Lapsen syomaan opettelu mietityttaa... meilla puolitoistavuotias poika, jonka on ainakin 10kk iasta annettu harjoitella syomista niin paljon itse, kun haluaa.
Usein ei kylläkään kiinnosta itse edes yrittää, leikkii vaan lusikalla. Mutta usein kyllä yrittää syödä itsekin lusikalla, mutta kun siitä ei tule mitään. Vasemmassa kädessä haluaa lusikkaa pitää (epäilen vasenkätiseksi muutenkin, kun aina haluaa vasemmalla kaiken tehdä?) mutta kun siitä ruuasta joka on lusikassa (ja jonka syöttäjä on yleensä ensin siihen lusikkaan laittanut) ei kyllä yleensä mitään mene suuhun, kaikki maahan,lusikka menee tositosi kömpelösti sinne suuhun, usein poikittain. Toki tiedän, että lapsi on vielä pieni eikä tarvi osata itse syödä, muttakun se ei suju yhtään(siis aina hänet syötämme, mut jos siinä sivusssa vaikka muutama lusikallinen itsekni menisi suuhun). No jos joku jaksoi tämän lukea niinkertokaa jotain vinkkejä tai kokemuksia, kiitos!
Älä muussaa ruokaa enää tuon ikäiselle, vaan anna syödä kunnolla lastenhaarukalla, sillä konstilla ei putoa niin paljon lattialle.