Voiko lapset vaikuttaa asumiseen?
Meillä on nyt sellainen tilanne, että ok-talo myydään. Syystä, että olen uuvuksissa. En jaksa pihatöitä, puiden kantamista, lämmitystä, lumitöitä, nurmen leikkuuta... siis ylipäätään mitään taloon liittyvää. Lisäksi on hankala, kolmikerroksinen talo.
Aloitan opinnot työnohella ja vuoden sisään myös työpaikkani siirtyy 70km kauemmaksi kotoa. Eli en kerta kaikkiaan repeä tähän kaikkeen :( Päätin siis myydä talon ja ostaa lähistöltä kt-asunnon. Lasten koulu ei vaihtuisi ja kaveritkin jäisi n.1.5km päähän.
MUTTA, lapset reklamoi vahvasti. Eivät haluaisi muuttaa. Ja mä poden nyt siitä huonoa omaa tuntoa. Vaikka tiedän, että oon pehmeässä huoneessa tuota pikaa jos tähän jäämme.
Onko lapsilla mielestäsi sananvaltaa missä asutaan? Lapset ovat 7 ja 8.
Kommentit (8)
ennemmin äitinsä valitsee kuin rämän talon. Mökö ap
ja rehellinen ollakseni en itsekään pitäisi siitä, jos mies ilmoittaisi, että aikoo myydä kodin (huomaa, lapsille se on koti eikä talo) ja muutetaan muualle.
Ymmärrän jaksamattomuutesi, mutta sitä minun on hankala ymmärtää, että opiskelet töiden ohessa ja sinulla on 2 noin pientä lasta eikä miestä (?), joka olisi lasten kanssa, kun olet poissa.
lapset voi esittää toiveita. äkkiä ne tottuu uuteen kotiin ja iloisempaan äitiin.
Kuuntele heidän valituksensa, mutta muuta ihmeessä. Perustelusihan ovat käytännölliset ja järkevät.
Kun lapset huomaavat miten vähän heidän elämänsä oikeasti muuttuu muuton myötä, tilanne rauhoittuu.
Pitkä työmatka sinulla kyllä on, kuinka pitkä kaikenkaikkiaan sen työpaikan muuton jälkeen?
Niin, jäin yh:ksi samalla viikolla kun kuopus syntyi. Siihen sen enempää sanomatta, mutta komeat traumat on taustalla ja haluaisin siis joskus jo päästä helpolla.
Olinpa kirjoittanut epäselvästi... eli nyt työmatkani on muutama hassu kilsa, mutta jo vuoden päästä se on 70km/suunta.
omaa jaksamistasi. Voit kertoa lapsille tilanteen, ja ehkä sanoa, että joskus voitte muuttaa takaisin okt:oon.