Nyt se on päätetty: meille otetaan au pair
Olen koko aamupäivän soitellut ympäriinsä: maahanmuuttovirastoon, poliisille, verotoimistoon.
Käytännössä au pairille maksettavan taskurahan saa melkein kokonaan kotitaousvähennyksenä takaisin, joten maksettavaksi jää vain eläminen. Huonekin löytyy. Nyt kun löydettäis vielä joku kiva tyttö meille!
Kommentit (21)
ja se "työaikahan" on max 18 h/vko.
Muutamalla tutulla on ollut au pair. Nämä ovat aika äkkiä lähteneet muihin perheisiin (ikäisten kavereitten luokse) havaittuaan, että se kutsujaperhe oletti työajaksi 50 h/vko.
Missä on tollasia työviikkoja auppareilla? Mulla ainakin on 30 h/vko ja jos menee monella tunnilla yli, saan pari euroa ylimääräistä.
Toivottavasti löydätte kivan aupairin! Ootteko jo miettinyt, mistä maasta haluatte tytön tulevan ja minkä tasoista kielitaitoa vaaditte? Onnea etsintään!
eksoottista kaunotarta valitko, voi olla miehellesi (jos sellainen löytyy) vähän turhan suuri houkutus..
Au Pair host-isää tuu iskemään. :D Se hoitaa lapsia ja tekee pikkasen kotitöitä, et saa tutustua kulttuuriin ja oppia kieltä. Ei etsi itselleen miestä. Ja jos kovinkin "eksoottinen kaunotar" on kyseessä, niin tuskin kiinnostuu jostain kaks kertaa vanhemmasta perheen isästä. Hahaha!
onko mukavaa, että istutte sinä, miehesi ja tää nuori kaunotar iltaisin sohvalla ja katsotte televisiota vähissä vaatteissa? aina on joku kylässä, siihen loppuu vapaa piereskely, röyhtäily ja riitely.
tosi nastaa, en ottais ikinä in-house nannya.
ja taskuraha 252e/kk. Ja koska tuloihin lasketaan myös luontoisetuna saatu täysylläpito, joka on arvoltaan 431e/kk, ja kotitalousvähennys lasketaan tuosta yhteenlasketusta summasta.
Niin ja asuntomme on 2 kerroksessa ja au pairilla olis huone yläkerrassa.
ap.
ja taskuraha 252e/kk. Ja koska tuloihin lasketaan myös luontoisetuna saatu täysylläpito, joka on arvoltaan 431e/kk, ja kotitalousvähennys lasketaan tuosta yhteenlasketusta summasta.
Niin ja asuntomme on 2 kerroksessa ja au pairilla olis huone yläkerrassa.
ap.
mä ottaisin fillarin tai jonkun vietnamilaisen, en virolaista, puolalaista tms
työluvat ja sairausvakuutukset ja muut melko paljon yksin kertaisempia.
ap.
Päällimmäisenä siltä reissulta jäi ajatukseksi, etten ikinä luottaisi omien lasteni hoitoa jollekin lasteni äidinkieltä osaamattomalle ulkomaalaiselle nuorelle. Itse kyllä hoidin omat hoidokkini niin hyvin kuin suinkin kykenin ja puhuin erinomaisesti myös heidän kotikieltään, mutta jo silloin 19-vuotiaana tajusin itsekin, miten absurdi järjestely tuo oli. Käytännössä erittäin hyvin toimeentuleva perhe halusi vain säästää - lastensa hoidosta! Au pair -perheessäni olin 3- ja 7-vuotiaille lapsille jo yhdeksäs (!) au pair ja ensimmäinen, joka puhui todella hyvää englantia. Sanottakoon, että valitettavasti sen kyllä huomasi näistä lapsista.
Toisekseen, en tosiaan haluaisi omaan kotiini täysin vierasta ihmistä. Ja vieläpä ihmistä, joka on minun vastuullani. Vaikka au pairit ovat täysi-ikäisiä, on käytännössä suurin osa heistä vielä ihan täysiä pentuja ja ensimmäistä kertaa pois kotoa pidemmän aikaa. Kyllä siinä aika monelle au pairille ja isäntäperheelle tuli melkoisia yllätyksiä "sietokyvyn" suhteen. Koti-ikävä painaa, kulttuurit eivät käy yksiin ja kaikenlaista sen sellaista pientä haastetta...
kyllä kaksi kertaa nuorempi siro tyttö kiinnostaa miestäsi kovasti enemmän kuin keski-ikäinen väljähtynyt perheen äiti. Kai hän saa sen lopullisesti mm. kuvasta valita ?
mä ottaisin fillarin tai jonkun vietnamilaisen, en virolaista, puolalaista tms
Et taida tuntea ketään au pairiksi lähtenyttä? Ei ne kaikki ole vauvakuumeisia tyttöjä, vaan niitä jotka ei ole päässeet vaihtoon lukiosta tai yliopistolta.
Tämä se heillä varmaan onkin ekana mielessä =)
Saako tuoda poikia, pitää pieniä juhlia jne?
meillä on ollut au pair - ja se oli kaikin puolin hyvä kokemus. Aikaa tästä on jo kymmenisen vuotta ja vuosittain on tämän tytön, nykyisin tietysti jo aikuisen naisen, ja hänen perheensä kanssa tavattu. Minä suosittelen, vaikka paljon riippuu tietysti siitä millainen tyttö löytyy. Ja lisäksi, ei normaali aikuinen, perheellinen mies, haikaile au pairin perään! Millaisten ihmisten kanssa te oikein lisäännytte!
Kiimaiset isät vaanii kaikkia nuoria naisia!Todistettavasti ketään isäksi tullutta ei enää oma vaimo kiinnosta! Nuorta pitää saada!
Et taida tuntea ketään au pairiksi lähtenyttä? Ei ne kaikki ole vauvakuumeisia tyttöjä, vaan niitä jotka ei ole päässeet vaihtoon lukiosta tai yliopistolta.
en ole edes ajatellut, että au pairiksi hakeutuisi vauvakuumeisia.
Mutta esim täältä niitä löytyy, niin voitte katsoa itse www.aupair-world.net
mä en ikinä ottais vierasta ihmistä meidän kotiin asumaan.
onko teillä koti muuten yhdessä kerroksessa?