Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt minäkin alan uskoa karmaan! Miten te muut?

Vierailija
21.10.2012 |

Minulla on ollut pidemmän aikaa tiukkaa rahassa. Kuitenkin on ollut tarvetta uusille hankinnoille esim vaatteille.

Muutaman kerran on sitten "tarjoutunut tilaisuus" varastaa tarvitsemani asia. Joka kerta olen harkinnut vakavasti asian varastamista, mutta loppujen lopuksi en ole ottanut, koska tiedän varkauksen aiheuttavan mielipahaa ihmiselle, jolta tavara on pois.

Joka kerta tällaisen tapahtuman jälkeen, on "kuin tyhjästä" minulle tullut rahaa, yleensä 100-300e ja olen saanut ostettua tarvitsemani tavarat.

Viikko sitten minulta katosi puhelin. Olin viikon ilman kännykkääni, kunnes sain yhteydenoton, kun joku oli löytänyt sen ja sain sen takaisin.

Se tunne silloin kun puhelin oli hukassa oli kamala. Silloin kunnolla tajusin, mitä olisin aiheuttanut, jos olisin sortunut varkauteen aiemmin.

Tein päätöksen, että jatkossakaan en enää varasta, vaikka mikä olisi.

Eikö ollutkin kyseessä karman antama opetus? Ainakin se meni perille!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän kiertoon kylläkin.

Mietin tässä mikä siinä karmassa mättää, se taitaa olla se että tekojeni seurauksista hyödyn tai kärsin juuri minä. Mieluummin ajattelen että on olemassa ihmisen tahto toimia oikein huolimatta sen suorista seuraamuksista.

Hyvistäkin teoista voi seurata kakkaa, mutta tieto siitä että teki oikein saa jatkamaan oikeiden valintojen tekemistä. Eikä pelko siitä rangaistuksesta.

Mutta niin tai näin, hienoa että sait puhelimen takaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi