Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WT-termiä eivät käytä akateemiset tai sydämeltään sivistyneet.

Vierailija
20.10.2012 |

Em. ryhmät eivät käytä siksi, että tajuavat WT:n viljelyn olevan noloa itsekorostusta, joka paljastaa viljelijästään jotain kiusallista. Ja parhaimmisto heistä ihan vaan siksi, että ovat aidosti suvaitsevaisia. Jos hyväksyy itsensä aidosti, ei ole tarvetta korostaa itseään alentamalla muita, se on vanha totuus.

Sen sijaan termiä käyttävät jotkut duunarit, osa alempaa keskiluokkaa tai sydämeltään sivistymättömät, jotka pelkäävät että heissä on jotain WT:n tuoksua itsessään ja koettavat kaikin keinoin päästä siitä eroon. Haetaan kirjastosta joku klassikko (jää kesken), käydään kerran oopperassa tylsistymässä, vältetään av:lla kirjoitusvirheitä ja tehdään lihapullat alusta asti itse kera tuoreiden yrttien. Ja sitten rauhoitellaan omaatuntoa että huh en ole WT. Mieluummin otan ystäväkseni "reilusti juntin" kuin tärkeilevän nousukkaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuota wt-termiä viljelee eniten sellaiset puoliyksinkertaiset wannabeet. Kotiäidit, joilla ehkä amk-koulutus, ei työuraa, mies insinöörinä. Sitten nostetaan omaa statusta luokittelemalla ihmisiä.

Minäkin olen mielummin reilusti juntin kaveri kuin ahdasmielisen typeryksen. Ylipäätään mulle on tullut olo, että monilla naisilla pitkä kotiäitiys on vienyt rentouden ja huumorintajun. Joskus puistossa juttelin muiden äitien kanssa ja karrikoiden paljastelin syntejäni lastenhoidossa. Nuo katsoi aivan ihmeissään ja näki, että päässä raksutti kovin paheksuen. Ehkä heidän egot kohosi siitä, että saavat pitää minua nyt sitten huonona äitinä? Ei haittaa. Nauratti vaan ne paheksuvat ilmeet.

Vierailija
2/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai omaan perheeseensä saa viitata WT-perheenä, kun meillä tehdään jotain, mikä tuntuu tyrmistyttävän tuttavapiirin parempia perheitä, ja silti tuntea olevansa sydämeltään sivistynyt.

"Kun ton Vilpertin vaippa pettää yöllä, mä en tosiaan vaihda lakanoita. Kannan vaan jotain pyyhkeitä sen petiin, vaihdan sille kuivat kamat ja jatketaan unia. Mut me ollaankin tämmönen WT-perhe."

"Meillä Vilma antaa Vilpertille viikonloppuaamuisin aamiaista, kun me iskän kanssa torkutaan vähän pidempään. Ei oo läsnäolo oikein hallussa meillä WT-perheen vanhemmilla."

"Mies leikkasi Vilpertille tuollaisen kätevän kesätukan ihan itse. Saahan sitä WT-perheen vesakin näyttää juurensa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla nk akateemiset loistavat sivistymättömyydellään ja ilkeilyllään yms. Oletko huomannut?

Vierailija
4/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termiä käyttävät muista ne, jotka tarvitsevat keinoja itsensä korostamiseen muiden kustannuksella, kun se itsetunto on vähän heikohko. Itsestään sitä käyttävätkin kai jollain tasolla hyväksyvät tämän jaottelun.

Löytyisipä jostakin keskustelupalsta, josta puuttuisi tämä ja kaikki muu sellainen kommentointi, millä omaa paremmuutta koetetaan todistella muita mollaamalla!

Vierailija
5/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"akateeminen parhaimmisto" "duunarit ovat sydämeltään sivistymättömiä". Eh.

Vierailija
6/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sydämeltään sivistyneeseen, akateemiseen parhaimmistoon"? Sitten voi näpsäkästi kauhistella amk- ja duunarijuntteja tällaisella aloituksella.

Vierailija
7/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutenkin aika typerää: wt, duunari, akateeminen, mummoäiti ... Hyvä harvoin se kertoo kuvattavasta mitään oleellista.

Vierailija
8/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em. ryhmät eivät käytä siksi, että tajuavat WT:n viljelyn olevan noloa itsekorostusta, joka paljastaa viljelijästään jotain kiusallista. Ja parhaimmisto heistä ihan vaan siksi, että ovat aidosti suvaitsevaisia. Jos hyväksyy itsensä aidosti, ei ole tarvetta korostaa itseään alentamalla muita, se on vanha totuus.

Sen sijaan termiä käyttävät jotkut duunarit, osa alempaa keskiluokkaa tai sydämeltään sivistymättömät, jotka pelkäävät että heissä on jotain WT:n tuoksua itsessään ja koettavat kaikin keinoin päästä siitä eroon. Haetaan kirjastosta joku klassikko (jää kesken), käydään kerran oopperassa tylsistymässä, vältetään av:lla kirjoitusvirheitä ja tehdään lihapullat alusta asti itse kera tuoreiden yrttien. Ja sitten rauhoitellaan omaatuntoa että huh en ole WT. Mieluummin otan ystäväkseni "reilusti juntin" kuin tärkeilevän nousukkaan.

Meinaatko että wt-jengi käyttää sitä itse itsestään?

