kaverini (erikoislääkäri) sanoi eilen että ei se tk-lääkärin homma niin vaikeaa ole
Siis hänkin tehnyt sitä työtä. No nyt sain asiaan varmuuden. Toki sanoi että esim. kiireellisyys riippuu paikasta ja esimiehestä.
Uskon että vaikeus riippuu myös ihmisestä. Jotkut on luontaisia valittajia, joille kaikki on vaikeaa. Sitten jos on silmää ja älykkyyttä vähän enemmän suotu, niin luulis että sekin auttaa. :D
Hyvin fiksulta vaikutti, kun puhui diagnoosin teosta :D
Kommentit (38)
lääkärissä. Minä olen kyllä jo oireiden perusteella tehnyt diagnoosin. Mies on sitten joutunut "taisteleaan" lääkärin kanssa siitä otetaanko testi joka varmistaa minun diagnoosin.
Vahinko, ettei meillä lääkäri ilmoita tuloksia vaan sairaanhoitaja. Haluaisin päästä joskus kuittailemaan sille lääkärille, että olinkos TAAS oikeassa.
lääkärissä. Minä olen kyllä jo oireiden perusteella tehnyt diagnoosin. Mies on sitten joutunut "taisteleaan" lääkärin kanssa siitä otetaanko testi joka varmistaa minun diagnoosin.
Vahinko, ettei meillä lääkäri ilmoita tuloksia vaan sairaanhoitaja. Haluaisin päästä joskus kuittailemaan sille lääkärille, että olinkos TAAS oikeassa.
t. sh
kaikki olet erikoislääkäreitä... Siis tarpeeksi vanhat (uravuosiltaan siis) tk-lääkärit erikoistu sitten yleisterveyteen...
Että ei tuo erikoislääkäri ole niin ihmeellinen termi eikä erikoistuminen ihmeellinen saavutus.
Oletko ihminen, joka haluaisi olla jotain, mutta ei ole? Kateellinen lääkäreille? Liikuttavan ylpeä erikoislääkärituttavastaan?
jos itsekin lääkäriksi (mutta haluaisin saada kuvan hommasta). Sulla on hauska tulkinta ihmisestä, josta et edes tiedä kaikkea.
Lisäksi olen tehnyt sellaisen yleisen huomion ihmisistä (lääkäri tai ei), niin ne valittaa kauhesta. Tuntuu, että tämä liittyy jotenkin suomalaisuuteen, mutta siitäkin on vain mutu. (Siis ainakin meidän työpaikalla nuristaan koko ajan! ja ihmettelen MIKSI!)
:)
ap
ammattitaitoiselta lääkäriltä.
minusta hän on hyvin rennon oloinen ja kuulostaa alalleen juuri sopivalta.
ap
kaikki olet erikoislääkäreitä... Siis tarpeeksi vanhat (uravuosiltaan siis) tk-lääkärit erikoistu sitten yleisterveyteen...
Että ei tuo erikoislääkäri ole niin ihmeellinen termi eikä erikoistuminen ihmeellinen saavutus.
Hmm, kyllä se kuule on TODELLA saavutus olla erikoislääkäri. Mutta joo, eihän sitä kaikki näitä asioita voi tietenkään ymmärtää...... Oletko itse koulutukseltasi kenties Elämän koulun käynyt? Ja siltä perusteelta osaat arvioida erikoistumisen ihmeellisyyttä lääketieteessä? Muahah.
Vahinko, ettei meillä lääkäri ilmoita tuloksia vaan sairaanhoitaja. Haluaisin päästä joskus kuittailemaan sille lääkärille, että olinkos TAAS oikeassa.t. sh
esim. angiina/nieluviljely! Oireet voimistuvat ikävästi ja sairausaika pitenee kun lääkekuuria ei saada nopeammin.
Hmm, kyllä se kuule on TODELLA saavutus olla erikoislääkäri. Mutta joo, eihän sitä kaikki näitä asioita voi tietenkään ymmärtää...... Oletko itse koulutukseltasi kenties Elämän koulun käynyt? Ja siltä perusteelta osaat arvioida erikoistumisen ihmeellisyyttä lääketieteessä? Muahah.
se kaverini vaikutti aika kevytkenkäiseltä tämän erikoislääkäri-tittelinsäkin suhteen... Eli ei kovin ihmeelliseltä saavutukselta vaikuttanut hänen mielestään. Sanoi vaan, että se on työtä ja sitten on lopussa erikoistumistentti (en edes kehdannut kysyä kuinka paljon kirjallisuutta). Hän sanoi että hänen erikoistumisalallaan oli lyhyet päivät...
Muutenkin hän toi minusta hyvin esille älykkyytensä kertoessaan miten diagnoosia tehdään ja hän sanoi "sulta lääkärin koulutus kävisi helposti, kun nuori olet" (en kyllä sitä sillä tavalla usko...)
Mutta luulen, että kaikki tämä edellä mainittu johtuu hänen keskimääräistä paremmasta älykkyydestä tai jostain kyvykkyydestä.
ap
se kaverini vaikutti aika kevytkenkäiseltä tämän erikoislääkäri-tittelinsäkin suhteen... Eli ei kovin ihmeelliseltä saavutukselta vaikuttanut hänen mielestään. Sanoi vaan, että se on työtä ja sitten on lopussa erikoistumistentti (en edes kehdannut kysyä kuinka paljon kirjallisuutta). Hän sanoi että hänen erikoistumisalallaan oli lyhyet päivät...Muutenkin hän toi minusta hyvin esille älykkyytensä kertoessaan miten diagnoosia tehdään ja hän sanoi "sulta lääkärin koulutus kävisi helposti, kun nuori olet" (en kyllä sitä sillä tavalla usko...)
Mutta luulen, että kaikki tämä edellä mainittu johtuu hänen keskimääräistä paremmasta älykkyydestä tai jostain kyvykkyydestä.
ap
Joo o, no tää ei voi olla enää totta. Selvästi ei "erikoislääkärikaverisi" etkä sinä tiedä yhtään mitään erikoistumisesta lääketieteessä. :D
se kaverini vaikutti aika kevytkenkäiseltä tämän erikoislääkäri-tittelinsäkin suhteen... Eli ei kovin ihmeelliseltä saavutukselta vaikuttanut hänen mielestään. Sanoi vaan, että se on työtä ja sitten on lopussa erikoistumistentti (en edes kehdannut kysyä kuinka paljon kirjallisuutta). Hän sanoi että hänen erikoistumisalallaan oli lyhyet päivät...Muutenkin hän toi minusta hyvin esille älykkyytensä kertoessaan miten diagnoosia tehdään ja hän sanoi "sulta lääkärin koulutus kävisi helposti, kun nuori olet" (en kyllä sitä sillä tavalla usko...)
ap
Joo o, no tää ei voi olla enää totta. Selvästi ei "erikoislääkärikaverisi" etkä sinä tiedä yhtään mitään erikoistumisesta lääketieteessä. :D
ap
vale-erikoislääkäri yliopistollisessa sairaalassa töissä? Teenkö heti ilmoituksen? ap
No eihän mikään työ ole vaikeaa kun sen oppii Koskee lääkäreitäkin.
Ei pidä paikkaansa. Toisille joku asia on helppoa ja osaa hommansa, mutta toisille aina vain vaikeaa eikä välttämättä koskaan ole helppoa tehdä. Koskee työtä kuin työtä.
Toisissa ammateissa tarvitsee tosi paljon enemmän osata kuin toisissa, ja toiset ammatit ovat huomattavasti vaikeampia kuin toiset. Toisiin ammatteihin pelkkä koulutus+erikoistuminen vievät yli kymmenen vuotta, toisiin ammatteihin ei edes koulutusta tarvita.
Niidenhän täytyy tietää kaikesta kaikki.
Erikoislääkäri taas erikoistuu vaan yhteen alaan, pöö!
No eihän mikään työ ole vaikeaa kun sen oppii Koskee lääkäreitäkin.
Ei pidä paikkaansa. Toisille joku asia on helppoa ja osaa hommansa, mutta toisille aina vain vaikeaa eikä välttämättä koskaan ole helppoa tehdä. Koskee työtä kuin työtä.Toisissa ammateissa tarvitsee tosi paljon enemmän osata kuin toisissa, ja toiset ammatit ovat huomattavasti vaikeampia kuin toiset. Toisiin ammatteihin pelkkä koulutus+erikoistuminen vievät yli kymmenen vuotta, toisiin ammatteihin ei edes koulutusta tarvita.
onko tk-lääkärin / lääkärin työ ihmiselle VAIKEAA vai vähemmän vaikeaa (kukaan ei ole väittänyt, että se on helppoa kuin liukuhihnatyö). Toisille käy paremmin "tietää vähän kaikesta vähän" ja toisille ehkä syvempi tietämys yhdestä aihealueesta.
Ja näistäkin asioista voi olla eri näkemyksiä. Esim. ystäväni sanoi, että hänen erikoistumisalansa on laaja (ehkä jonkun toisen saman alan lääkärin mielestä se ei ole). Täsmensi kyllä että niitä asioita pitää osata ajatella laajasti..
ap
aivokirurgin mielestä tk-lääkärin työ on helppoa. Perspektiivistä kiinni.. ei kannata kaikkien kadun tallaajien nyt ruveta mollaamaan tk-lääkäreitä kun yksi erikoislääkäri on näin tokaissut kaverilleen omia tuntemuksiaan.
Kannattaa kuitenkin kaikkien ei-lääkärien muistaa, että jo pelkkä koulutus on vaikeaa eikä monikaan siitä selviäisi saatika että pääsisi alaa edes lukemaan.
aivokirurgin mielestä tk-lääkärin työ on helppoa. Perspektiivistä kiinni.. ei kannata kaikkien kadun tallaajien nyt ruveta mollaamaan tk-lääkäreitä kun yksi erikoislääkäri on näin tokaissut kaverilleen omia tuntemuksiaan.
Kannattaa kuitenkin kaikkien ei-lääkärien muistaa, että jo pelkkä koulutus on vaikeaa eikä monikaan siitä selviäisi saatika että pääsisi alaa edes lukemaan.
ei yli-ihmisiä. Tämä täytyy muistaa. En tiedä onko älykkyydellä vai perslihaksilla enemmän merkitystä, että opiskelemaan pääsee. Lisäksi lääkäreissäkin (ihan ammatinharjoittajina ja ihmisinä) on eroja.
Tuntuu vaan tässäkin että jotain myyttiä lääkäreiden ylivoimaisuudesta (en tarkoita nyt sinun viestiä) yritetään pitää yllä.
ap
Oletko ihminen, joka haluaisi olla jotain, mutta ei ole? Kateellinen lääkäreille? Liikuttavan ylpeä erikoislääkärituttavastaan?