Miten olette kertoneet lapsille lähestyvästä maailmanlopusta?
Itse en aio ainakaan joululahjoja hankkia kun sehän tulee juuri ennen jouluaattoa. Mahtaa lapset kyllä ihmetellä jos ei kuustakaan haeta. Miten toisin asian fiksusti esille?
Kommentit (494)
Uskooko joku tähän oikeasti että järkyttää lapsensa, järjetöntä ja vastuutonta! Sääliksi käy pelokkaat lapset kun vanhemmat itkee räsymatolla kalakeiton poristessa ja vie lemmikit lopetettavaksi! Ei tällaisia voi olla olemassa!
sillä alan nauramaan vaikka asia onkin vakava. Minulla nyt on tälläinen vamma niin sen kanssa on elettävä. Mietin monta kuukautta kuinka kertoisin lapsille maailmanlopusta. Mies kuuli siitä työkaveriltaan ja kertoi minulle. Päätin sitten askarrella sanaristikon, lapseni ovat hyviä ristikoissa.
Kirjoitin siihen ratkaisuksi MAAILMANLOPPU.
Ylös kirjoitin: tämä tulee joulukuussa!
Lapset tekivät ristikon nopeasti ja kun tavasivat ratkaisua, hymyilin kaulahuivini sisällä. Oikeasti olin järkyttynyt mutta kun minua aina naurattaa vakavat asiat....
Lapset sanoivat ai maailmanloppu tulee joulukuussa???
Nyökkäilin innokkaasti. Sitten hain mieheni takkahuoneesta paikalle ja työnsin kouraansa paperin mihin olin kirjoittanut runon. Tönäisin miestäni ja käskin lukea ääneen.
RAKKAAT LAPSET
OIKEIN RATKAISITTE SEN
MINKÄ HALUAMME KERTOA TEILLE
AIKAMME LOPPU TULLUT ON
MAAILMANLOPPU TULOSSA ON
SE TAPAHTUU JOULUKUUN 21. PÄIVÄ
SE ON MEILLE VIIMEINEN PÄIVÄ
MAAILMANLOPPU TARKOITTAA
ETTÄ EMME ENÄÄ ELÄÄ SAA
KAIKKI PUUT, KASVIT, ELÄIMET
JA KAIKKI IHMISET MAAILMAN
KUOLEVAT JOULUKUUSSA
MYÖS TE RAKKAAT LAPSET
JA ME VANHEMMAT JA MUMMO
KULTAKALATKIN HEITTÄVÄT
VEIVINSÄ KANSSAMME
KUKAAN EI JÄÄ SUREMAAN
SILLÄ KAIKKI MENEVÄT TAIVAASEEN
EIKÖ OLEKIN LOHDULLISTA
KUN KUKAAN EI JÄÄ ITKEMÄÄN
ELI VALMISTAUTUKAA RAKKAAT LAPSOSET
AIKAMME TULLUT ON
NAUTITAAN TÄSTÄ SYKSYKSTÄ
VIIMEISESTÄ SYKSYSTÄ
EI TEIDÄN OLE PAKKO KOULUA KÄYDÄ
JOS HALUATTE KOTONA OLLA
ISÄKÄÄN EI MENE ENÄÄ TÖIHIN
ÄITI EI ETSI ENÄÄ TÖITÄ
OLLAAN VAIN KOTONA
JA NAUTITAAN ELÄMÄSTÄ
KUNNES KUOLEMA MEIDÄT
JOULUKUUSSA KORJAA!
Lapset tuijottivat isäänsä suu pyöreinä ja kysyivät, onko tuo totta. Minä nyökkäilin suupielet korvissa ja sanoin, että juu juu on on!
Lapset käynnistivät telkkarin ja itkeä pillittivät tovin. Sitten pyysivät kuumaa kaakaota ja sanoivat, että hyvä että reksikin kuolee.
Sitten jätimme aiheesta puhumisen!
Näin helposti se meni meillä.
Saisin kerrottua kivuttomasti lapsille. Ja runo päälle! :)
EIkö ole teennäistä lähetellä sukulaisille joulukortteja kun joulua ei nyt sitten tulekaan? Ideoidaanko yhdessä maailmanloppukortteja? Ehtiikö ne lähettää Postin joulukuoressa? IHmettelen muuten miksei kukaan ole nähnyt markkinarakoa maailmanloppukalentereissa eli maya-kalentereissa, joulukalentereita vaan näkyy olevan kaupat jo väärällään.
ollaan varattu menolippu apinoiden planeetalle ja pakkailtu jo valmiiks. Mitään mikä on muovista ei oteta mukaan.
Miltäs tämä apinoiden planeetta näyttää?
näitä psykismamman aloituksia,mene hoitoon.
käytetty ehkäisyä ja silti voi juhlia ja elää normaalisti kun vauva ei kuitenkaan ehdi syntymään.
ihan vaan sen takia kun se on perinne ottaa lapsista kuvat tonttulakit päässä ja lähettää suvulle. ne olisi surullisia jos niitä ei saisi tänä vuonna.
kun maailmanloppu tulee? Poksahtaa tietty ne arkutkin ihan samalla tavalla.
Arkussa on arvokkaampi kuolla kuin tuolilla istuen
taas mammoja viedään 6-0, ei missään muualla voi olla tällaisia juttuja, joku ottaa pian tosissaan!
Kuulin, että kaksi viikkoa ennen maailmanloppua alkaa kaikkialla alet?
Kuulin, että kaksi viikkoa ennen maailmanloppua alkaa kaikkialla alet?
Mistäs kuulit? Ainahan joulukuussa alkaa alet=D
ollaan varattu menolippu apinoiden planeetalle ja pakkailtu jo valmiiks. Mitään mikä on muovista ei oteta mukaan.
Miltäs tämä apinoiden planeetta näyttää?
Silmissä sumenee, henkeä ahdistaa. Luin kokoajan, että pakosalle pitää lähteä anoppien planeetalle. Pyörryttää jo.
Olen rukoillut ettei sitä maailmaloppua tulisi, kun netti kaatuu jos tulee armageddon.
Voisikohan NASA lähettää avruuteen pari nettitukiasemaa ja googlen palvelimen. Ettei sentään netti katkeaisi, kaiken muun kyllä kestän, mutta en sitä.
käytettyjä arkkuja mutta ei ollut :(
Pitää varmaan rakentaa itse, minulla ei ole varaa ostaa uusia. Enkä usko että ne antaa minulle osamaksullakaan sillä luottotietoni ovat päin persettä.
Muutama käytännön vinkki maailmanlopun ajaksi:
- Tiezikoiden ja telkun töpselit kandee vetää irti seinästä maailmanlopun ajaksi, sähkössä saattaa esiintyä virtapiikkejä, joista voi olla haittaa arimmille sähkölaitteille!
Hellan levyt varmuudeksi nollille!
Varatkaa juomavettä kanisteriin tms astiaan!
Kaupat saattaa olla kiinni maailmanlopun jälkeen, joten kuivamuonaa ja tölkkiruokia sekö juotavaa on hyvä varata. Jollain on kuulemma jo sauna täynnä sokeria.
Taskulamppu ja varaparistot sellaiseen paikkaan, että ovat helposti löydettävissä mikäli tarvetta ilmenee.
Varatkaa takan viereen valmiiksi puita ja ladatkaa pesään lämmitysvalmis keko polttopuita. Tulentekovälineet käden ulottuville.
Kynttilöitä, huopia, ensiapupakkaus, monitoimilinkkari jne... normaalin varustautumisen välineistön olemassa olo on hyvä selvittää etukäteen.
Näillä pääsee jo melko pitkälle.
Ja mukaan paljon optimistista mieltä sekä TSEMPPIÄ!
Ei oo totta! Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassakaan?
Että ootte ihan viimeiset rahanne törsänneet, ja ostaneet jotain arkkuja? Ettekä osta ruokaa ettekä lahjoja? Anna mun kaikki kestää...
Tajuatteko urpot, että teidän käy huonosti?
Kinkkua kannattaa ostaa varalta useampia pakkaseen, ne säilyvät hätätilanteessa lapissa ulkonakin. Myös säilykkeitä on hyvä hamstrata. Lapsetkin ilahtuvat lahjaksi saamastaan nötköttipurkista, kaasunaamarista, linkkuveitsestä ja makuupussista. Niin ja foliorullaa ei pidä unohtaa.
Varmuuden vuoksi ostettu bensakanisteri ilahduttaa perheen teinipoikia, sillehän voi olla käyttöä myöhemmin, jollei loppua tulekaan tälle vuotta, ts. Ufot osoittautuvatkin hyviksiksi.
Mutta kannattaa varautua siihen, että alukset laskeutuvat vielä tämän vuoden puolella, ja moni varmasti haluaa lähteä evakkoon lappiin tuolloin.
(ja isälle lahjaksi kirja: näin rakennat iglun)