Korva tyynyä vasten nukkuessa -> kova kipu! Muilla?
Onko normaalia, että kun nukkuu korva tyynyä vasten ja yöllä herää vaihtamaan asentoa, niin kamala kipu korvassa. (Siis ei missään korvanlehdessä, vaan siellä korvan sisällä) Ja pitää oikein hitaasti kääntyä, kun niin kova kipu tulee korvaan. Pikkuhiljaa helpottaa, mutta pahimmillaan siis todella kova kipu. Aivan kuin jotain painetta olisi mennyt sinne, kun se korva on ollut tyynyä vasten. Kieliikö tämä korvatulehduksesta vai siitä, että korva on täynnä vaikkua ja ei "hengitä" tarpeeksi tms.?
Kommentit (8)
Mulla sama vika, siihen auttaa joku limakasvioturvotusta laskeva nuhalääke. Nenän ja korvan välinen "ilmastointiputki" on liian ahdas, siksi alaspäin oleva korva menee kipeäksi.
Auttaa myös "puhaltelu" korviin nenä ja suu suljettuna.
Hei, mulla sama homma. Ja se kipu on järkyttävä, oon kans itse sitä miettinyt, mutta ei se mulla niin usein tuu. Nyt en edes muista milloin viimeksi, varmaan pari kuukautta sitten. Hyvä tietää etten ole ainut :-)
Tuollaista silloin kun ilmankostutin on jäänyt vahingossa liian suurelle teholle. Ilmankosteus ja paine kai sitten jotenkin yhdessä saavat sen aikaan.
Huono liian kova tai kylmä tyyny. Mulla oli joskus samaa mutta tyynyn vaihto huttusempaan autto.
Jos sulla on ajoittaisia kasvosärkyjä, jäykkyyttä leuassa (edes joskus) tai vihlomista hampaissa, kyseessä on todennäköisesti TMJ-kipu. Hammaslääkäri auttaa. Jos satut sellaiselle joka osaa.
Tarkistakaa onko teillä struuma. Sitä ei välttämättä havaitse paljain silmin mutta voi silti olla ja voi ehkä säteillä sillä tavalla, vaikka ei muuten olisi särkyä tai muita oireita.
Mulla on ihan samanlaista! Oon aina joskus miettiny et mistä johtuu mut en oo keksiny..kiva kuulla et muillakin on samanlaista :)
ensimmäisenä mieleen tuli kyllä korvatulehdus