TUo termi nyt vaan on oikein oiva kuvaamaan tietyn kansanosan perusmentaliteettia, se ei liity erityisemmin ammattiin tai koulutustasoon, vaan siihen, millaisella asenteella tätä maailmaa kohtaa ja miten asiansa ja perheensä hoitaa.

T: Akateeminen

Vierailija
9/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. me sosiaalityöntekijät käytämme tästä paskasakista yleensä nimitystä syrjäytyneet tai moniongelmaiset perheet.

Vierailija
10/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni ei wt:llä tarkoiteta onko lukenut klassikoita, käynyt oopperassa jne vaan käytöstapoja. WT kiroilee ja puhuu kovaäänisesti, haukkuu muita ja on kaiken tavoin ilkeä. Ei ota muita huomioon julkisilla paikoilla. Useimmiten wt ei lue kirjoja tai käy oopperassa, on ilman koulutusta, mutta ei wt:llä sitä tarkoiteta.

Vierailija
11/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään sitä käyttävätkin kai jollain tasolla hyväksyvät tämän jaottelun.

Mä taas luulen, että käyttäessäni sitä omasta perheestäni teen siitä ironisen ilmaisun, joka voi olosuhteista riippuen ajoittain sopia kaikkiin muihinkin (vaaleaihoisten) perheisiin.

Me (Vilman ja Vilpertin perhe) kun ei oikeasti olla roskaväkeä, eikä kukaan muukaan ihminen ole roska. On totta, että on olemassa perheitä, joilla on ongelmia syrjäytymisen, päihteiden tai periytyvän huono-osaisuuden kanssa, mutta minusta ihmisten kutsuminen roskiksi tosissaan on hyvin huonotapaista.

Omasta perheestäni voin sitä käyttää kepeästikin, ironisena huomautuksena, kun en jaksa esittää hyvää elämää jonkun toisen silmissä.

Vierailija
12/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään tiedä mitä se wt tarkoittaa.

Vierailija
13/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla nk akateemiset loistavat sivistymättömyydellään ja ilkeilyllään yms. Oletko huomannut?

terv Lähihoitaja. =)

Vierailija
14/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo AMK/opistotasoinen koulutus varmaan monilla. Puoliso rivi-inssi. Ja tuskin termiä käyttää monetkaan miehet. WT-itseironiaa kannattaa joo varoa puistossa ja perhekerhossa - äitiys on vakavaa puuhaa!

Vierailija
15/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sydämeltään sivistynyt" vasta tyhmä termi onkin. Kuulostaa samalta kuin uskovaisten "hengellisesti köyhä/rikas".

'Sydämeltään sivistyneestä' tulee kyllä myös erittäin jeesusmainen kuva jostain todella hyvästä ihmisestä, joka on sitten ilmeisesti verrannollinen äikän opeen ja muihin yli-ihmisiin.

Vierailija
16/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että mieluummin juntti kuin paskantärkeä.

Vierailija
17/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehkä vieläkin törpömpi termi kuin wt. Olen itse ns. akateeminen, enkä todellakaan sydämeltäni sivistynyt. Voin haukkua Nallen täysin lyttyyn tai nimitellä Bäckmannia Quislingiksi, enkä anna koulutukseni ja sosioekonomisen taustani estellä.

'Sydämen sivistyksen' puutteella viitataan yleensä siihen, että joku korkeasti sivistynyt ja koulutettu henkilö on valittajan kanssa eri mieltä.

WT on oikein hyödyllinen termi, oikeassa yhteydessä, oikeaan aikaan.

Vierailija
18/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alotus taisi kirpasta joidenkin omaatuntoa. Hyvä niin, ehkä se vähentää teillä ihmisten halveksuntaa.

Komppi sille kommentille että jonkun kutsumista roskaksi on erittäin sivistymätöntä. WT on myös rasistinen termi: jos on olemassa WT, on siis myös BT ja mitenkähän kauheita ne sitten mahtavatkaan olla joidenkin mielestä??

Vierailija
19/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos WT-termin syntyjuuria ajattelee, niin mitään BT-porukkaa ei silloin ollutkaan, sillä kaikki B:t oli yhtälailla orjia. WT-porukka vaan ei omistanut orjia, ja olivat kateellisia, koska jotkut orjat elivät heitä leveämmin ja halveksivat heitä.

Suomen kontekstissa WT kuvaa osuvasti niskatatuoituja Big Brother-kilpailijoiden tyyppisiä ihmisiä. Tarvitseeko enempää sanoa? :)

Vierailija
20/29 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

White Trashia on ihan oikeasti olemassa. Pienituloista, junttia, kouluttamatonta, metelöivää porukkaa. Kirjatietoudesta kieltäytyminen on heille elämäntapa. Lievästi juntti saa olla kunhan on hyväntahtoinen ja hillitty juntti. Lempeys ei kuulu WT:n määritelmään minun mielestä.

Minä ottaisin ennemmin tärkeilevän nousukkaan ja elitistin seurakseni kuin lempeän juntin. Yhdessä laadimme maailmanvalloitussuunnitelmia ja ylenkatsomme ihmisiä, nauraen heidän typeryyksilleen ja sokeudelleen. Pari tällaista kaveria jo onkin. Kaikilla meillä on velvollisuus yrittää käyttäytyä majesteettisen tyylikkäästi mutta hillitysti. Jokainen on oman itsensä kuningas tai kuningatar.

Miksi et halua käyttäytyä kuin valtionpäämies, tai kuten esim. Gandalf? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän