Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"ystäväni" teki vi**umaiset

Vierailija
23.10.2012 |

pyysi minua kummiksi, ikinä en saanut kutsua ristiäisiin ja ilokseni yhteinen tuttumme oli eile laittanut naamakirjaan kuvi ristiäisistä ja hehkutti onneaan kummin roolistaan. Ehkä tuli "hieman" paha mieli :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 7 kummilasta. Tai oli kunnes erosin kirkosta.

Vierailija
22/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin pitää olla kirkkoon kuuluva henkilö ja hänen tehtävänsä on kristillinen kasvatus.

Kirkkoon kuulumaton ei enää ole lapsen kummi.

No sitten on tietenkin näitä hömppäjuttuja eli odotetaan kummeilta lahjoja ja rahaa. Mutta ne eivät kuulukaan oikeasti kummin tehtävään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin pitää olla kirkkoon kuuluva henkilö ja hänen tehtävänsä on kristillinen kasvatus.

Kirkkoon kuulumaton ei enää ole lapsen kummi.

No sitten on tietenkin näitä hömppäjuttuja eli odotetaan kummeilta lahjoja ja rahaa. Mutta ne eivät kuulukaan oikeasti kummin tehtävään.

Höpöhöpö ei todellakaan lopu kummius siihen. Vain kummiksi alkaessa täytyy kuulua kirkkoon. Googleta jos et usko.

Vierailija
24/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, kaveri lupasi hyvissä ajoin kutsua yksiin kekkereihin. Yllättävästi sitten lähempänä ei kerrottukaan ajankohtaa yms. Itsekin kuulin toisaalta että kivat juhlat oli pidetty ilman minua. Jotkut eivät vaan hallitse tällaista päätöksentekoa ja ohareita tulee.

Vierailija
25/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä tosi ikävältä.

Yks selitys, joka tuli mieleen voisi olla sun kaverin fiilis siitä ettet ole lainkaan lapsesta kiinnostunut - esim. käynyt katsomassa tai kysellyt kuulumisia tms. Ette varmaan hirveen tiuhaan oo pitäneet yhteyttä jos ristiäisetkin on vietetty sun tietämättä? Oli syy mikä tahansa niin kohteliastahan se olisi ollut sulle ilmoittaa hyvissä ajoin mikä tilanne on.

Vierailija
26/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eroaa kirkosta:

http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime100.aspx

Eri asia on sitten nämä höpöhöpökummmit. Mutta jos oikein kummiutta mietitään, kummi valitaan kun kastetaan kirkon jäseneksi ja kummin tehtävä on kristillinen kasvatus.

kastaminen ei siis ole sitä, että annetaan nimi ja valitaan lahja-automaatti.

Eli kun eroaa kirkosta, kummius loppuu. Kirkosta ei vain ilmoiteta tietenkään siitä kummilapsille-. Se jää kummien tehtäväksi.

Vierailija
27/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta jokaisella on oikeus valita kumminsa ja vieraansa ristiäisiin!

Niin sua pyydettiin kummiksi? mitäs vastasit vai jäikö vastuksesi kenties epäselväksi ja lapsen vanhempi teki omat johtopäätöksensä...

Vierailija
28/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on suuttunut tai loukkaantunut sinulle jostain mitättömästä syystä eikä siksi ole kutsunut ristiäisiin.

Sinuna olisin vain helpottunut. Kummius on aikamoinen riesa, jos ei välit ole hyvät lapsen vanhempiin. Lahjoja pitäisi ostaa ja silti tuntuu, ettei ole kovin haluttu vieras kummiperheessä.

Vierailija
29/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleevaa ensimmäiseksi pyydettyä kummia, ei kiinnostanut nähdä lasta, kysellä kuulumisia, kun hätäseen kerran viikossa, parissa.

Vaihdoin kummiin joka oikeasti oli kiinnsotunut vauvasta.

Vierailija
30/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut painajaismaista, jos omien kummilasteni vanhemmat olisivat odottaneet jotakin tuollaista!

tuleevaa ensimmäiseksi pyydettyä kummia, ei kiinnostanut nähdä lasta, kysellä kuulumisia, kun hätäseen kerran viikossa, parissa.

.

