Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei mahdollisuutta hoivata vauvaa

Vierailija
25.10.2012 |

Onko muitakin joille ei syystä tai toisesta ole annettu mahdollisuutta hoivata vauvaa ennen kuin oman pienen nyyttinne olette syliinne saaneet ja joilla kyllä olis ollu lähipiirissä vauvoja, mut hoitaa ei annettu, sylissä saitte pitää ja leikkiä yms ja jutella vaaville mut ette tehdä hoitotoimia, ette edes syöttää?

Mulle on käynyt niin, et jostakin syystä kun olin lapsi ja nuori, mun annettiin hoivata ja hoitaa vauvoja, mut kun ikää tuli lisää niin ei suoranaisesti kielletty, mut ei myöskään pyydetty koskaan hoitamaan tai auttamaan yms siinä, ei, vaikka olisi kaverin tai tutun yms muksu kyseessä. Mut kyllä muuten vaan käymään kylässä niinku ennen mut ei todellakaan oo työnnetty syliin saati sitten hoitamaan pyydetty ja jos tarjoutunut olisin ollut niin melko varmasti ei olis otettu.

Muksujen oma äiti se on aina ne muksut hoitanut tai joku muu sitten. otin tämän esille kun olen kuullut kuinka joillekin suorastaan tuputetaan vauvoja syliin ja pyydetään hoitamaan ym. Mut ei minua.

Onko muita n.s kohtalotovereita?

Toisaalta helpommallahan sitä pääsee kun ei tartte ainakaan vieraan penskan kakkapyllyä pesemään alkaa :) ja voi olla ihan huoletta jos ei jaksa ottaa syliin, kun ei sitä tuputtamassa siihen sitä muksua olla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vielä, mutta haluaisit hoivata vauvaa? Mitä jos ihan kysyisit, että saanko syöttää tms.?

En mä ainakaan koskaan pyytänyt ketään meidän vauvoja syöttämään tai vaippaa vaihtamaan.

Vierailija
2/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vielä, mutta haluaisit hoivata vauvaa? Mitä jos ihan kysyisit, että saanko syöttää tms.?

En mä ainakaan koskaan pyytänyt ketään meidän vauvoja syöttämään tai vaippaa vaihtamaan.

on pakkomielteinen assi,joka tekee kymmenittäin tän tyyppisiä avauksia tänne. yleensä ne on pidempiä.morkkaa downeja hirveesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän se oma äiti ne hoitaa. Ei tuommoinen ole ollenkaan tavallista kun sanot että otit esiin että "joillekin tuputetaan vauvoja syliin ja pyydetään hoitamaan". Ei semmoista kyllä yleensä tehdä.

En ole itsekään omia lapsiani kellekään muulle syliin lykännyt tai muuten vaan hoivattavaksi antanut vaikka itse olen paikalla, miksi ihmeessä niin tekisi? Isovanhemmalle nyt korkeintaan jos hän haluaa lasta pidellä.

Vierailija
4/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtanut vaippaa, syöttänyt tai muutenkaan hoitanut kenenkään lasta, vaikka lähipiirissä vauvoja olikin. Sylissä olin sentään joskus vauvoja pitänyt, mutten kaikkia tuttuja lapsia.

En minä ole tätä osannut sen ihmeemmin harmitella tai ihmetellä. Minusta on täysin luonnollista, että vanhemmat hoitavat itse omat lapsensa. Eikä minunkaan vauvoilleni ole kätilöiden ja isovanhempien lisäksi muut kuin vanhemmat vaippoja vaihtaneet.

Vierailija
5/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei oo sanonu mulle etten saisi hoitaa ja oon saanu sylissäkin pidellä, mutta avuksi hoitamiseen ei ole pyydetty. muihin hommiin on kyllä avuksi joskus pyydetty, mutta ei hoitamaan eikä hoivaamaan vauvaa edes vauvan äidin kanssa yhdessä. minua itkettää tämä asia. suren tätä asiaa ja olen joka ilta itkenyt tämän takia. Rakastan vauvoja ja minulla on niin kova vauvakuume. tuntuu että on yhtä helvettiä tämä elämä. masentaa. itkettää jne. en menis ventovieraan lasta hoitamaan esim kadulla. mut miksi en saa kaverin enä naapurin vauvaa hoivata? minua ei kukaan pyydä avuksi hoitamaan vauvaa. muita kavereita kyllä pyydetään mutta minua ei. mutta se on ok jos leikin leikki-ikäisten tai koululaisten kanssa. se minun annetaan tehdä. mutta kyllä vauvakin olisi ihana. jotenkin vaistoan ilman että asiaa erikseen kysynkään, että ei annettas hoitaa juuri sitä vauvaa. mutta sitä vastaan ei olla jos kerron joskus hoitaneeni jonkun vauvaa. ei sitä asiaa huonona pidetä vaan hyväksytään. onko minussa sitten joku vika, esim vaikeus saada läheinen kontakti tai kyvyttömyyttä reagoida empaattisesti toisen tunteisiin, kypsymättömyyttä jne että kaverit ei anna hoitaa? kun suvussa oli pieniä lapsia silloin kun olin lapsi tai teini niin jotkut sukulaiset jopa antoivat hoitamisessa olla mukana. mie oon ollu tuossa vauva-asiassa aina suvun varassa.

Vierailija
6/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän se oma äiti ne hoitaa. Ei tuommoinen ole ollenkaan tavallista kun sanot että otit esiin että "joillekin tuputetaan vauvoja syliin ja pyydetään hoitamaan". Ei semmoista kyllä yleensä tehdä.

En ole itsekään omia lapsiani kellekään muulle syliin lykännyt tai muuten vaan hoivattavaksi antanut vaikka itse olen paikalla, miksi ihmeessä niin tekisi? Isovanhemmalle nyt korkeintaan jos hän haluaa lasta pidellä.

Eikä niitä isovanhempiakaan ole tullut pyydettyä vaihtamaan vaippaa, vähän isompaa vauvaa ovat kyllä halunneet syöttää ja sen saaneet tehdä. Kavereilta ei olisi tullut mieleenkään kysyä. Vauva harvemmin hoitoa tarvii ja jos tarvii niin ne on ne isovanhemmat tai omat sisarukset, eikä muut.

Vierailija
7/7 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa vauvaa kenenkään muun kuin lähiomaisten vain. ei pidä loukkaantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä