasen lonksahtavan paikoilleen...
Ja olen nyt ihan mutu-tuntumalla 99% varma, että tiedän JOTAIN, mitä kukaan muu ei tiedä!!!!!!!!!!!!!
Eikö hänellä ole HIViä? Oliko Freddie saanut sen jostakin muualta? Miten se ei ollut tarttunut tuohon kumppaniin?
Haluaisitko kertoa?
Freddie on vielä elossa?
En haluaisi pilata teidän lle,mia, mutta se, että joku ei pitkäaikaisessakaan suhteessa ole saanut tartuntaa, ei hiv: n kohdalla tarkoita mitään. Se on vaikeasti tarttuva virus. Ei ollenkaan helppo saada tai välittää. Riskin suhteellisen pientä prosenttiosuutta eii toki kauheasti korosteta, koska en kohdalla, jolle tarunta tapahtuu, se on aina sataprosenttinen. Mutta on siis ihan mahdollista , wttä olisi monen vuoden suhde, osta vain osan aikana on osattu suojautua, ja silti hiv ei olisi tarttunut.
En haluaisi pilata teidän lle,mia, mutta se, että joku ei pitkäaikaisessakaan suhteessa ole saanut tartuntaa, ei hiv: n kohdalla tarkoita mitään. Se on vaikeasti tarttuva virus. Ei ollenkaan helppo saada tai välittää. Riskin suhteellisen pientä prosenttiosuutta eii toki kauheasti korosteta, koska en kohdalla, jolle tarunta tapahtuu, se on aina sataprosenttinen. Mutta on siis ihan mahdollista , wttä olisi monen vuoden suhde, osta vain osan aikana on osattu suojautua, ja silti hiv ei olisi tarttunut.
Kiitos tiedosta. Minä siis olin se, joka ihmetteli, miksi kumppani ei ollut saanut sitä. En ole perehtynyt aiheeseen ja luulin, että HIV tarttuu helposti.
Kirjoitin nimittäin Wikipediaan hakusanaksi Freddie Mercury:
"Hänen kumppaninsa Jim Huttonin kirjoittaman Mercury and Me -kirjan (ISBN 0-7475-1922-6) mukaan Mercury oli todettu hiv-positiiviseksi keväällä 1987"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Freddie_Mercury#Sairastuminen
23. marraskuuta 1991 Mercury antoi virallisen tiedonannon, jossa hän ilmoitti suurelle yleisölle sairastavansa aidsia. Hänen kumppaninsa Jim Huttonin kirjoittaman Mercury and Me -kirjan (ISBN 0-7475-1922-6) mukaan Mercury oli todettu hiv-positiiviseksi keväällä 1987, ja sairaudesta olikin liikkunut pitkään huhuja. Seuraavana päivänä, 24. marraskuuta 1991, hän kuoli rauhallisesti kotonaan Lontoossa perheen ja ystävien ollessa läsnä, samana päivänä kuin KISS-yhtyeen rumpali Eric Carr. Mercury asui kuollessaan Jim Huttonin kanssa, joka oli ollut hänen kumppaninsa viimeiset kuusi vuotta. Mercuryn seksuaalisuudesta oli liikkeellä paljon huhuja jo hänen eläessään. Useimmissa lähteissä hänet määritellään biseksuaaliksi.[1][2]
Valtaosan perinnöstään, muun muassa 18 000 000 punnan arvoisen talonsa, hän jätti Mary Austinille.
Mercuryn muistoksi järjestettiin 20. huhtikuuta 1992 Lontoon Wembley Stadiumilla aidsin vastainen konsertti, jossa lavalle nousivat elävien Queenin jäsenten lisäksi muun muassa David Bowie, Elton John, Metallica, Guns N' Roses, George Michael, Roger Daltrey ja Def Leppard. Konsertissa paikan päällä oli yleisönä 72 000 ihmistä ja tapahtuma on Guinness World Recordsin mukaan kaikkien aikojen suurin hyväntekeväisyyskonsertti.
Freddie oli tyypillinen introvertti; yksityiselämässään ujo ja hiljainen, mutta lavalla rohkea ja avoin.
sellaisia asioita, joita ei oikeastaan kukaan (ainakin hyvin harva ihminen) muistaa ulkoa googlettamatta. Miksi ihmeessä ei voi itse googlettaa??!!!
En tullut etsineeksi suomen kielellä...
sellaisia asioita, joita ei oikeastaan kukaan (ainakin hyvin harva ihminen) muistaa ulkoa googlettamatta. Miksi ihmeessä ei voi itse googlettaa??!!!
Eikö hänellä ole HIViä? Oliko Freddie saanut sen jostakin muualta? Miten se ei ollut tarttunut tuohon kumppaniin?
Ja olen nyt ihan mutu-tuntumalla 99% varma, että tiedän JOTAIN, mitä kukaan muu ei tiedä!!!!!!!!!!!!!
Haluaisitko kertoa?
Mutta kuka tietää ehtikö olla oireita ennen sitä.
freddie ehti sairastaa 5 vuotta ennen kuolemansa hiviä. Siksi loppui keikkaaminen ja hän ryhtyi espanjalaisen sopraanon Montserrat Caballén kanssa tekemään levyä. Siitä näkee sen että hän söi anabolisia stereoideja koska kehosta tuli täysin erillainen ja hänellä tuli kuukasvot. Stereoidit oli tapana antaa 80 luvulla hiviin.
Joitakin epäilyjä on heitetty, että olisi sairastanut jo kauan ennen tuota 1987 vuotta. Tuolloin 1987 se puhkesi aidsiksi. Mercury pyöri 3 muun miehen kanssa joskus ennen vuotta 1985. Ja kun kuvia katselee näyttäisi ainakin toisella jo olevan naamassa ne jotkut sarkomat tai sellaiset. Veikkaan että se kaveri tarutti Freddien ja ne kaksi muuta. Kaikki neljä taisi kuolla aika peräkanaa Aidsiin.
80-luvun alussa todennäköisesti sai sen.
Freddie Mercury on ollut 1900-luvun Mozart monessa mielessä. Yksinkertaisesti Nero.
Tämän päivän hiv:n kantajilla on kiitos lääketieteen kehityksen mahdollisuus jatkaa elämää lähes normaalin elinodoteajan mukaisesti. Freddien menetyksetä eivät fanit koskaan ole toipuneet.
Rock Hudson on myös tunnetuimpia aidsiin kuolleita julkisuuden henkilöitä. Hän tosin eli kaappielämää tiukkojen Hollywood -sääntöjen takia, ja asiasta taisi Hudsonin työnantajat tietää ja kiristää, että valitse kaappielämä tai menetä maine homona. Kuoleman jälkeen hänen homoseksuaalisuudesta on puhuttu paljonkin, ja joillekin vanhemmille ihmisille tämä tieto on yllätys. Eräälle tutulle ainakin oli. Hyvä, ettei sentään mikään pommi ollut.
Freddie Mercuryn seksuaalisuudestahan liikkui jo elinaikana juoruja hänen mieskiinnostuksista, muttei hän niistä itse halunnut puhua. Internet-aikakaudella on tietoa saatavilla, eikä ole salaisuus, että mistä lähtien hänellä alkoi kiinnostus miehiin. Myöhemmin kuviohin tuli kokaiinin käyttö, mikä oli jo aikamoinen riski, ja ajatus ehkäisyn käytöstä liitettiin aiemmin raskauteen, joten homojen keskuudessa asia ei silloin niin koskettanut kunnes tiedot HIV:ista ja AIDS:ista tuli, mutta silloinkin seksuaalivalistus koski heteroita.
Vasta Mercuryn kuoleman jälkeen keksittiin lääkitys, joka nykytietämyksen mukaan laskee virustasoja hyvin alhaisiksi ja kuolinsyy voi olla tänä päivänä vanhuus HIV:n komplikaatioiden sijaan. Mistä sitä tietää, jos vielä parannuskin löytyisi HIV:iin kuten klamydiaan. Kuulostaa toiveajattelulta, mutta voihan tämä keksintö tulla kuolemani jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin se tunnettu HIV-tartuttaja onnistui yhdellä seksikerralla tartuttamaan uhreihin HIV:in, kun sitten taas ne naiset, joiden kanssa tekijä oli paljon tekemisissä, välttyivät siltä, vaikkei kyseinen mies välittänyt lääkityksestä saati lääkärin määräyksistä tai sitten otti niitä kuten huvitti (lääkkeitä pitäisi kyllä säännöllisesti ottaa, jotta virustasot laskisi ja tarttuminen olisi pienen prosentin luokkaa).
Asiahan ei minulle tietenkään KUULU, mutta kun nyt laskin yksi plus yksi yhteen, niin tajusin liian monen palasen lonksahtavan paikoilleen...