Tienaako joka toinen tosiaan 100 000€/vuosi?
Olisiko kellään linkkiä tilastoon jossa olisi kuinka moni suomalainen ylittää tuon tulotason?
Kommentit (29)
Olen itse sh, jonka ansiotulot ovat noin 45 000 €/vuosi, mutta mulla on myös pääomatuloja noin 120 000 € verran vuosittain.
Ja ihan oikeesti suurituloiset suomalaiset, vastuunkantajat, ovat kansainvälisesti pahiten palkkakuopassa. Ja valtiolla ja kunnalla on taas työn vastuuseen nähden liian kovat palkat...niimpä tuloveroja kerätään, että nivuset paukkuu!
siis x suomalaista tienasi ansiotuloja yli 100 000€/vuosi 2011 ja y suomalaista sai pääomatuloja yli 100 000€/vuosi
z suomalaista kuului kumpaakin ryhmään
Perheistä 10% ylittää 127 000 euron tulot. Voisi veikata, että kovin paljon ei heitä ylipäätään tuosta 10%:sta se porukka, joiden tulot on siis 100 000 tai yli.
Oleellista on tajuta siis, että ainakin 90% tienaa alle 100 000 euroa vuodessa.
Niin ja joka tuolla puhui siitä, että onko kyse ansiotuloista vai jostain pääomatuloista, niin oikeasti ihmimsten pääomatulot ovat keskiverrosti niin pieniä, että sillä ei ole merkitystä.
mutta en ole varmistanut sitä toisesta lähteestä (kirjiotuksessa ollut linkki ei toiminut):
"Tilastokeskuksen mukaan Suomessa on yli 100 000 euroa tienaavia veronmaksajia noin 53 000"
henkehttp://patriootti.blogspot.fi/2012/02/urpilaisen-solidaarisuusveron.htm….
"Rikkaita on vain liian vähän – yli 100 000 euroa tienaavia on vain 35 000"
http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset/1194727345109/artikkeli/ylanurk…
oli miten oli, ei niitä kauhean useita ole
Olen itse sh, jonka ansiotulot ovat noin 45 000 €/vuosi, mutta mulla on myös pääomatuloja noin 120 000 € verran vuosittain.
koska se "solidaarisuusvero" on ansiotulosta, ei pääomatuloista. Pääomatulo ei ole progressiivinen, ainakaan toistaiseksi.
Tai siis verotettavat palkkatulot ( eli mukana auto). Maailman typerintä hommaa eikä rikkaaksi pääse kuin pääomatuloilla. Maksan veroja yli 40% joka kuukausi joten ei se käteen jäävä osa niin paljoa poikkea huomattavasti pienemmistä bruttotuloista. Progressio kohdillaan.
kun taas rividuunari kunnan tai valtion palveluksessa on alimmassa tuloluokassa