Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutus syrjäytyneelle nuorelle

Vierailija
25.10.2012 |

Mikä amis koulutus ei ole kovin vaativa? Olen syrjäytynyt, masentunut sekä sosiaaliset tilanteet vaikeita. Olen jo 20v nuori, pelkän peruskoulun käynyt ja haluaisin löytää paikkani yhteiskunnassa. Mikään ala ei kiinnosta erityisesti eikä ammatinvalintatestit ole auttaneet Toivoisin että koulutus olisi aika kevyttä eikä kovin stressaavaa. Heittäkää ideoita ja perustelkaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko siwan kassana tyytyväinen, vai saisitko itseluottamusta vaikka jollain luovalla alalla pärjäämällä?

Ilta- tai aikuiskoulutuksessa on monesti paljon rennompi meno kuin amiksessa. Vaikka ihan myyjän perustutkinto, ei ole kauheen vaikea aihe ja on aika peruspätevä tutkinto :)

Tsemppiä vaan, mukavahan se ois joku tutkinto olla alla, vaikkei sen alan töitä ehkä tekiskään.

Vierailija
2/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassana tai vastaavan laisissa töissä olisin tyytyväinen. Olen luova, mutta pelkäisin koulussa esitellä taitojani. Olen erittäin arka ja itseluottamus nollassa. Onko tuo myyjän perustutkinto ihan tuolla nimellä? Kiitos vastauksestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaupungillasi nuorten työpajatoimintaa? Nuorten (alle 25v) työpajoja on monenlaisia (ainakin pk-seudulla mediapaja, kädentaito, verhoilu, automaalaus yms) kiinnostuksen mukaan. Paja kestää 6kk.

Pajalla myös kartoitetaan nuoren kiinnostuksen kohteita, tutustutaan mahdollisesti eri ammattialoihin ja sieltä saa apua vaikkapa kouluun hakemisessa tai työpaikan etsimisessä. Olen käynyt nuorten pajan 7v sitten, parikymppisenä ja melko samassa elämäntilanteessa kuin ap ja siitä oli huimasti hyötyä tulevaisuuden miettimisessä ja eteenpäin menemisessä. Suosittelen. Työkkäristä saat tietoa oman kaupunkisi nuorten työpaja toiminnasta. Tsemppiä ap!

Vierailija
4/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdistuspalvelujen perustutkinto, sen voi suorittaa oppisopimuksenakin!

Vierailija
5/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amis ole mikään "hengaa mukana, pääse läpi"-koulu, vaikka moni akateeminen niin tykkää ajatellakin. Linjasta riippuen opiskelu voi olla todella intensiivistä, itsenäistä työskentelyä vaativaa jne. eikä siinä opet ehdi kädestä pitämään. Olen aika varma, että jos alaan on mitätön kiinnostus, opiskelut loppuvat kuin seinään ekan vuoden jälkeen! Eka vuosi menee vielä jotenkin, mutta tokasta jo puolet voi olla työharjoittelua jne.

Lisäksi epäkiinnostunut nuoresi vie paikan sellaiselta, joka oikeasti tahtoo sille alalle.

Vierailija
6/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ ei loppuviimein oo helppoa ja stessitöntä, valitettavasti.

Vierailija
7/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan etsi unelma-ammattia. On vain työ ja työsopimus. Ihan sama kenelle omistat 40h viikossa ajastasi. Valitse sellainen työnantaja, jolle tekee mielellään töitä. Älä katso työhön, vaan katso työnantajaan ihmisenä tai yrityksenä.

Kevyttä työtä ei olekaan. Tai jos on, niin on palkkakin surkea. Jopa niin huono että mielesi tekee lopulta jättäytyä työttömäksi koska tukina saa melkein saman.

Vierailija
8/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle jota viestini suututti, en ole epäkiinnostunut, HALUAN opiskella. Oma paikka on vaikea löytää koska olen rajoittunut, nimenomaan haluan pinnistellä ja päästä ylös pohjalta! Tiedostan itse etten ole valmis kovin haastavaan koulutukseen. En ajattele amiksen olevan "hengaa mukana, pääse läpi" koulu, mielestäni eri alat ovat hasteellisempia kuin toiset. Siksi kyselinkin mielipiteitä mikä olisi koulutus johon minunlaiseni nuoren on helpompi kiinnittyä.

"Lisäksi epäkiinnostunut nuoresi vie paikan sellaiselta, joka oikeasti tahtoo sille alalle."

Kuulostaa korvaani siltä että sanot: Syrjäytyneellä nuorella ei ole oikeutta yrittää opiskella koska vie hyvinvoivan nuoren koulupaikan.

Vierailija
9/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistu asiakaspalveluun ja tietohallintaan (tai joku vastaava) eli varailet aikoja, ohjaat ihmisiä oikeaan suuntaan, jne.

Vierailija
10/10 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lukio ja yliopisto/korkeakouluopinnot?

Tiedeyhteisöt ovat täynnä sosiaalisesti estyneitä, jotka voivat omassa rauhassaan väkertää tutkimuksiaan, vaikkeivät tietenkään säästy ajoittaisilta esiintymistilanteilta (itse asiassa harvassa ammatissa säästyy). Mutta ei kukaan niiltä mitään lipevää konsulttishowta odota, joten aika vapaasti saa takellella.

Miksi oletat, että selviäisit amislinjalla paremmin?