Vierailija
31/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vain leikilläsi heitit :D

Jos et, niin taisi olla todella onnekas tämä jota et ottanutkaan :D

Vierailija
32/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla koko ajan kyselemässä ja apua tarjoamassa..

En kyllä ole ikinä mitään noita naurettavaa kuullut.

Kummi on lapselle opas uskonasioissa. Ei muuta.

Nykyään tuntuu olevan vallalla käsitys että kummi on joku erikoismies/nainen jonka pitäis olla aina lapsen kanssa kun vanhemmat haluaa ja sit pitäis vielä kiintyä siihen ja ostaa kalliita lahjoja.. Just..

Vierailija
33/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vain leikilläsi heitit :D

Jos et, niin taisi olla todella onnekas tämä jota et ottanutkaan :D

olin todella hyvä kummi, kun kummilapsi oli vauva. Pidin äitiin yhteyttä lähes päivittäin, vein lasta ulos, että äiti sai nukkua, järjestin kivoja yllätyksiä ym. No, sitten sain oman lapsen, erosin vauvani isästä ja sairastuin vakavasti. Kummilapsen äiti soittelee silloin tällöin ja valittaa, kun en anna hänen lapselleen tarpeeksi aikaa. Tapaamme kuitenkin silloin tällöin, kun minulla riittää aikaa ja voimia. Joo-o, saahan sitä vaatia, mutta hei..

Vierailija
34/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eroaa kirkosta: <a href="http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime100.aspx" alt="http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime100.aspx">http://www.oulunseurakunnat.fi/nyt/prime101/prime100.aspx</a&gt; Eri asia on sitten nämä höpöhöpökummmit. Mutta jos oikein kummiutta mietitään, kummi valitaan kun kastetaan kirkon jäseneksi ja kummin tehtävä on kristillinen kasvatus. kastaminen ei siis ole sitä, että annetaan nimi ja valitaan lahja-automaatti. Eli kun eroaa kirkosta, kummius loppuu. Kirkosta ei vain ilmoiteta tietenkään siitä kummilapsille-. Se jää kummien tehtäväksi.

Hoiditko kristillisen kasvatuksen kun olit kummi?

Puhuitko kummilapsillesi Jumalasta?

Vierailija
35/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olimme kutsutut ristiäisiin jossa huomasimme, että mies ei kummiksi tullutkaan.

Vierailija
36/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muuta keksi kuin, että sä olet jossain vaiheessa itse jotain huomaamattas mogannut. Eihän kukaan muuten noin käyttäytyis.

Eli todellakin ottaisin selvää, että mistä tulee..

TAI sitten hän ei ollut ajatellutkaan susta sylikummia, vaan jotain rivikummia. Eli läsnäolopakkoa ei ole. Ilmoittavat vaan kummin nimen papille ja tämä merkkaa papereihin.

Varmistaisin sen ainakin. Ettet vaan olisi kummi tahtomattas.

Vierailija
37/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin tälle kaverille ja kysyin että hiertääkö meidän välejä joku, ei kuulemma, kaikki on ok. Kysyin tältä sitten tästä aiheesta ja vastaus oli "mä unohdn laittaa sulle tekstiviestin siitä että haluan kummiksi jonku jolla on jo lapsia, nii sillä on vähän hajua et miten asiat hoidetaan"

Tekstiviestin? Siinä samasessa viestissä piti olla myös ristiäispäivä kutsu. Lahjaa oli kyllä kovasti tulossa hakemaan...

Vierailija
38/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta kummi pois ku toinen käväsee eroakirkosta.fi sivuilla. kuinka moni kummi oikeasti on kristillistä kasvatusta varten? itse olen sen verran kuulunut kirkkoon että olen parin lapsen kummina, eli eronnut heti kasteen jälkeen

Vierailija
39/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta kummi pois ku toinen käväsee eroakirkosta.fi sivuilla. kuinka moni kummi oikeasti on kristillistä kasvatusta varten? itse olen sen verran kuulunut kirkkoon että olen parin lapsen kummina, eli eronnut heti kasteen jälkeen

Voi olla vaikka kuinka Jeesuksen bestis mutta ei koe luterilaista kirkkoamme jumalan taloksi ja siksi ei kuulu valtakirkkoon. Eikä se mielestäni ole yhtään sen huonompi tapa toteuttaa uskomustaan.