Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta "normaalia"

Vierailija
23.10.2012 |

jos lääkäri halaa potilastaan? Onko sukupuolella, iällä, siviilisäädyllä (sekä potilaan että lääkärin) merkitystä asiaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin ollut pitkään jonkun lääkärin hoidossa vakavan sairauden takia, olisi varmasti hienoa tulla halatuksi ja saada tukea silläkin tavalla. Joku toinen voisi kokea sen ahdistavana. Vaatii lääkäriltä hyvää tilannetajua ja herkkyyttä tietää, milloin potilasta sopii koskettaa ja halata. Kyllä esim. sairaalassa potilaita voi koskettaa hoitamisen yhteydessä, taputtaa olkapäälle, pitää kädestä kiinni, olen myös halannut. Mutta hoitajille se voi olla helpompaa koska vietetään enemmän aikaa usein potilaiden kanssa eikä siinä ole samanlaista auktoriteettisuhdetta. Lääkärin on säilytettävä tietty etäisyys koska hän joutuu tekemään päätöksiä potilaan puolesta ja kantamaan niistä myös vastuu.

t. hoitaja

Vierailija
2/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei ole ihan "normaalia", mutta tietyissä tapauksissa on ok. Ehkä tärkeintä on se, että halauksen tarve lähtee potilaasta ja hän ikään kuin tekee aloitteen tai ilmaisee tarvitsevansa halausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei ole ihan "normaalia", mutta tietyissä tapauksissa on ok. Ehkä tärkeintä on se, että halauksen tarve lähtee potilaasta ja hän ikään kuin tekee aloitteen tai ilmaisee tarvitsevansa halausta.

Ap on siis potilas jota lääkäri halasi. En tiedä tehneeni mitään aloitetta. Edellisellä kerralla aistin että lääkäri aikoi halata minua ja tarjosin kättä :) Seuraavalla kerralla nappasi halaukseen heti kun nousin seisomaan lähteäkseni.

Tämä ei ole mikään huono juttu siis mielestäni mutta mietin lääkärin motiiveja, enhän voi tietää onko hänen tyylinsä sellainen mutta en vain ole koskaan aiemmin törmännyt halaileviin lääkäreihin.

Vierailija
4/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lääkärit halailee, hoitajat enemmänkin. Millainen tilanne oli? Olitko itkenyt ja lääkäri halusi lohduttaa? Sinun pitää se arvioida itse, mikä se tilanne oli ja miltä halaus tuntui. Kai sitä voi halailla jos tarkoitus on hyvä, esim. lohdutus. Sukupuolella ja iällä ei niinkään ole minun mielestäni merkitystä vaan sillä tilanteella ja miltä se sinusta tuntui. Voihtan ottaa asian puheeksi jos alkaa tekemään näin joka kerta.

Vierailija
5/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne oli? Olitko itkenyt ja lääkäri halusi lohduttaa? Sinun pitää se arvioida itse, mikä se tilanne oli ja miltä halaus tuntui.

En ollut itkenyt, vakava sairaus kylläkin mutta lääkäri on ihmetellyt vahvuuttani edellisillä käynneillä. En varsinaisesti koe tarvitsevani lohdutusta. Halaus tuntui vain ja ainoastaan hyvältä...

Voihtan ottaa asian puheeksi jos alkaa tekemään näin joka kerta.

En missään nimessä ota, tuo ei ollut itselleni huono asia. Oli vaan niin erikoista ja siksikin että TIESIN jo edellisellä kerralla että olisi halunnut halata. Joku yhteys? Olen tottunut siihen että lääkäri on etäinen ja hyvin asiapitoinen tai sitten huumorilla asioita käsittelevä.

Vierailija
6/7 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, kun asiat on riittävän huonosti, niin silloin halataan. Mua on kahdessa yhteydessä lääkäri halannut. Toinen oli keskenmeno vuosien lapsettomuuden jälkeen. Toinen oli kun meiltä kuoli keskimmäinen lapsi.

Vierailija
7/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on se vissiin tän lääkärin tyyli, tänään sain taas halauksen :) Kiva näin, onpahan vaihtelua niihin pönöttäjäukkeleihin jotka mutisee partaansa jotain hepreaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan