Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko liikaa toisten asioihin sotkeentuva?

Vierailija
11.06.2008 |

Minulla on kaveri jolla 2 lasta, 5v ja 1v. He olivat juuri lomalla Bulgariassa ja heti sen jälkeen 1v sai oksennustaudin ja ripulin. Oksenteli, ripuloi ja on 40 asteen kuumeessa nyt yhteensä 4 päivää. Kuuntelin ihan puhelimitse kaverin kertomuksia vauvan sairastelusta ja kehoitin lääkäriin koska vauva ei syö&juo mitään, oksentelee ja on veltto. Nukahtelee 10min välein, sama vaippa päällä koko päivän kun ei pissaa tule ja kuulema silmät ihan kuopalla. Hänestä ei kiirettä lääkäriin ollut koska vauva vielä itkee kyyneleitä. Minusta tuo kuulosti jo tosi pahalta. Hänellä ei ollut edes osmosalia tai suppoja kotona. No, kehoituksesta hän niitä haki apteekista mutta oli sitä mieltä että supoilla ja kotihoidolla paranee. Soitin Lastenklinikalle ja kyselin hoito-ohjeita hänen puolestaan. Sairaanhoitaja kehoitti heti sairaalaan, ja PIKAISESTi. Kun soitin kaverilleni ja kerroin tämän, hän kuulosti närkästyneeltä ja vähätteli sairautta. Ei halunnut mennä lääkäriin koska oli sopinut menoa tyttökavereiden kanssa leffaan ja ravintolaan. Nyt siis mennyt sen 4 päivää jo enkä tiedä onko vauvaa vieläkään viety hoitoon!! Hän ei vastaa enää puheluihini.... Sotkeennuinko teistä liikaa? Itsellä samanikäinen 1v ja minä olisin ulkomaan matkan jälkeen mennyt viimeistään toisena päivänä lääkäriin! =O(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä että kiire olisi sairaalaan oikeasti :(

Vierailija
2/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala onko tommosia äitejä olemassa? lapsi on tod. näköisesti jo todella kuiva! Ilmoitus lastensuojeluun ja pikaisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sarkasmi on elämäni orgasmi-

Vierailija
4/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeita toisen puolesta tai ainakaan paljastaa soittaneeni. Lääkäriin painostaisin minäkin.

Vierailija
5/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin 1 v lapselle esim salmonella voisi olla hankala, jopa vaarallinen tauti. Voi nimittäin tukkia ja kuroa suolta. Vuoroin ummettaa ja vuoroin ripuloi tai vain ripuloi.

Soita vaan vielä ja jos tuttavasi ei ole liioitellut oireita, niin nestetasapainon tutkiminenkin on tärkeää. Hoitoon.

Vierailija
6/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äiti tajuaa! Luulen tosin (ja toivon) että tää on provo.

Vierailija
7/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten sitä täällä kauhisteltiin. Hyvä, että pidät huolta!

Vierailija
8/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat sairaalassa.

Vierailija
9/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kieltämättä siitä voi tulla asioihin tunkeileva vaikutelma jos soittaa sairaalaan toisen puolesta

Mutta jospa kaverisi ei vastaa puhelimeen sen vuoksi että ovat sairaalassa lapsen kanssa.

Vierailija
10/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa olenko huolissani tästä 1v lapsesta/vauvasta! ja kun mä en voi toiselta paikkakunnalta tehdä mitään muuta kuin soitella puhelimella... Toivon että äiti tajuaa viedä lapsen sinne Peijakseen ja pikaisesti! =O(

Vierailija
11/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lääkäritkin olivat sitä mieltä että pahaksi oli jo mennyt. Eivät vielä tienneet pääseekö yöksi kotiin vain onko yönkin yli sairaalassa... =O/ Onneksi hän oli kuunnellut minua ja lähtenyt sinne sairaalaan. Ajattelin jo että hän ei todella ymmärrä mistä on kyse ja siksi painostin sairaalaan/lääkäriin ja pian. No, tulevina päivinä selviää miten kävi ja onko tämä kaveri mulle vihainen. Kuulosti vähän siltä viimeksi kun puhuttiin. Minusta tein kuitenkin oikein koska kyseessä oli täysin avuton 1v lapsi tai melkeinpä vielä vauva! Olkoonkin että tämä äiti suuttuu minulle asioihin tuppaantumisesta....

Vierailija
12/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 15-24.00

Äiti oli helpottunut kun ei tarvinnut jäädä sairaalaan koska HÄN nukkuu siellä aina niin huonosti että olisi sitten väsynyt pahasti sillä reissulla.... Kuumetta mitattiin lapselta päivällä eikä ollut enää, illalla oli lapsi alkanut lämmetä mutta äiti jätti kertomatta ettei tarvitse jäädä yöksi sinne enää!!! Lisäksi tämä 1v oli piristynyt tiputuksesta niin että oli alkanut haluta äidin syömää sämpylää ja limua, joten äiti oli antanut - sillä seurauksella että lapsi oksensi taas... Nyt kuulema kotona ei lapsi suostu juomaan mitään ja äitiä harmittaa että joutuu taas olemaan neljän seinän sisällä hoitamassa tätä. En olisi todella uskonut tätä kaveristani! Hän on kuitenkin aikuinen ja lapsia on jo 2, koulutustakin on mutta silti tälläistä käytöstä avutonta lasta kohtaan! =O(

Vierailija
13/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittikö hän edes sinua siitä että patistit sairaalaan ja todennäköisesti pelastit lapsen hengen?

Vierailija
14/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiittänyt lainkaan (vaikken sitä kaipaakaan) minulle riittää että lapsi säilyi hengissä. harmittaa vaan että oliko tämä tahallista... vastaava sairaalareissu heille tuli jo lapsen ollessa 3kk. silloin oli kyseessä RS virus ja olivat kotona siihen pisteeseen asti että lapsi oli viikon hoidossa sairaalassa ja letkuissa&koneissa kiinni....

Vierailija
15/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä eka lapsi tyttö ja tämä toinenkin tyttö. Ovat oman kertomansa mukaan kuitenkin 2 kertaa odottaneet poikaa... tiedä häntä olisiko haluttu mielummin tokasta poika... =O/

Vierailija
16/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaako kavereistaan kirjoitella tämmöisiä juttuja tunnistettavasti nettiin?

Vierailija
17/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri oman lapseni (1v4kk) kanssa yhden illan sairaalassa, koska lapsi pääsi kuivumaan nestetankkauksesta huolimatta (lapsi sekä oksensi ja ripuloi). Oma olo oli tosi toivoton, kun näki kuinka pahaan jamaan pieni lapsi ehti mennä lyhyessä ajassa. Minunkin lapseni oli tipassa vain reilu 6h eli yöksi eivät olleet meitä ottamassa kun olo koheni, ei tosin lämpöä ollut.

Ja toiset sitten vitkastelevat ihan tahallaan tai ymmärtämättömyyttään! Toivottavasti pieni alkaa pian parantua, tuntuu niin pahalta... antaisivat nyt edes sitä osmosalia, netsehukkaahaan lapselle tulee.

Minä olen niin ilkeä akka, että jos tietäisin tilanteen jatkuvan, niin ottaisin jo varmana yhteyttä lastensuojeluun. Lapsi voi tosiaan kuivua nopeassakin ajassa jos oksentelee, eikä nesteytytyksestä huolehdita, on lapsia kuollutkin tähän...

Vierailija
18/18 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi